نماینده مردم در مجلس:

مذاکرات متوازن باشد

رضایی با بیان اینکه مذاکرات باید متوازن باشد، گفت: آمریکایی‌ها باید بدانند که جمهوری اسلامی ایران شاکی است و آن‌ها در جایگاه متهم قرار دارند؛ لذا باید نسبت به جبران خسارت‌ها و بدعهدی‌ها اقدام کنند تا ما بر اساس حسن نیت آن‌ها پای میز مذاکره حاضر شویم.
کد خبر: ۴۸۳۱۵۸
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۱ - 11October 2021

ایران پشت میز مذاکرات متوازن می‌نشیند

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، «ابراهیم رضایی» عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگویی در خصوص برجام و مذاکرات وین، اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران بار‌ها اعلام کرده که با مذاکره هیچ مشکلی ندارد و از مذاکره استقبال می‌کند، اما قرار نیست مذاکرات مانند گذشته ادامه پیدا کند. ما از مذاکرات گذشته تجربه تلخی به نام برجام داریم که برای ما خسارت محض و یک مذاکره برد- باخت بود لذا نمی‌خواهیم این تجربه تلخ دوباره تکرار شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی افزود: مذاکرات باید متوازن باشد، از آنجایی که آمریکایی‌ها از برجام خارج شدند، به‌نوعی به ما بدهکار هستند، اما متأسفانه این روز‌ها و هفته‌ها در موضع‌گیری وزیر خارجه آمریکا می‌بینیم که جای شاکی و متهم تغییر کرده و آن‌ها طلبکارانه با ما صحبت می‌کنند. این در حالی است بیش از صد‌ها میلیارد دلار آمریکایی‌ها بابت خروج از برجام و بدعهدی به ما لطمه زدند و ما از این بابت شاکی هستیم؛ بنابراین منطقی است که ما انتظار داشته باشیم زیان‌های گذشته جبران شود سپس پشت میز مذاکره بنشینند.

رضایی با تأکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران در صورتی که شرایط مذاکره برابر و تأمین کننده منافع ملی فراهم شود، پای میز مذاکره می‌نشیند، تصریح کرد: مذاکره برابر به معنای شرط جدید از طرف ایران نیست بلکه طرف‌های مقابل نباید از موضع بالا با ما صحبت کنند، آن‌ها باید بدانند که جمهوری اسلامی شاکی است و آن‌ها در جایگاه متهم قرار دارند؛ لذا باید نسبت به جبران خسارت‌ها و بدعهدی‌ها اقدام کنند تا ما بر اساس حُسن نیت آن‌ها پای میز مذاکره حاضر شویم.

منبع: خانه ملت

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار