هادی العامری: عاملان جنایت منطقه سبز بغداد، باید مجازات شوند

رئیس ائتلاف الفتح گفت که در قبال حوادث روز گذشته که در منطقه سبز بغداد رخ داد که طی آن چند معترض کشته شدند، سکوت نخواهد کرد.
کد خبر: ۴۸۷۶۷۹
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۴۰۰ - ۲۳:۱۱ - 06November 2021

هادی العامری: عاملان جنایت منطقه سبز بغداد، باید مجازات شوندبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «هادی العامری» رئیس ائتلاف الفتح عراق، حوادث روز گذشته در منطقه سبز بغداد و حمله به تظاهرات‌کنندگان را محکوم کرد.

العامری ضمن حضور در مراسم ختمی که برای یکی از تظاهرات کنندگان کشته شده در منطقه سبز برگزار شد، گفت که برخی قصد دارند باعث درگیری معترضان و نیروهای امنیتی شوند.

پایگاه خبری المسله به نقل از رئیس الفتح گزارش داد، چنین افرادی موفق نخواهند شد موجب این درگیری شوند و رخدادهای روز گذشته که با آتش زدن چادرها همراه بود، جنایتی است که بدون مجازات نخواهد بود.

وی خاطر نشان کرد: «هر کس که دستور داده باشد و هر کس که دستورات را اجرا کرده است، مجازات خواهند شد ما در قبال این جنایت سکوت نخواهیم کرد».

تظاهرات‌ روز گذشته معترضان به نتایج انتخابات اخیر پارلمانی عراق به درگیری با نیروهای امنیتی منجر شد که در پی آن، یک نفر کشته و ۱۲۵ نفر زخمی شدند. پس از این مسئله، مصطفی الکاظمی نخست‌وزیر عراق دستور داد تا تحقیقی جامع در این خصوص صورت گیرد.

الکاظمی دستور داد در خصوص درگیری‌های صورت گرفته در مناطق مختلف منطقه سبز بغداد، تحقیقی جامعی صورت بگیرد. فرماندهی عملیات مشترک عراق شب گذشته اعلام کرد که نخست‌وزیر طرف‌های سیاسی مختلف را به آرامش و گفت‌وگو دعوت کرد و از تظاهرات‌کنندگان خواست تا به مسالمت‌آمیز بودن اعتراضات تکیه کنند و از خشونت به هر شکل و در هر سطحی و با هر ابزاری پرهیز کنند.

با اعلام نتیجه انتخابات پارلمانی عراق که روز دهم اکتبر (۱۸ مهرماه) برگزار شد، شماری از احزاب و ائتلاف‌های سیاسی به نتیجه اعلامی اعتراض کردند و از دستکاری در نتایج این انتخابات سخن گفتند.

تعدادی از شهرهای عراق نیز از پس از اعلام نتیجه اولیه شاهد تظاهرات‌های متعدد در اعتراض به نتیجه انتخابات بودند به‌نحوی که معترضان خواستار شمارش دستی کلیه آراء شدند چراکه معتقد بودند در شمارش الکترونیکی آراء، دستکاری صورت گرفته است.

برخی سیاستمداران عراقی نیز با تایید نفوذ امارات، انگلیس و آمریکا در انتخابات اخیر این کشور، فرضیه دستکاری و دخالت این طرف‌های خارجی در نتایج انتخابات پارلمانی اخیر را تأیید کردند.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار