مجری مشهور صدا و سیما: رمز موفقیتم توسل به قرآن و معصومین (ع) است

«سلطانی» گفت: رمز موفقیتم در گرو توسل به قرآن و حضرات معصومین (ع) است و به قول حضرت حافظ «هرچه دارم همه از دولت قرآن دارم».
کد خبر: ۴۶۶۰۹۸
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۴۰۰ - ۰۲:۲۳ - 10November 2021

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از یزد، فعالیت در عرصه‌های فرهنگی و هنری، با تخصص، تبحر، تمرکز و دقت زیاد همراه است و به‌عنوان شاخصه‌های کار در این عرصه شناخته می‌شود؛ این درحالی که ممکن است در زندگی روزمره خود با هزاران فعالیت فرهنگی و هنری مواجه شده و به‌راحتی از کنار آن‌ها عبور کنیم و به عمق اندیشه و تخصصی که در این نتیجه این فعالیت‌ها نهفته است، کمتر توجه کنیم.

مجری‌گری یکی از حرفه‌های مهم و تأثیرگذار در عرصه فرهنگ است و ما هر روز وقتی رادیو یا تلویزیون خود را روشن می‌کنیم و یا این‌که به همایشی می‌رویم، شاهد هستیم که یک «مجری» وظیفه ارتباط بین مخاطب و برنامه را برعهده دارد؛ بنابراین اگر این مجری وظیفه خود را به زیبایی و آراستگی انجام دهد، می‌تواند مخاطب را با برنامه همراه سازند و بدون‌شک اگر کار مجری با کم و کاستی همراه باشد، مخاطب را از برنامه دلزده خواهد کرد.

«حامد سلطانی» قاری برجسته قرآن و مجری مشهور صدا و سیمای مرکز یزد است که کار خود در عرصه مجری‌گری را از سال ۱۳۷۸ آغاز کرده و سابقه گویندگی رادیو، گویندگی خبر در صدا و سیمای مرکز یزد و نیز همکاری با شبکه قرآن و معارف سیما، رادیو قرآن و... را در کارنامه خود دارد.

وی در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در یزد، ضمن تبیین شاخصه‌های یک مجری‌گری استاندارد، به بیان آفات هنر مجری‌گری، رمز موفقیت و خاطره‌هایی از فعالیت‌های خود در این عرصه پرداخته است.

آن‌چه در ادامه می‌خوانید، ماحصل گفت‌وگو با «حامد سلطانی» است:

مجری مشهور صدا و سیما: رمز موفقیتم توسل به قرآن و معصومین (ع) است
دفاع‌پرس: لطفا خود را معرفی کنید و از سوابق کاری خود بگویید.

۳۰ خرداد سال ۱۳۶۳ به‌دنیا آمدم و پس از گذراندن دوره مجری‌گری در سال ۱۳۷۸، به‌صورت رسمی کار خود را در رادیو یزد به‌عنوان گزارشگر آغاز کردم و پس از چندماه گوینده رادیو شدم و از سال ۱۳۸۹ نیز وارد واحد خبر صدا و سیمای مرکز یزد شده و پس از شش سال گویندگی خبر، از سال ۱۳۹۵ به‌عنوان مجری تلویزیونی در خدمت سیمای یزد هستم.

همچنین، با برنامه‌های مختلف شبکه «قرآن» همکاری داشته و مجری برنامه‌های این شبکه تلوزیونی در ارتباطات زنده و برنامه رادیو قرآن بودم و در محضر مسئولان نظام از جمله حجت‌الاسلام «سید ابراهیم رئیسی»، وزاری دادگستری، آموزش و پرورش و دیگر بزرگان، کنگره‌های مختلف از جمله «کنگره ملی شهدای استان یزد» و شبکه‌های «یزد»، «شما» و برنامه‌های مردمی مجری‌گری کرده‌ام.

دفاع‌پرس: مشوق اصلی شما چه کسی بود؟

اصلی‌ترین مشوق و ترغیب‌کننده من و تنها کسی که در همه لحظات پشتیبان بنده بوده، همسرم است.

دفاع‌پرس: شاخصه‌های یک مجری‌گری استاندارد است؟

تخصص، تبحر، تمرکز و دقت زیاد، از سختی‌های کار مجری‌گری است؛ البته استرس بالای کار نیز از سختی‌های مجری‌گری به شمار می‌رود؛ اما در مجموع برای یک اجرای خوب، باید عالی و ممتاز بود.

همچنین، مدیریت برنامه، ارتباط‌دهی بخش‌های مختلف توسط مجری، پرهیز از سخنان بی‌ربط با موضوع برنامه، کم‌سخن گفتن و گزیده صحبت کردن و حفظ احترام مخاطب نیز از جمله شاخصه‌های یک اجرای استاندارد است.

مجری مشهور صدا و سیما: رمز موفقیتم توسل به قرآن و معصومین (ع) است

دفاع‌پرس: از نظر شما آفات هنر مجری‌گری چیست؟

کبر، غرور، خودپسندی و صحبت کردن زیاد، از آفات هنر مجری‌گری است؛ بنابراین علاقه‌مندان به مجری‌گری ابتدا باید این نکات را در نظر داشته و برای موفقیت در این عرصه، در دوره‌های مقدماتی سخنوری و فن بیان شرکت و خود را از پایه قوی کنند و سپس به مرور خودشان را با فن بیان سخنوری، خطابه و مهارت‌های ارتباط کلامی قوی سازند؛ البته همه این‌ها در سایه آموزش، تمرین و پشتکار است.

دفاع‌پرس: رمز موفقیت‌تان چیست؟

رمز موفقیتم در گرو توسل به قرآن و حضرات معصومین (ع) است و به قول حضرت حافظ: «هرچه دارم همه از دولت قرآن دارم» و به علاقه‌مندان به مجری‌گری هم توصیه می‌کنم که دائماً به این ۲ امانت الهی تمسک و توسل داشته باشند.

دفاع‌پرس: شیرین‌ترین خاطره‌تان را بگویید؟

شیرین‌ترین خاطره‌ام، موقع حضور در محضر رهبر معظم انقلاب اسلامی، در مسابقات کشوری دعاخوانی بود که رتبه برتر را به‌دست آورده بودم و سپس به‌عنوان دعاخوان به محضر ایشان رسیدم که حلاوت آن را هنوز هم احساس می‌کنم.

مجری مشهور صدا و سیما: رمز موفقیتم توسل به قرآن و معصومین (ع) است

دفاع‌پرس: از دوستی خود با شهید «حسن دانش» بگویید؟

حدود ۱۵ سال با شهید «حسن دانش» دوست و رفیق بودم؛ این شهید عزیز در پشتکار، تمرین و سماجت برای یادگیری مصمم بوده و علل موفقیت وی نیز همین بود. شهید «دانش» انسانی دوست‌داشتنی، مزین به اخلاق قرآنی و مظلوم بود که عاقبت هم مظلومانه به شهادت رسید.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار