بیانیه اداره کل حفظ آثار دفاع مقدس بوشهر در سالروز شهادت «رئیسعلی دلواری»؛

ولایت‌پذیری مهم‌ترین شاخصه سردار شهید «رئیسعلی دلواری» بود

اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان بوشهر به مناسبت سالروز شهادت سردار شهید «رئیسعلی دلواری» و روز مبارزه با استعمار بیانیه‌ای صادر کرد.
کد خبر: ۴۷۵۰۷۳
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۸ - 03September 2021

ولایت‌پذیری مهم‌ترین شاخصه رفتاری سردار شهید «رئیسعلی دلواری » بودبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از بوشهر، اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان بوشهر به مناسبت سالروز شهادت سردار شهید «رئیسعلی دلواری» و روز مبارزه با استعمار بیانیه‌ای صادر کرد.

متن این بیانیه بدین شرح است:

«نام سردار مؤمن و شجاعی مثل شهید «رئیسعلی دلواری» از نام هائی است كه همیشه دل های مؤمن را كه آشنائی به وضع او و مبارزات او داشته‌اند، در سراسر این كشور به خود جذب می‌كرده است». (رهبر معظم انقلاب اسلامی)

در جای جای ایران، قهرمانان زیادی به مقابله با استعمار و استبداد به پا خواستند، اما استان دارالحماسه «بوشهر» هویت دلیرمردانی همچون «رئیسعلی دلواری»، پیشگام در عرصه نهضت مشروطه‌خواهی و مبارزات ضداستعمارگری در جنوب کشور را در خود جای داده است، ۱۲ شهریورماه مصادف با سالروز شهادت «رئیسعلی دلواری» در مبارزه با انگلیسی‌ها، در تقویم جمهوری اسلامی ایران به نام روز مبارزه با استعمار ثبت شده است.

 «رئیسعلی دلواری» در زمانی که از یک سو انگلیسی‌ها در اوج غرور و کشورگشایی بودند و از سوی دیگر زمامداران ایران وابسته به بیگانه بودند و فقط به حفظ حکومت‌شان فکر می‌کردند، با همراهی علما و مردمی با ایمان، به مبارزه با آنها برخواستند.

این سردار رشید اسلام و همرزمانش از جمله مجاهدان و مبارزانی بودند که ندای مقاومت اسلامی را در خطه جنوب با انگیزه دینی و ملی بر ضداستعمار به صدا درآوردند و نخل همیشه سربلند آزادی را با قیام خود استوار نگه داشتند.

 کشورهای استعمارگر که به دنبال توسعه حوزه اقتصاد و تسلط بر منابع اقتصادی بودند در استان بوشهر حضوری نامیمون داشتند؛ اما سردارانی همچون رئیسعلی هیچگاه نگذاشت دشمنان حتی گوشه ای از این سرزمین را مصادره کنند.

اما این رئیسعلی دلواری بود که دلیرانه بدون هیچ چشم داشتی به ارزاق دنیوی پا در رکاب دفاع از فرهنگ ناب محمدی و نهضت همیشه زنده عاشورا گذاشت و تا آخرین نفس برای قطع قدم های نحس استعمار پیر را که نمی توانست تحمل کند جنگید.

اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان بوشهر، ضمن گرامیداشت سالروز شهادت دلیرمرد خطه جنوب «رئیسعلی دلواری»، امنیت و عزت ایران را از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون مرهون حماسه‌آفرینی امثال رئیسعلی‌های که همیشه در میدان نبرد با اهریمن در خط مقدم حضور داشتند دانست و خاطرنشان کرد: ولایت‌پذیری و گوش به فرمان بودن مراجع و علماء از مهم‌ترین شاخصه‌ها‌ی رفتاری «رئیسعلی» بود و امروز باید تمام مسئولین نظام، خط مشی «رئیسعلی دلواری» را در مقابله با استعمارگران و ولایت‌مداری را الگوی خود در تمام امور قرار دهند تا استعمار به یاد آورد که نگاه خصمانه به این خاک باعث می شود رئیسعلی دلواری های دیگر برای مبارزه با استعمار قد علم کرده و سرجای خود نشاند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها