مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس کرمانشاه خبر داد؛

برگزاری جشنواره «شعر دفاع مقدس و مقاومت» در كرمانشاه

سردار «باباخانی» از برگزاری جشنواره «شعر دفاع مقدس و مقاومت» در استان کرمانشاه خبر داد.
کد خبر: ۴۷۰۴۷۵
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۶ - 07August 2021

برگزاری جشنواره «شعر دفاع مقدس و مقاومت» در كرمانشاهسرتیپ دوم پاسدار «ناصر باباخانی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در کرمانشاه، از برگزاری جشنواره شعر دفاع مقدس و مقاومت در این استان خبر داد و اظهار داشت: این جشنواره با هدف زنده نگه داشتن یاد و نام شهدا، ایثارگران دوران دفاع‌مقدس، نشر فرهنگ و ارزش‌های دفاع‌مقدس و ترغیب شاعران به خلق شعر در بخش‌های یاد شده برگزار می‌شود.

وی به محور‌های برگزاری این جشنواره اشاره کرد و افزود: بخش عمومی دفاع مقدس با موضوعات دفاع مقدس، آزادگان، مادران شهدا، جانبازان شیمیایی و...، بخش دفاع مقدس و شعر مقاومت بین‌الملل اسلامی با موضوع «شهدای مقاومت، مدافعان حرم و امنیت» استان کرمانشاه، بخش دفاع مقدس و جنگ نرم، بخش دفاع مقدس و مدافعان سلامت و بخش دفاع مقدس  و کودک و نوجوان از محور‌های برگزاری این جشنواره است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمانشاه گفت: در این جشنواره، توجه به ویژگی‌های بومی استان، حماسه‌آفرینی‌های مردم و رزمندگان کرمانشاهی در عملیات‌ها و یگان‌های سطح استان، شخصیت‏‌های شناخته‏‌شده دفاع مقدس از کرمانشاه و استفاده از زبان و گویش‏‌های محلی، امتیاز ویژه خواهد داشت.

سردار باباخانی با بیان اینکه اشعار دریافتی در پنج بخش به‏‌طور جداگانه داوری و در هر بخش جوایز جداگانه اهدا خواهد شد، خاطرنشان کرد: اشعار منتخب در استان، برای شرکت در بخش ملی ارسال خواهند شد.

وی با اشاره به برگزاری اختتامیه این جشنواره در آذر سال جاری، بیان کرد: علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را تا پایان شهریور، به آدرس: کرمانشاه، خیابان موید، جنب پارک شیرین، اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کرمانشاه ارسال نمایند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کرمانشاه عنوان کرد: علاقه‌مندان همچنین می‌توانند آثار خود را از طریق پست الکترونیکی tahahe۸۵۸@gmail.com ارسال کنند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار