یک مقام امریکایی مدعی شد؛

روسیه انتقال سلاح به سوریه را افزایش داده است

یک مقامات وزارت خارجه امریکا مدعی شد انتقال تسلیحات از روسیه به سوریه طی یک سال گذشته افزایش یافته است.
کد خبر: ۴۷۲۸
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۲ - ۱۴:۳۶ - 02November 2013

روسیه انتقال سلاح به سوریه را افزایش داده است

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس به نقل از "ریانووستی" روسیه، در حالی که در ماه های گذشته موضوع کمک های نظامی به شورشیان سوریه از سوی حامیان غربی و عربی آنها به عنوان یکی از دلایل پیچیده شدن بحران معرفی شده است، "رابرت فورد" سفیر امریکا در سوریه بدون ارائه آمار دقیق میزان تسلیحات انتقالی، مدعی شد طی یک سال گذشته میزان انتقال تسلیحات از روسیه به دولت سوریه افزایش یافته است.

سفیر امریکا در سوریه علاوه بر بیان افزایش میزان تسلیحات روسیه به سوریه در یک سال گذشته مدعی شده است اهمیت این نوع تسلیحات نیز افزایش یافته است.

گفتنی است این مقام امریکایی در حالی ادعای افزایش انتقال تسلیحات به سوریه از سوی سوریه را مطرح کرده است که به جزئیات و همچنین آمار میزان و نوع تسلیحات منتقل شده به سوریه اشاره ای نکرده است.

این مقام امریکایی در ادعایی اثبات نشده در این رابطه همچنین بیان کرد: "انتقال تسلیحات به سوریه در یک سال اخیر اهمیت زیادی یافته است و حتی مهم تر و بیشتر از میزان انتقال تسلیحات از ایران به دولت سوریه است". گفتنی است امریکا به همراه دیگر متحدان خود همواره چنین اتهاماتی علیه کشورهایی مانند ایران و روسیه مطرح کرده اند و مقامات کشورمان نیز در واکنش به این اتهامات، بر انسان دوستانه بودن کمک های خود به سوریه تاکید کرده اند.

شایان ذکر است در واکنش به این اتهامات، دولت روسیه هر گونه انتقال غیرقانونی و یا افزایش تسلیحات به سوریه را رد کرده است و اعلام نمود فروش تسلیحات به سوریه طبق حقوق بین الملل و پیرو توافقات دوجانبه پیشین با این کشور صورت می گیرد.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار