​رئیس سازمان حج و زیارت:

مراسم اربعین جلوه‌ای بی‌نظیر از محبت و انسانیت است

رشیدیان در دیدار با استاندار کربلا گفت: مراسم اربعین حسینی جلوه‌ای بی‌نظیر از محبت، انسانیت و همبستگی همه آزادگان جهان است.
کد خبر: ۴۸۰۶۱۹
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۸ - 27September 2021

مراسم اربعین جلوه‌ای بی‌نظیر ازمحبت، برادری و انسانیت استبه گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، «علی‌رضا رشیدیان» ​رئیس سازمان حج و زیارت در دیدار با «نصیف جاسم الخطابی» استاندار کربلا اظهار داشت: در سال‌های اخیر نه‌تنها مسلمانان بلکه اهل کتاب هم در این راهپیمایی حضور یافته‌اند؛ زیرا ارزش‌های اسلام راستین فراتر از مرز‌های نژادی، قومی و حتی مذهبی و دینی است که راه خود را برای معرفی اسلام ناب پیدا می‌کند و در این مسیر مردم به‌صورت عملی محبت، دوستی و ایثار را به تصویر می‌کشند.

وی عنوان کرد: باید از این فرصت و ظرفیت عظیم برای معرفی اسلام راستین و گسترش محبت و صلح و گفت‌وگوی بین مردم از هر نژاد و قوم و مذهب در دنیا بهره ببریم.

​رئیس سازمان حج و زیارت با قدردانی از دولت عراق برای میزبانی بیش از ۶۰ هزار زائر ایرانی گفت: در این میان انتظار ملت ایران وعاشقان اباعبدالله الحسین (ع) برای حضور در مراسم اربعین حسینی بیش از این تعداد و رقم هاست.

رشیدیان ابراز امیدواری کرد: با هماهنگی‌های دو دولت پس از اتمام مراسم اربعین و ماه صفر این امکان فراهم شود که زائران ایرانی به روال عادی توفیق زیارت عتبات عالیات را بیابند.

وی با تاکید بر اینکه دوملت دارای ریشه‌ها و فرهنگ مشترک هستند، گفت: از این رو دشمنان که از اتحاد و انسجام دو ملت و کشور هراس دارند در راستای افتراق و دور کردن آن‌ها به‌ویژه جوانان تلاش می‌کنند.

​رئیس سازمان حج و زیارت اظهار داشت: در مواجهه با تهاجم فرهنگی دشمن، زیارت خودعاملی در تعمیق تعاملات و ارتباطات و در واقع فصل مشترک دو ملت است.

رشیدیان با اشاره به دیدار خود با تولیت آستان مقدس حسینی و قدردانی از تلاش‌های وی در جهت رفع مشکلات زائران ایرانی ادامه داد: امسال بنا بود ۵۰۰ موکب فعال در عراق داشته باشیم که برای انتقال کامیون‌ها حامل تجهیزات آن‌ها مشکلاتی ایجاد شد، اما با پیگیری تولیت حرم حسینی و همکاری مسئولان مرزی عراق ۱۲۰ کامیون باقیمانده هم از مرز عبور کرده اند.

وی ادامه داد: برخی مسائل هم برای فعالیت نیرو‌های فعال ما در بخش راهنمایان زائر وجود داشت که با همراهی و دستور جنابعالی مرتفع شد.

رئیس سازمان حج و زیارت ادامه داد: ما همواره با هماهنگی مسئولان محلی می‌توانیم خدمات بهتری به زائران ایرانی ارائه دهیم که امید است این هماهنگی‌ها بیشتر شود.

انتهای پیام/ ۳۵۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار