مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان رضوی:

ترویج فرهنگ ایثار و شهادت ضامن تداوم انقلاب اسلامی است

سردار «یوسفعلی‌زاده» گفت: فرهنگ ایثار و شهادت و روحیه انقلابی بیمه‌کننده و بزرگترین عامل مانایی انقلاب و حرکت رو به جلوی مقاومت در منطقه خواهد بود.
کد خبر: ۴۷۸۲۴۴
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۰:۵۱ - 18September 2021

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مشهد، اعضای ستاد گرامیداشت چهل و یکمین سالگرد دفاع مقدس و مقاومت استان خراسان رضوی امروز با ِآیت‌الله «سیداحمد علم‌الهدی» نماینده ولی‌ فقیه در استان دیدار کردند.

سردار حسینعلی یوسفعلی‌زاده در ابتدای این ديدار اظهار داشت: ستاد گرامیداشت چهل و یکمین سالگرد دفاع مقدس از مدت‌ها پیش کار خود را در استان آغاز کرده است. برنامه‌ها و هماهنگی‌های لازم به عمل آمده و کار انسجام‌بخشی جهت گرامیداشت این مناسبت مهم در دستور کار قرار گرفته و مأموریت پیش رفته است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی تصریح کرد: امسال هفته دفاع مقدس مقارن با اربعین حسینی شده که اربعین سید و سالار شهیدان و حماسه جاوید دفاع مقدس و مقاومت هم مضمون هستند. بحمدالله هماهنگی بسیار خوبی صورت گرفته تا این دو مناسبت با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی به بهترین نحو ممکن گرامی داشته شوند.

وی افزود: هم‌پوشانی، هماهنگی و هم‌افزایی در ستاد چهل و یکمین سالگرد دفاع مقدس جریان داشته و اقدامات ستادی به نحو شایسته‌ای صورت گرفته است. ستاد بزرگداشت دفاع مقدس و کمیته‌های تخصصی آن در مرکز استان تشکیل و فعال شده‌اند که برکات خوبی را نیز به‌همراه داشته‌‌اند.

این مسئول بیان داشت: این ستاد در ۳۳ شهرستان و ۷۰ شهر و بخش‌های تابعه و حتی در بعضی روستاها به تناسب ایثارگران و رزمندگان، عمق اجتماعی پیدا کرده است و آنان نیز برای پاسداشت این حماسه جاوید به میدان آمده‌اند. ستاد گرامیداشت هفته دفاع مقدس در همه دستگاه‌ها، سازمان‌ها و یگان‌های نیروهای مسلح تشکیل شده و تحرک و تلاش خوبی در این خصوص به‌عمل آمده است.

دبیر ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس خراسان رضوی گفت: دستورالعمل‌ها و ابلاغیه‌های واصله از سوی ستاد کل نیروهای مسلح و بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در خصوص گرامیداشت مناسبت‌های دفاع مقدس و همچنین چهل و یکمین سالگرد دفاع مقدس پس از بومی‌سازی جهت اجرا به همه دستگاه‌ها و ساختارهای استانی و شهرستان‌ها ابلاغ شده و کار توجیهی نیز صورت گرفته و ریز برنامه‌ها جمع آوری شده است. به مناسبت گرامیداشت چهل و یکمین سالگرد دفاع مقدس در برخی از شهرستان‌ها تا ۳۰۰ عنوان برنامه پیش‌بینی شده است.

وی با تأکید بر ثبت گزارش اقدامات صورت گرفته در هفته دفاع مقدس از سوی دستگاه‌ها و ساختارها در سامانه‌ای که پیش‌بینی شده گفت: ارتباط مستمر با ستادهای شهرستانی و تعامل بین‌بخشی با آستان قدس، بنیاد شهید، صدا و سیما، مرکز رسیدگی به امور مساجد، شهرداری، فرمانداری و نیروهای مسلح انجام گرفته که این ارتباطات، نویدبخش برگزاری هفته دفاع مقدس پرباری است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس بیان داشت: یکی از مهمترین برنامه‌های هفته دفاع مقدس، برگزاری آیین نکوداشت و تجلیل از پیشکسوتان جهاد و مقاومت است که در سطح استان و تمام دستگاه‌ها اجرا خواهد شد. امسال در استان ۱۱۰ هزار نفر از پیشکسوتان در هفته دفاع مقدس مورد تجلیل قرار می‌گیرند. برنامه مرکزی مراسم تجلیل با حضور ۵۰۰ نفر از پیشکسوتان جهاد و مقاومت در ۳۰ شهریور همزمان با سراسر کشور به‌صورت ویدئو کنفرانس و با سخنرانی ریاست جمهور در سالن انقلاب مجتمع فرهنگی آیه‌ها برگزار می‌شود.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی گفت: تبلیغات محیطی، بهینه‌سازی دیوار نوشته‌ها با موضوع ایثار و شهادت، استفاده از ظرفیت صدا و سیما، استفاده از ظرفیت فضای مجازی، خبرگزاری‌ها و مجموعه‌های تبلیغاتی، استفاده از ظرفیت نماز جمعه جهت سخنرانی قبل از خطبه‌های فرماندهان دفاع مقدس، بهره‌گیری از ظرفیت مساجد جهت گرامیداشت اربعین حسینی و دفاع مقدس، حضور راویان در مساجد، عطرافشانی مزار شهدا در یک هزار و ۴۵۰ نقطه از استان، سرکشی و عیادت از جانبازان و پیشکسوتان خاص، برگزاری مراسم آبروی محله و روضه الشهدا درب منازل شهدا، برگزاری نمایشگاه هفته دفاع مقدس به صورت اختصاصی در دستگاه‌ها و یگان‌های نیروهای مسلح و برگزاری یادواره شهدا از جمله مهمترین برنامه‌های پیش‌بینی شده در هفته دفاع مقدس است.

وی تصریح کرد: ستاد گرامیداشت چهل و یکمین سالگرد دفاع مقدس در سراسر استان نقش فعال‌سازی، هماهنگ‌سازی و پشتیبانی این حرکت را دارد و مسئولين استانی و اعضای ستاد برای تحقق مأموریت‌های ستاد نقش‌آفرین هستند. سعی داریم پرچم دفاع مقدس و روحیه انقلابی در سطح استان در اهتزاز باشد و دستگاه‌ها گرامیداشت دفاع مقدس را به‌عنوان یک اولویت اساسی در دستور کار قرار دهند. امیدواریم حمایت‌ها و پشتیبانی‌های استانی استمرار داشته باشد.

این مسئول تأکید کرد: فرهنگ ایثار و شهادت و روحیه انقلابی بیمه‌کننده و بزرگترین عامل مانایی انقلاب و حرکت رو به جلوی مقاومت در منطقه خواهد بود. شعار گرامیداشت چهل و یکمین سالگرد دفاع مقدس ما مقتدریم اعلام شده است که در تمام برنامه‌های پیش‌بینی شده در هفته دفاع مقدس باید مورد توجه قرار گیرد. در هفته دفاع مقدس به دنبال آن هستیم تا این شعار را که نشان از اقتدار جمهوری اسلامی دارد در بام ایران، منطقه و جهان فریاد بزنیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار