سردار بابایی:

کتاب برجسته‌ای از رزم مردان لرستان به چاپ نرسیده است

رئیس سازمان ادبیات و هنری بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس گفت: متاسفانه تاکنون کتاب برجسته ای از رزم مردم لرستان در دوران دفاع مقدس چاپ نشده است.
کد خبر: ۴۷۱۱۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۹ - 26May 2015

کتاب برجسته‌ای از رزم مردان لرستان به چاپ نرسیده است

به گزارش خبرنگار دفاع پرس از خرم آباد، سردار گلعلی بابایی در اختتامیه نخستین جشنواره کتاب سال دفاع مقدس لرستان با اشاره به سوم خرداد ماه سالروز فتح خرمشهر اظهار داشت: عملیات بیت المقدس یکی از سختترین عملیات های هشت سال دفاع مقدس بود که منجر به آزادسازی خرمشهر شد.

وی با بیان اینکه این عملیات در شرایطی انجام شد که نیروها باید گام به گام در آن هوای گرم خوزستان به سمت دشمن پیش می رفتند، تصریح کرد: ایستادگی دشمن نیز غیرقابل تصور بود چرا که خرمشهر برای دشمن به مثابه بالشتی بود که بصره در آن آرمیده بود.

رئیس سازمان هنری و ادبیات دفاع مقدس با تاکید بر اینکه با همه اقدامات و ترفندهای دشمن، این همت نیروهای ایرانی بود که در چنین روزی خرمشهر را به آغوش ایران بازگرداند، افزود: باید به ترویج فرهنگی که باعث شد خرمشهر را با دست خالی آزاد کنیم بپردازیم.

سردار بابایی با اشاره به اینکه الگوهای بسیاری را می توان از دل این فرهنگ ایثار و شهادت در دوران دفاع مقدس به دست آورد، گفت: برگزاری اینگونه جشنواره ها نیز گام موثری برای ترویج این فرهنگ غنی خواهد بود.

وی با بیان اینکه رهبر فرزانه انقلاب، جنگ را به نقاشی زیبایی تشبیه می کند که آن را در دور دست می بینیم و این باعث می شود تمام زوایا و تار و پود آن را متوجه نشویم، تصریح کرد: وظیفه نویسندگان کتب دفاع مقدس این است که این زیبایی ها را به شکلی برای مخاطب ترسیم کنند که قابل درک و مشاهده باشد.

رئیس سازمان ادبیات و هنری بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس با تاکید بر اینکه وظیفه کتاب، تبلیغ است، افزود: از خاطرات و تجریبات شفاهی رزمندگان باید استفاده کنیم و آنها را در قالب آثار هنری به مردم و نسل جوان ارائه دهیم.

سردار بابایی با اشاره به اینکه عبور از رودخانه کارون در عملیات دفاع مقدس آن هم یک شبه و با آن همه نیرو کار دشواری بود، اظهار داشت: اما این کار با استدلال و تفکر علمی توسط رزمندگان انجام شد و این امر به عنوان یک الگو باید به مخاطب انتقال یابد.

وی با بیان اینکه فیلم سازان و هنرمندان حوزه هنرهای نمایشی می توانند از یک سوژه کوچک در دفاع مقدس یک جریان بزرگ و اثرگذاری خارق العاده را به تصویر بکشند، تصریح کرد: فیلم شیار 143 یک قصه کوچک داشت اما توانست بهترین اثرگذاری را در جامعه داشته باشد.

رئیس سازمان هنری و ادبیات دفاع مقدس با تاکید بر اینکه نباید تنها دنبال خاطره نویسی باشیم، افزود: باید این تاریخ شفاهی در قالب بهترین اثرات هنری و قابل درک ترین آثار به مردم ارائه شود.

سردار بابایی با اشاره به اینکه ادبیات همه کشورها از دل اتفاقاتی مثل جنگ رشد کرده است، اظهار داشت: ادبیات روسیه برگرفته از جنگ جهانی دوم است و می بینیم آثار آن به صورت چاپ مجدد های بسیار در همه جا فروش دارد.

وی با بیان اینکه برگزاری اینگونه جشنواره می تواند در کشف استعدادهای جدید حوزه نویسندگی و همچنین تقویت نویسندگان نوقلم موثر باشد، تصریح کرد: متاسفانه تا کنون کتاب برجسته ای از رزم مردم لرستان در دوران دفاع مقدس چاپ نشده است.

رئیس سازمان ادبیات و هنری بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس افزود: به جز کتاب هم مرز با آتش دیگر کتاب برجسته ای در رابطه با رشادت های مردم لر ندیده ام.

سردار بابایی با تاکید بر اینکه حق مردم لرستان بیشتر از این ها است، افزود: نویسندگان باید به دل روستاها، عشایر و ایلات بروند سوژه های جدید و بکر را به نگارش درآورند.

وی با اشاره به اینکه امسال در نمایشگاه کتاب برخی افراد حتی بیش از نیم ساعت در صف می ماندند تا یک کتاب حوزه دفاع مقدس بخرند، گفت: این امر نشان می دهد که اگر کار خوب ارائه شود مخاطب خود به دنبال آن می آید.

لازم به ذکر است نخستین جشنواره کتاب سال دفاع مقدس استان لرستان با مشارکت اداره کل حفظ آثارونشرارزش های دفاع مقدس لرستان، حوزه هنری و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان برگزار شد.

انتهای پیام/

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
محسن
|
-
|
۱۴:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۵
0
0
باسلام خدمت دوستان ارزشمند حوزه ادبیات دفاع مقدس کشور..انشالله روزی شاهدباشیم از رزم دلیرمردان لرستان کتابها وفیلمها تهیه شده باشد.
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار