توسط یکی از خیرین مدرسه‌ساز صورت می‌گیرد؛

واگذاری یک باب مغازه به موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس

داورپناه به‌عنوان یکی از خیرین مدرسه ساز در راستای ارج نهادن به فرهنگ هشت سال دوران دفاع مقدس علاوه بر اهدای مغازه‌ای در بهار جنوبی، از اهدای مغازه‌ دیگری به موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس خبر داد.
کد خبر: ۴۶۶۵۱۶
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۸ - 12July 2021

واگذاری یک باب مغازه به موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدسبه گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس‌، مراسم تجلیل و تقدیر از محمدتقی داورپناه به عنوان یکی از خیرین مدرسه ساز ایران با هدف ارج نهادن به اهداء یک باب مغازه به موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس با حضور علی‌اصغر جعفری مدیر عامل موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، رحماندوست مشاور مدیر عامل موزه، سردار شیخی جانشین مدیر عامل موزه و جمعی از مسئولین و معاونین موزه در سالن شهدای دزفول دوشنبه ۲۱ تیر برگزار شد.

در این مراسم، داورپناه اظهار داشت: ۲۰۰۰ رسانه خارجی علیه ایران تبلیغات سوء می‌کنند و تنها جرم ایران این است که از تمامیت ارضی خود در برابر بیگانگان و آمریکای جهان خوار دفاع می‌کند.

وی افزود: امیدوارم آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران در صحت و سلامت باشند و دعا گوی ایشان هستم و به زودی ان شاء الله مخالفین کوردل ایران به درک واصل شوند.

این خیر مدرسه ساز ایران عنوان کرد: معتقدم پول‌هایی که برای ساخت مدرسه پرداخت کرده ام، هرگز از ثروتم کم نکرده است لذا در نظر دارم به عنوان یکی از اعضای «شورای خیرین فرهنگ ایثار و شهادت» به منظور ارج نهادن به فرهنگ دوران دفاع مقدس یک باب مغازه دیگر به موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس واگذار کنم.

مجتبی رحماندوست مشاور مدیر عامل موزه و رییس «شورای خیرین فرهنگ ایثار و شهادت» هم در این مراسم گفت: اعتقاد دارم با انجام کار خیر بشر به فطرت اولیه خود باز می‌گردد؛ در قدیم خبری از ادارات و دستگاه‌های دولتی نبود و مردم در کنار هم مسائل و مشکلات خود را حل و فصل می‌کردند. اگر مشکلی در جامعه شهروندی بود، همان جا دست به جیب می‌شدند و در حد بضاعتشان به حل مشکل کمک می‌کردند.

وی افزود: در پایان جنگ به یاد دارم؛ پدران شهدا رفع و رجوع کنندگان مسائل محله خودشان، چون ازدواج جوانان، اختلافات محلی و... بودند، اما در حال حاضر در هر زمینه ای، چون وقوع سیل و زلزله و... از دولت انتظار داریم؛ در فرهنگ گذشته ایران هیچ کسی در برابر مسائل و مشکلات بی تعهد و منفعل نبود، یا کلامی و یا دستی به هم کمک می‌کردند. بسیاری از کار‌های به زمین مانده با اتکاء به توانمندی مالی خیرین کشوری به ثمر می‌رسد.

رئییس «شورای خیرین فرهنگ ایثار و شهادت» ادامه داد: تقریبا موضوعی در کشور نیست که نتوان در چارچوب کمک رسانی خیرین تعریف کرد. در زمینه بهداشت و درمان، ازدواج جوانان، کمک به ایتام و... همه در چارچوب خیرین تعریف می‌شود و خدا را شاکریم مجمع خیرین ایثار و شهادت در موزه ایجاد شد تا پروژه‌های عظیم موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس پویا‌تر از گذشته شکل بگیرد.

در این مراسم؛ علی اصغر جعفری مدیر عامل موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس به منظور تقدیر و تجلیل، تصویری از چهره محمد تقی داورپناه را در قالب نقاشی «پرتره سیاه قلم» به وی اهداء کرد.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار