استاندار خراسان رضوی:

جانبازان در عرصه‌های مختلف پیشتاز هستند

«نظری» گفت: جانبازان در عرصه سرنوشت‌ساز دفاع مقدس پیشتاز در میدان بودند، امروز نیز جامعه نیازمند روحیه ازخودگذشتگی و فداکاری آنان است لذا جانبازان در عرصه‌های اجتماعی، سیاسی و فرهنگی پیشتاز هستند.
کد خبر: ۴۸۵۵۳۷
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۰ - 25October 2021

به گزارش دفاع‌پرس از مشهد، «یعقوبعلی نظری» استاندار خراسان رضوی در جشن «بهار رحمت» ویژه جانبازان قطع نخاع و خانواده‌های آنان که در مجتمع فرهنگی و آموزشی ایثار برگزار شد، ضمن گرامی‌داشت یاد و خاطره جانبازان شهید اظهار داشت: از اینکه در آغاز مسئولیت، توفیق حضور در جمع جانبازان نخاعی را یافتم، حجتی است برای من که باید بدانم، برای مردمی کار خواهم کرد که از خودگذشتگی و ایثار آنان پیشتاز در کشور است.

وی افزود: سند افتخار نظام مقدس جمهوری اسلامی، کشور و مردم، جانبازان هستند، ما به وجود تک‌تک شما ایثارگران افتخار می‌کنیم.

استاندار خراسان رضوی تصریح کرد: از صمیم قلب اعتراف می‌کنم، هر بار در حضور جانبازان قرار می‌گیرم، احساس شرمندگی می‌کنم. هر آنچه در توان دارم به کار خواهم گرفت تا اهداف شهدا و ایثارگران عملیاتی شود.

نظری تأکید کرد: با توجه به شرایط کشور، در مسیر بسیار خوبی قرار گرفتیم. روحیه مسئولان در جهت خدمتگذاری به مردم خالص و صادق است، امیدواریم با دعای شما ایثارگران برکات الهی بر این کشور نازل شود.

وی ابراز داشت: جانبازان در عرصه سرنوشت‌ساز دفاع مقدس پیشتاز در میدان بودند، امروز نیز جامعه نیازمند روحیه ازخودگذشتگی و فداکاری آنان است لذا جانبازان در عرصه‌های اجتماعی، سیاسی و فرهنگی پیشتاز هستند.

استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه آرمان‌های شهدا سرلوحه فعالیت‌ها است، افزود: در حضور جانبازان اعلام می‌کنم هر آنچه را که به‌عنوان تجربه در طول سال‌ها به دست آورده‌ام، در مسیر رشد اسلام و نظام به کار خواهم گرفت. نگاه به مسئولیت جدید به‌عنوان توفیق خدمتگذاری است و باید هر روز آرمان شهدا و ایثارگران را مرور کنم تا فعالیت‌های ما در مسیر انقلاب باشد.

پیامبر اکرم (ص) نمونه انسان کمال‌یافته

حجت‌الاسلام حسین معصومی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی نیز در این مراسم گفت: سیره زندگی ۱۴ معصوم درس زندگی برای آحاد مردم است. همه اولیا دین یک هدف مشترک داشتند و آن معرفی ذات خداوند و رفع جهالت از میان مردم بود.

وی افزود: در دوران پیامبر اکرم (ص) مردم جز به خون، خونریزی و جنگ به چیزی دیگر فکر نمی‌کردند. قبایل بر سر مسائل بیهوده سال‌ها با هم در جنگ بودند و یا زنده به گور کردن دختران تازه متولد شده نمونه‌ای دیگر از جهالت مردم اعراب بوده است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی با بیان اینکه جاهلیت همه‌گیر بود، خاطر نشان کرد: جهالت فقط مختص اعراب نبود و در کشورهای مختلف وجود داشت. بردگی، زنده‌خواری‌برده‌ها توسط حیوانات، غرق کردن برده‌ها در دریاها، نمونه دیگر از جهالت مردم در سایر کشورها بود.

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در بنیاد شهید خراسان رضوی با بیان اینکه صفات اخلاقی و رفتاری پیامبر اکرم (ص)، نمونه بارز انسان کامل است، تصریح کرد: پیامبران مبعوث شدند تا انسان‌ها را از خواب جهالت بیدار کنند، انسان‌ها را به فطرت پاک خود برگردانند، و در بین مردم برادری ایجاد کنند، ویژگی‌های اخلاقی و رفتاری پیامبر (ص) نمونه یک انسان کمال یافته است.

سند هویت انقلابی مردم خراسان رضوی، پرونده ۱۷ هزار و ۳۲۱ شهید، ۵۰ هزار و ۳۹۵ جانباز و سه هزار و ۳۹۲ آزاده است که به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران عزت بخشیدند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار