آغاز خروج تدریجی تروریست‌های آمریکایی از عراق

تروریست‌های آمریکایی به‌تدریج در حال خروج از پایگاه‌های خود در عراق از جمله عین‌الاسد و اربیل هستند.
کد خبر: ۴۷۸۲۱۷
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۴ - 18September 2021

آغاز خروج تدریجی نیرو‌های آمریکایی از عراق

به گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، شبکه العربیه در گزارشی مدعی شد که نیرو‌های آمریکایی از امروز به‌تدریج خروج خود را از پایگاه‌های نظامی خود از جمله عین‌الاسد در استان الانبار و اربیل آغاز کرده‌اند.

خروج نظامیان تروریست آمریکا از عراق یک روز پس از آن صورت می‌گیرد که «عبدالامیر الشمری» معاون فرمانده عملیات مشترک عراق و همتای آمریکایی او «جان برنان» فرمانده عملیات «عزم سخت» در نشستی در خصوص کاهش تعداد یگان‌های رزمی و ظرفیت‌های آمریکا در پایگاه‌های نظامی عین‌الاسد و اربیل تا پایان ماه سپتامبر جاری به توافق رسیدند.

بغداد و واشنگتن در دور سوم گفت‌وگو‌های راهبردی بر سر خروج نیرو‌های رزمی آمریکا از خاک عراق تا تاریخ ۳۱ دسامبر ۲۰۲۱ به توافق رسیدند.

الکاظمی نخست‌وزیر عراق در جریان سفیر اخیر خود به آمریکا و در دیدار با «بایدن» رئیس‌جمهور این کشور درباره مسائل مختلفی گفت‌وگو و در عین حال، بر لزوم خروج نیرو‌های رزمی آمریکا از عراق تا پایان سال جاری میلادی تأکید کرد.

با این حال، منابع عراقی می‌گویند که آمریکایی‌ها در قالب نیرو‌های مستشاری به حضور خود در عراق ادامه خواهند داد؛ موضوعی که بار‌ها با واکنش گروه‌های عراقی همراه شده و حزب‌الله عراق، جنبش نجباء و دیگر گروه‌های مقاومت بار‌ها تأکید کرده‌اند که مخالف هرگونه حضور آمریکایی‌ها تحت هر عنوانی هستند.

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها