رییس سازمان اوقاف حکم امنای موقوفات شاخص را در هرمزگان اعطا کرد

رییس سازمان اوقاف و امور خیریه احکام ششمین موقوفات هرمزگان را در جلسه شورای اداری اوقاف استان اعطا کرد.
کد خبر: ۴۸۷۰۸۵
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۲ - 03November 2021

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از هرمزگان، حجت‌الاسلام «سید مهدی خاموشی» ظهر امروز رییس سازمان اوقاف و امور خیریه در جلسه شورای اداری که در محل پارک علم و فناوری هرمزگان، برگزار شد، اظهار داشت: قانون به اوقاف اجازه نصب امین برای موقوفات را داده است و وجود مباشر و امین برای موقوفات سبب بهره‌وری بیشتر موقوفات می‌شود.
 
وی بیان کرد: سازمان اوقاف نقش هادی و ناظر دقیق بر موقوفات را برعهده دارد و تعیین امین در ابتدا برای موقوفات شاخص و بزرگ در حال انجام است و سپس به سایر موقوفات در کشور تسری پیدا می‌کند.
 
خاموشی اضافه کرد: امنای موقوفات می‌توانند در موقوفاتی که دارای آب و اراضی کشاورزی هستند استخر احداث کنند و با این کار سطح اراضی تحت کشت را افزایش دهند همچنین می توانند در استخرهای موقوفاتی ماهی پرورش دهند.
 
رییس سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: پرورش دام سبک و سنگین در اراضی موقوفه و تامین علوفه دام از اراضی کشاورزی همان موقوفه، یکی دیگر از اقداماتی است که می‌توان در راستای افزایش بهره‌وری موقوفات انجام داد لذا به کارگیری معتمدین بومی به عنوان امین موقوفه نقش موثری در احیای موقوفات دارد.
 
موقوفات استان هرمزگان به ۱۲ بلوک تقسیم شد، تاکنون ۲۹ نفر بعنوان امنای موقوفات استان انتصاب شده اند که احکام ۶ نفر از امنای بندرعباس توسط نماینده ولی فقیه و ریاست سازمان اوقاف کشور طی مراسمی اعطا شد.
 
انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها