کارشناس مسائل غرب آسیا مطرح کرد؛

تلاش دشمنان لبنان برای ایجاد بحران امنیتی در کنار بحران اقتصادی

رویوران گفت: دشمنان قصد دارند جامعه لبنان را در مقابل بحران‌های متعدد قرار دهد تا دچار گسست و فروپاشی و در نهایت جنگ داخلی شوند.
کد خبر: ۴۸۴۸۶۱
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۰ - 20October 2021

تلاش دشمنان لبنان برای ایجاد بحران امنیتی در کنار بحران اقتصادی

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، «حسین رویوران» کارشناس مسائل غرب آسیا در گفت‌وگویی با بیان اینکه مخاطب نخست سخنان «سید حسن نصرالله» جامعه مسیحی لبنان بود، اظهار داشت: دبیر کل حزب‌الله مستقیماً به آن‌ها گفت برخی احزاب مسیحی به آن‌ها دروغ می‌گویند و سعی دارد با ترساندن مسیحیان از هموطنان خود، مسیحیان را وارد بازی کنند که غرب و در رأس آن‌ها آمریکا و اسرائیل می‌خواهد انجام دهد.

وی با تأکید بر این که مسیحیان نباید از برادران شیعه خود در حزب‌الله بترسند و در دام «سمیر جعجع» و گروه وی قرار نگیرند، مطرح کرد: مخاطب دوم سخنان سید حسن نصرالله نیرو‌های لبنان بود. دبیر کل حزب‌الله برای نخستین بار اعلام کرد حزب‌الله لبنان ۱۰۰ هزار نیروی آموزش دیده آماده رزم دارد. او تأکید کرد اعلام تعداد نیرو‌های حزب‌الله برای این است که دشمنان لبنان را بترسانیم.

 کارشناس مسائل غرب آسیا با تصریح بر این موضوع که مخاطب سوم سخنان سید حسن نصرالله، جامعه مسلمان لبنان است، بیان کرد: دشمن به دنبال جنگ داخلی و هرج مرج در لبنان است و جامعه مسلمان نباید در مقابل اقدامات عوامل دشمن، منفعل شود.

وی به شهادت هفت نفر از مسلمانان در درگیری‌های چند روز گذشته به دست نیرو‌های احزاب مقابل اشاره و تصریح کرد: سید حسن نصرالله تأکید داشت نباید این موضوع را فراموش کنیم، اما نباید اقدامی انجام دهیم که دشمن خواهان آن است.

رویوران از چالش‌های لبنان در عرصه‌های مختلف گفت و بیان کرد: دشمنان لبنان با اعلام تحریم‌های بیشتر، تلاش دارند فشار حداکثری اقتصادی را بر جامعه لبنان بیاورند و شرایط به‌گونه‌ای بود که حتی نانوا‌ها مجبور بودند کار خود را تعطیل کنند و اگر این مسئله اتفاق می‌افتاد، مردم لبنان حتی با بحران کمبود سوخت روبرو می‌شدند.

این کارشناس مسائل غرب آسیا افزود: در شرایطی که هیچ‌کس جرأت نداشت به لبنان به دلیل تحریم‌های آمریکا سوخت بفروشد، اما ایران این کار را انجام داد و به این شکل کمک نانوایی‌ها باقی بمانند و بیمارستان‌ها به فعالیت خود ادامه دهند. تلاش دشمن بر این است که به بحران اقتصادی که ایجاد کرد است، بحران امنیتی نیز اضافه کند و جامعه لبنان را در مقابل بحران‌های متعدد قرار دهد تا دچار گسست و فروپاشی و در نهایت جنگ داخلی شوند.

منبع: رادیو گفت‌وگو

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار