تولیت آستان قدس رضوی:

اعتماد متقابل امام و ملت، رمز پیروزی دفاع مقدس بود/ راهبرد نظام سلطه ایجاد دیوار بی‌اعتمادی بین مردم و نظام

«مروی» گفت: درسی که هفته دفاع مقدس به ما می‌دهد، پیوند عمیق بین مردم و رهبر کبیر انقلاب و اعتماد مردم به امام بود و اگر چه توان تسلیحاتی و نیروی انسانی جمهوری اسلامی با ارتش بعث عراق برابری نداشت اما برخورداری از سرمایه اعتماد باعث غلبه جبهه اسلام بر کفر شد.
کد خبر: ۴۸۱۱۱۳
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۲ - 29September 2021

به گزارش خبرنگار دفاع‌‌پرس از مشهد، حجت‌الاسلام «احمد مروی» در مراسم گرامیداشت هفته دفاع مقدس که امروز در سازمان مرکزی آستان قدس رضوی برگزار شد، اظهار داشت: هفته دفاع مقدس، هفته جهاد، ایثار، بصیرت و هفته تجلی اعتماد و هماهنگی بین مسئولین نظام و مردم است.

وی افزود: گرامیداشت هفته دفاع مقدس نباید یک امر تشریفاتی و کلیشه‌ای باشد. مهم آن است در این ایام که ذهن و فکر مردم آمادگی شنیدن مباحث و سخنان پیرامون دفاع مقدس را دارد برای آینده از آن بهره ببریم.

تولیت آستان قدس رضوی تأکید کرد: در طول ۲۰۰ سال گذشته به وسیله جنگ و یا تشر یکی از دولت‌های استعماری، بخشی از خاک ایران گرفته شده که اوج این ذلت، در دوره قاجار و بعد هم پهلوی بوده است. این در حالی است که فریاد ملی‌گرایانه و وطن‌پرستی‌ حکام بی‌لیاقت گوش عالم را پر کرده بود. لعنت بر این وطن‌پرستی که با یک تشر، بحرین از ایران جدا می‌کند. ملی‌گرایی حقیقی و وطن‌پرستی واقعی را باید در دفاع مقدس مشاهده کرد که همه دنیا در مقابل ایران قرار داشت اما مردم مقاومت و ایستادگی کردند و دشمن را که آمده بود تا نظام را ساقط کند به عقب راندند و نگذاشتند حتی وجبی از خاک ایران جدا شود و از این آزمون سربلند بیرون آمدند.

این مسئول ابراز داشت: جنگ در شرایطی به جمهوری اسلامی تحمیل شد که انقلاب اسلامی تازه به پیروزی رسیده بود و نیروهای مسلح هنوز به طور کامل شکل نگرفته بود و شرق و غرب از این تجاوزی که به جمهوری اسلامی شده بود حمایت کرد.

مروی خاطر نشان کرد: مردم زمان قاجار و پهلوی همان مردم دوران انقلاب بودند، پس چرا بخشی از ایران در دوران حکام بی‌لیاقت قاجار و پهلوی جدا شد اما در دوران دفاع مقدس تمامیت ارضی جمهوری اسلامی حفظ شود؟ علت آن است که در آن دوران اعتماد و پیوند بین مردم و حاکمیت نبود اما در انقلاب اسلامی و دفاع مقدس وقتی دشمن ایران را مورد تجاوز قرار داد آحاد جامعه به میدان آمدند و به همان میزان که سپاه و ارتش احساس مسئولیت کرد، دانشجو، طلبه، کاسب، کارمند و کارگر نیز احساس مسئولیت کرده و در جبهه‌ها حاضر شدند و آن حماسه‌ ماندگار را خلق کردند.

وی گفت: وقتی بین حاکمیت و مردم فاصله ایجاد شود دشمن طمع می‌کند و با تهدید و تجاوز می‌آید و با دست پر برمی‌گردد، همان طور که در دوران قاجار و پهلوی این اتفاق افتاد.

تولیت آستان قدس رضوی یادآور شد: درسی که هفته دفاع مقدس به ما می‌دهد پیوند عمیق بین مردم و رهبر کبیر انقلاب و اعتماد مردم به امام بود. وقتی امام اشاره می‌کردند مردم تاب نمی‌آوردند و هر کس به شکلی ندای امام را لبیک می‌گفت. این نشان از اعتماد مردم به امام خمینی (ره) داشت و رمز موفقیت انقلاب اسلامی بود. اگر چه از توان تسلیحاتی و نیروی انسانی جمهوری اسلامی با ارتش بعث عراق قابل قیاس نبود ولی برخورداری از سرمایه اعتماد باعث غلبه جبهه اسلام بر کفر شد.

این مسئول در ادامه به نقش مردم در طول حیات انقلاب اسلامی اشاره کرد و بیان داشت: اگر کشور در حوزه‌های مختلف دچار چالش می‌شد مردم با اعتمادی که به انقلاب اسلامی داشتند وارد عرصه می‌شدند و نقش‌آفرینی می‌کردند. این روحیه باید حفظ شود. دشمن درصدد این معناست که اعتماد مردم به نظام را از طریق ابزارهای تبلیغاتی از بین ببرد و به دنبال اجرایی شدن این راهبرد است.

مروی ادامه داد: لازم نیست دشمن جنگ را به ما تحمیل و یا بزرگان انقلاب را ترور کند هر چند که تجربه این موارد را قبلا داشته و راه به جایی نبرده است. نظام سلطه به دنبال ایجاد دیوار بی اعتمادی بین مردم و حاکمان هستند تا آنها به سیاست‌های نظام بی‌اعتماد و بی‌اعتنا شوند، این مهمترین حربه دشمن است.

تولیت آستان قدس رضوی در پایان گفت: دشمن رمز موفقیت انقلاب اسلامی را در دفاع مقدس تجربه کرده است. در آن دوران توپ و تانک ما نبود که می‌جنگید بلکه اعتماد به مردم بود که بر جبهه‌ها حاکم بود و بر جنگ غالب شد. این حقیقت را دشمن درک کرده و به دنبال حذف آن است؛ لذا باید هفته دفاع مقدس و پیام‌های آن را در زندگی عملیاتی کرده و از ارزش‌های این حماسه ماندگار صیانت کنیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار