با رد گزارش وال استریت ژورنال؛

طالبان پیوستن نظامیان سابق افغانستان به داعش را تکذیب کرد

معاون سخنگوی طالبان با اشاره به خبر پیوستن نظامیان سابق افغانستان به گروه تروریستی داعش گفت: خبر مذکور کذب محض است و تبلیغات رسانه‌های آمریکایی است.
کد خبر: ۴۸۶۸۱۹
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۵ - 02November 2021

طالبان پیوستن نظامیان سابق افغانستان به داعش را تکذیب کردبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس به نقل از افق، طالبان با اشاره به این مطلب که گروه تروریستی داعش ظرفیت جذب افراد را ندارد، خبر پیوستن شماری از نظامیان سابق افغانستان به این گروه تروریستی را رد کرد.

«بلال کریمی» معاون سخنگوی طالبان در همین رابطه گزارش رسانه‌های آمریکایی درباره پیوستن نیرو‌های امنیتی پیشین افغانستان به گروه داعش را تبلیغات خواند و اظهار داشت: گروه تروریستی داعش هیچ مکان ثابتی در افغانستان ندارد و چنانچه حرکتی انجام دهد، از سوی طالبان سرکوب خواهد شد.

پیشتر روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال گزارش داده بود که برخی از نظامیان آموزش دیده افغان که در معرض تهدید طالبان هستند، برای پیوستن به گروه داعش ثبت نام کرده اند.

گزارش مذکور به برخی اعضای سابق اطلاعات افغانستان و واحد‌های نظامی نخبه و آموزش دیده توسط آمریکا اشاره می‌کند که اکنون از سوی حامیان آمریکایی خود رها شده اند و توسط طالبان شکار می‌شوند.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار