فیلم سینمایی شهید یاسینی به مرحله تدوین رسید

مسئول روابط عمومی پروژه سینمایی «۹ و پنج دقیقه» گفت: با پایان فیلمبرداری، فیلم سینمایی «۹ و پنج دقیقه» وارد مرحله تدوین شد.
کد خبر: ۴۶۶۲۱
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۵ - 19May 2015

فیلم سینمایی شهید یاسینی به  مرحله تدوین رسید

به گزارش خیرگزاری دفاع مقدس از بوشهر، مسئول روابط عمومی پروژه فیلم سینمایی«۹ و پنج دقیقه» گفت: با پایان فیلمبرداری، فیلم سینمایی «۹ و پنج دقیقه» وارد مرحله تدوین شد.

سید نواب موسوی با بیان این مطلب اظهار داشت: با فیلمبرداری سکانس فیلم « ۹ و پنج دقیقه» در لوکیشن های فرودگاه مهرآباد و پایگاه یکم شکاری کار فیلمبرداری این پروژه سینمایی تمام شد.

موسوی بیان داشت: این فیلم بعد از ۷۶ روز فیلمبرداری و در ۱۶۰ لوکیشن متفاوت، آخرین روز فیلمبرداری خود را در فرودگاه مهرآباد تهران پشت سر گذاشته تا وارد مراحل تدوین، صدا گذاری، جلوههای ویژه بصری و موسیقی شود.

وی در ادامه خاطرنشان ساخت: فیلم ۹ و پنج دقیقه ساخته فیلمساز بوشهری مسعود نجفزاده توسط خودش و امید میرزائی تدوین خواهد شد و سرپرستی جلوههای ویژه بصری این فیلم دفاع مقدسی را محمد مهدی زرین به عهده دارد؛ همچنین مهدی امانی موسیقی " ۹ و پنج دقیقه" را خواهد ساخت.

موسوی اضافه کرد: تمام سعی گروه  ۹ و پنج دقیقه بر این است تا فیلمی و اثری در خور رشادتها و تلاش خلبانان جان برکف نیروی هوایی ارتش جمهوری سلامی ایران ساخت شود، گرچه محوریت و پرسوناژ اصلی این فیلم سرلشکر خلبان شهید علیرضا یاسینی است.

وی تصریح کرد: ولی سعی کردهایم به شکلی رشادت های همرزمان و دیگر خلبانان هشت سال دفاع مقدس را در کنار این شهید بزرگوار نشان دهیم.

موسوی عنوان کرد: در طول ساخت این فیلم که از نزدیک با نیروی هوایی و خاطرات خلبانان هشت سال دفاع مقدس آشنا شدیم، دریافتیم که تاکنون واقعا به طور شایسته به رشادتهای این عزیزان متاسفانه پرداخته نشده و بسیار در حوزه فیلم جای کار دارد.

وی متذکر شد: این فیلم تولید صدا و سیمای مرکز بوشهر و با همکاری نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی است و خوشحالیم که در این فیلم به زندگی شهید عزیزی پرداخته ایم که بسیار در میان نیروی هوایی مورد احترام همرزمانش و نیروهای تحت امرش بود.

موسوی با اشاره به برخی خصوصیات سرلشکر خلبان شهید یاسینی تاکید کرد: الحق این شهید جایگاه خاصی از نظر اخلاق، مدیریت، شجاعت و ایمان دارند و از هرکس سوال کنید شناخت کامل از این خلبان و فرمانده شهید دارند.

وی در ادامه افزود: به همین خاطر از گروه گریم گرفته تا لباس و به ویژه  کارگردانی مسعود نجفزاده تلاش شد تا آنجایی که در توان است، به مستندات وفادار باشیم.

موسوی با اشاره سکانس آغازین این فیلم ابراز داشت: البته توفیق دست داد تا در ادامه کار که به تهران رفتیم برای فیلمبرداری سکانس آغازین فیلم در خدمت فرزند شهید یاسینی و همچنین برادر سرلشکر خلبان شهید غفور جدی بودیم که این عزیزان تقریبا در تمام آن چند روز فیلمبرداری در کنار گروه بودند.

وی با اشاره به برخی از عوامل این فیلم فاخر حوزه دفاع مقدس، بیان کرد: تدوین این فیلم سینمایی توسط امید میرزائی و مسعود نجفزاده، موسیقی مهدی امانی و سرپرست جلوههای ویژه بصری بر عهده محمد مهدی زرین است.

مسئول پروژه سینمایی  ۹ و پنج دقیقه در پایان گفت: در اینجا جا دارد تا از همه کسانی که به نحوی در این کار سینمایی با ما همکاری کردند به ویژه امیر سرتیپ خلبان هادیان، امیر سرتیپ خلبان تسویه چی و آقای منصور لاوری مدیر کل صدا و سیما مرکز بوشهر صمیمانه تقدیر و تشکر کنم.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار