امیر «نجاتی»:

ارزش‌های دفاع مقدس از مهمترین ارزش‌های جامعه اسلامی محسوب می‌شود

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان شمالی گفت: ارزش‌های دفاع مقدس از مهمترین ارزش‌های اجتماعی در جامعه اسلامی ما محسوب می‌شود.
کد خبر: ۴۷۵۳۱۳
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۶ - 04September 2021

ارزش‌های دفاع مقدس از مهمترین ارزش‌های جامعه اسلامی محسوب می‌شودبه‌ گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از بجنورد، امروز (شنبه) امیر «محمد نجاتی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان شمالی و «علی مرجانی» رئیس دانشگاه آزاد شیروان با یکدیگر دیدار کردند.

در ابتدای این دیدار مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان خراسان شمالی درباره تدوین دانشنامه دفاع مقدس این استان، اظهار داشت: ارزش‌های دفاع مقدس از مهم‌ترین ارزش‌های اجتماعی در جامعه اسلامی ما محسوب می‌شود و توجه ویژه به حفظ و نشر این ارزش‌های متعالی، ضروری است.

وی افزود: دانشنامه دفاع مقدس هر استان در واقع یک منبع بسیار ارزشمند برای گرامی‌داشت نام و یاد شهدای آن استان و حفظ ارزش‌های دفاع مقدس است؛ بنابراین ضرورت دارد که همه فرهیختگان و پژوهشگران در تدوین این منبع جامع و ارزشمند علمی و فرهنگی تلاش کنند.

نجاتی ادامه داد: ايثارگری‌های رزمندگان اسلام در هشت سال دفاع مقدس، كليد وحدت، همدلی و پيروزی مردم ايران است و ما موظف هستیم تا فرهنگ دفاع مقدس را برای نسل جوان جامعه و نیز برای نسل‌های بعدی ثبت و ضبط كنيم.

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان شمالی همچنین خواستار همکاری ظرفیت پژوهشی دانشگاه آزاد شیروان در تدوین دانشنامه استانی دفاع مقدس شد و گفت: موضوعات مهم استان در دفاع مقدس شناسایی شده که باید برای هر مدخل مقالات علمی تهیه ، و برای پایان نامه دانشجویان به موضوعات دفاع مقدس جهت دهی شود.

رئیس دانشگاه آزاد شیروان نیز در ادامه این دیدار اظهار داشت: موضوع دفاع مقدس برای ما یک رسالت معنوی ایجاد کرده و امیدواریم که بتوانیم با همکاری و همت همکاران اداری و هیئت علمی و دانشجویان تحصیلات تکمیلی با پروژه علمی و معنوی دانشنامه دفاع مقدس رسالت خطیر را به نحو احسن ایفا کنیم.

وی متذکر شد: همه ما وظیفه داریم که به بهترین نحو ممکن، دستاوردها و نتایج ارزنده هشت سال دفاع مقدس را به نسل جوان، به‌خصوص دانشجویان منتقل کنیم که دانشگاهیان به‌ویژه اعضای هیات علمی و اساتید در این زمینه رسالت مهمی را بر عهده دارند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار