رئیس پلیس پیشگیری در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

مجازات مجرمین باید بازدارنده باشد/ میزان بازدارندگی مجازات مجرمین جای تامل دارد

سردار معصوم‌بیگی با بیان اینکه مجازات مجرمین باید بازدارنده باشد، گفت: امروز بازدارندگی مجازات مجرمین جای تامل دارد.
کد خبر: ۴۷۱۱۹۴
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۵:۲۰ - 11August 2021

مجازات مجرمین باید بازدارنده باشد/ میزان بازدارندگی مجازات مجرمین جای تامل داردسردار مهدی معصوم‌بیگی رئیس پلیس پیشگیری ناجا در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی دفاع‌پرس، با اشاره به قوانینی که در حوزه برخورد با مجرمین وجود دارد، اظهار داشت: آنچه در مبنای گفته‌ می‌شود مجازات باید بازدارنده باشد.

وی ادامه داد: امروز بازدارندگی مجازات مجرمین جای تامل دارد؛ اگر مجازات بازدارنده باشد بهتر می‌توان جرایم و مجرمین را مدیریت کرد.

رئیس پلیس پیشگیری ناجا در خصوص کمبود کلانتری در کشور گفت: طبق استانداردهای بین‌المللی کمبود‌هایی وجود دارد؛ در استانداردهای بین‌الملل به ازای هر هزار نفر حدود پنج تا ۹ پلیس وجود دارد که ما فاصله معناداری داریم.

سردار معصوم بیگی افزود: طبق استانداردها باید در دهستان‌ها، روستا‌ها و .... پاسگاه داشته باشیم و در حال حاضر پنج‌ هزار شهر و دهستان وجود دارد و ما فاصله زیادی با استانداردها داریم.

وی با بیان اینکه ایجاد جرم مولفه‌های متعددی دارد، خاطرنشان کرد: اقتصاد، رفاه اجتماعی، تورم و فرهنگ بر افزایش و کاهش جرم تاثیرگذار است؛ نیروی انتظامی تلاش دارد با اجرای پاکسازی نقاط آلوده جرایم را کاهش دهد. 

رئیس پلیس پیشگیری ناجا با اشاره به اینکه مقابله ماموران ناجا با سارقین، اشرار و کسانی که به دنبال برهم‌زدن امنیت هستند همچون رزمندگان هشت دفاع مقدس عمل می‌کنند، اظهار داشت: ماموران ناجا برای مقابله با اشرار و سارقین تمامی موارد آموزشی، تجهیزاتی و ... را رعایت می‌کنند و در راه تامین امنیت شهروندان جان خودشان را فدا می‌کنند. 

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها