روایت اشغال ایران به دست قوای بیگانه روس و انگلیس در"یتیم خانه ایران"

«یتیم‌خانه ایران» داستان قحطی و خشکسالی عظیم ایران در سال‌های 1295 تا 1297 در کوران جنگ اول جهانی و در زمان اشغال ایران به دست قوای بیگانه روس و انگلیس است.
کد خبر: ۴۸۰۶۲
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۷ - 10June 2015

روایت اشغال ایران به دست قوای بیگانه روس و انگلیس در

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس، «یتیمخانه ایران» به کارگردانی ابوالقاسم طالبی و تهیه کنندگی محمدرضا تختکشیان از بزرگترین پروژههای سالهای اخیر سینما و تلویزیون ایران است. طبق برنامه ریزی های انجام شده یک نسخه سینمایی از این سریال تهیه خواهد شد و در سی و چهارمین جشنواره بین المللی فیلم فجر به نمایش در خواهد آمد.

«یتیمخانه ایران» داستان قحطی و خشکسالی عظیم ایران در سالهای 1295 تا 1297 در کوران جنگ اول جهانی و در زمان اشغال ایران به دست قوای بیگانه روس و انگلیس است. این قحطی که با فقر و پیچارگی و در نهایت کاهش جمعیت ایران همراه بود در تعیین سرنوشت جامعه ایران به ویژه روی کار آمدن حکومت پهلوی نقش چشمگیری داشت. این فصل تلخ از تاریخ ایران هیچ وقت بازگو نشده چه در سینما و چه در تلویزیون؛ اما حالا ابوالقاسم طالبی با عزم و جدیت روند تولید سریال «یتیم خانه ایران» را در شهرک غزالی دنبال میکند.

علیرام نورایی، فرخ نعمتی، جعفر دهقان، داریوش اسدزاده، عباس شوقی، مهدی صبایی، بهار محمدپور، علی شادمان، محسن حسینی، اصغر حیدری، ایمان صفا، شهرام تیموریان، مهری آل آقا، والا شهیدی، ملیکا شعبان، مصطفی بهشتی، مجید معافی، حمید تاج دولتی و بهارک صالحنیا در این فیلم ایفای نقش میکنند. برایان ترفه، برت جان کورن، درشن آناند و هاشم رحیم اف هم از جمله بازیگران خارجی هستند که در این پروژه حضور دارند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها