مدیر انتشارات دارخوین در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

انتخاب کتاب سال دفاع مقدس باید منظم و دوسالانه برگزار شود

احمدی گفت: لازمه موفقیت انتخاب کتاب سال دفاع مقدس برگزاری منظم و دوسالانه این رویداد است؛ همچنین پس از انتخاب آثار برتر یک جریان رسانه‌ای قوی باید بتواند این آثار برتر را به جامعه معرفی کند.
کد خبر: ۴۷۰۴۰۹
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۰ - 07August 2021

«جانمراد احمدی» مدیر انتشارات دارخوین در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، درخصوص تاثیرات برگزاری دو سالانه انتخاب بهترین کتاب دفاع مقدس اظهار داشت: بررسی و انتخاب بهترین کتاب دفاع مقدس می‌تواند ایجاد انگیزه هم برای نویسنده و هم برای ناشر به همراه داشته باشد. این اتفاق از طرفی می‌تواند راهنمایی برای آحاد افراد جامعه باشد تا بتواند به مطالعه بهترین آثار دفاع مقدس بپردازند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا انتخاب بهترین کتاب دفاع مقدس در ارتقاء کمی و کیفی تولید کتاب نقشی را ایفا کرده است، گفت: قطعا جواب این سوال مثبت است؛ ارزیابی آثار و ارائه الگوهای موفق هم به جامعه و هم نویسندگان و ناشران می‌تواند در بازآفرینی کارهای بهتر موثر باشد.

مدیر انتشارات دارخوین درباره شیوه بهره گرفتن از ناشران، پدیدآورندگان و فعالان نشر دفاع مقدس در جریان انتخاب بهترین کتاب دفاع مقدس عنوان کرد: برای همراه کردن و استفاده از ظرفیت ناشران و نویسندگان بهتر است از شیوه خوداظهار استفاده کرد؛ در این روش به جای جمع آوری همه آثار یک ناشر، از او خواسته می‌شود بهترین آثار خود را در سوژه‌های مختلف به دبیرخانه این رویداد ارسال کند و این روش می‌تواند اولا فرایند داوری اصلی را کوتاه کند و دوماً بخشی از داوری اولیه آثار ناشر به خود او سپرده شده است.

احمدی در پاسخ به اینکه انتخاب بهترین کتاب دفاع مقدس توانسته جریان‌سازی مطلوب به همراه داشته باشد و ناشران و نویسندگان را به سمت و سوی کارهای بهتر و متنوع تر سوق دهد، گفت: این کار در صورتی می‌توانست موفق باشد که این انتخاب کتاب سال دفاع مقدس به صورت منظم و دوسالانه برگزار شود و اینکه پس از انتخاب آثار برتر یک جریان رسانه‌ای قوی بتواند این آثار برتر را به جامعه معرفی کند.

وی درباره اینکه انتخاب بهترین کتاب دفاع مقدس چه سازوکارهایی می‌تواند برای ناشران داشته باشد، عنوان کرد: ناشران تخصصی همیشه دوست دارند آثارشان دیده شود و مورد ارزیابی قرار گیرند لذا این جشنواره و این انتخاب می‌تواند به ناشران این خط را بدهد که اولا چه کتاب‌هایی دیده می‌شود البته از نگاه داوران و دوما اینکه چکار کنیم که آثارشان دیده شود.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها