نکته‌ای ظریف در تجلیل از شهدای غواص

یک نویسنده و پژوهشگر دفاع مقدس تاکید کرد که ضمن بزرگداشت شهدای غواص، نباید به بهانه تجلیل از آنها، به بحث‌های نژادی عرب و عجم دامن زد چراکه این کار، ادامه دادن راه نیمه‌تمام صدام و حزب بعث است.
کد خبر: ۴۸۳۳۹
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۱ - 16June 2015

نکته‌ای ظریف در تجلیل از شهدای غواص

به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، حبیب احمدزاده در یادداشت کوتاهی آورده است:

 «با سلام بر برادران شهید غواصم؛ دوستانی که این روزها و فرداها در تجلیل بهحق از این عزیزان شرکت میکنیم.

باید دقیق حواسمان باشد که صدام و پشتیبانانش بسیار دانسته و ظریف با ایجاد جنگ بین دو ملت مسلمان همجوار ایران و عراق خواستند تا کینهای ابدی بین مردم این دو کشور ایجاد کنند و ما امروزه که روابطی برقرار شده و مردم عراق، خود خسارتدیده صدام و حزب بعثش هستند، باید بدانیم اگر آنان امروز در جلوی صف جنایتکاران داعش نایستند، این مزدوران نابخرد با ما در اهواز و کرمانشاه خواهند جنگید.

حواسمان باشد به گونهای عمل نکنیم که خدای ناکرده، نادانسته و احساساتی عمل ناتمام صدام را با ادامه کینه تکمیل کنیم. این ربطی به حفظ خاطرات و افتخارات آن زمان ندارد؛ فقط با توجه دقیق به چگونگی ابراز احساساتمان و کنترل آن خدای ناکرده در دام حماقت بحث نژادی عرب و عجم و تشدید موارد اختلافی بین دو ملت ایران و عراق که دشمنانی همچون آمریکا، اسرائیل و عربستان و بسیاری از شووینیستهای داخلی امروزه آرزوی آن را دارند، نیفتیم.

بدانیم که برادران و خواهران مجاهد عراقی ما در صف مقدم تکریت و موصل با داعش نیز شعارها و نوشتههای امروز ما را خواهند دید و البته که العربیه، الجزیره و سیانان به بزرگنمایی و دگردیسی آن خواهند پرداخت که بر آنان حرجی نیست؛ فقط خود تلاش مضاعف کنیم که حتی به قدر ارزنی خطاکار احساساتی و ادامهدهنده راه نیمهتمام صدام و اربابانش در امروزه نباشیم. یا حق.»

 

منبع: ایسنا

نظر شما
پربیننده ها