بروجردی در گفت‌وگوی ویژه خبری اعلام کرد:

تلاش صهیونیست ها برای به نتیجه نرسیدن مذاکرات هسته‌ای ایران با خبرسازی دروغین

رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با یادآوری روند مثبت دور تازه مذاکرات هسته‌ای ایران با ۱+۵ ، گفت: با توجه به این مساله بدخواهان ایران بویژه رژیم صهیونیستی با سناریوهای مختلف همچون خبرسازی دروغین، برای جلوگیری از ادامه روند مثبت این مذاکرات تلاش می‌کنند.
کد خبر: ۴۷۰۲
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۲ - ۱۱:۲۰ - 18October 2013

تلاش صهیونیست ها برای به نتیجه نرسیدن مذاکرات هسته‌ای ایران با خبرسازی دروغین

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، علاءالدین بروجردی پنجشنبه شب در ارتباط تلفنی با برنامه گفتوگوی ویژه خبری با بیان اینکه فضای جدیدی در مذاکرات ایران با ۱+۵ ایجاد شده است، افزود: برخورد غربیها با هیات ایرانی در نشست اخیر در ژنو با توجه به استمرار مذاکرات بدون نتیجه در گذشته، نشان از رویکرد و فضای جدید این مذاکرات است.


وی خاطرنشان کرد: با وجود این رویکرد و فضای مثبت ایجاد شده در مذاکرات، نباید از سیاستهای غیرقابل اعتماد آمریکا، غافل شویم زیرا سابقه آنها در گذشته نشان داده است که در مقابلشان باید گامها را با احتیاط و در عین حال هوشمندانه برداریم.


رییس کمسیون امنیت ملی مجلس تاکید کرد که جمهوری اسلامی ایران با توجه به ایستادگی ملت و خون شهدای هستهای، براساس معاهده ان.پی.تی، تا آخر در برابر حقوق خود خواهد ایستاد.


بروجردی یادآورشد: زمانی کشورهای غربی ادعا میکردند که ایران توانایی ساخت سانتریفوژ را ندارد اما اکنون دارای هزاران سانتریفوژ هستهای هستیم؛ واقعیت این است که کشورهای غربی راهی جز پذیرفتن حقوق هستهای ایران را ندارند.

دولتمردان ایران با سیاست عاقلانه مانع از بهانهجویی غرب شدند

حشمتاله فلاحتپیشه نیز با حضور در این برنامه با یادآوری برنامههای غرب در دهه ۶۰ و ۷۰ میلادی برای ساخت مراکز هستهای صلحآمیز در ایران، گفت: آن زمان غربیها برای تجهیز ایران به مراکز هستهای پیشقدم بودند و در سوی مقابل جهان کمونیست مدعی بود کشورمان با دارا بودن مخازن عظیم انرژی فسیلی، نیازی به انرژی هستهای ندارد و به دنبال اخلال در این زمینه بودند.

وی خاطرنشان کرد: اکنون غرب همین سیاست(نیاز نداشتن ایران به انرژی هستهای) را در پیش گرفته و نمیخواهد مانع پیشرفت ایران در زمینه هستهای و توسعه کشور شود.

وی تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران طبق مقررات و معاهدات بینالمللی از این حق قانونی خود عقبنشینی نمیکند و در این مهم مصمم است.

وی با بیان اینکه هیاهوهای سیاسی نمیتواند ایران را از اهداف اصلی خود منحرف سازد، گفت: ایران با دیپلماسی جدید، ضمن تنشزدایی درباره فعالیتهای صلحآمیز هستهای خود، در عرصه جهانی نشان داد که با حضور مردم در انتخابات و اقتدار دولت، به دنبال سیاست برد-برد است.

این استاد دانشگاه با تاکید بر اینکه کشورمان همیشه به دنبال انرژی صلحآمیز هستهای است و در عمل نیز آن را ثابت کرده، گفت: ایران تاکنون همه شرایط و ضوابط آژانس بینالمللی اتمی را قبول کرده تا نشان دهد صداقت دارد و به دنبال تتنشزدایی است.

وی افزود: مانعتراشیهای غرب در این زمینه و تصویب تحریمها سبب شد تا ایران در مواضع خود ثابت قدمتر باشد.

فلاحتپیشه ادامه داد: دولتمردان ایران پس از انتخابات پرشور ریاست جمهوری توانستند با سیاست عاقلانه، مانع از بهانهجویی غرب و رژیم صهیونیستی شوند تا جایی که بوق تبلیغاتی و هیاهوهای سیاسی این رژیم حتی در داخل فلسطین اشغالی نیز راه به جایی موثر نبرده است.

وی در پایان ضمن تقدیر از تدبیر و سیاست دولت یازدهم، گفت: با وجود همه مشکلات و فشارهای ظالمانه غرب، کشورمان توانسته ضمن دفاع از حقوق مسلم هستهای خود، زمینههای توسعه و اقتدار سیاسی ملت ایران را در جهان به نمایش بگذارد.
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار