«پیشکشی برای تو» برای آموزش نقد مسالمت‌آمیز در خانواده منتشر شد

کتاب «پیشکشی برای تو» در جهت آموزش مهارت‌های مواجهه با انتقاد برای خانواده‌ها و زوج‌های جوان از سوی انتشارات مهرستان منتشر شد.
کد خبر: ۴۸۸۷۰۹
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۲ - 13November 2021

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، در زندگی روزمره بار‌ها با نقد و انتقاد توسط خود و دیگران مواجه می‌شویم، اما اینکه تا چه اندازه می‌توانیم با این پدیده همگام شده و بین انتقاد و عیب‌جویی تمایز قائل شویم، کاری است دشوار که از عهده هرکسی برنمی‌آید.

درواقع انتقاد از خود و دیگران و یا مورد انتقاد واقع‌شدن معمولا مقاومتی در افراد به وجود می‌آورد و احساس عیب داشتن در رفتار و کردار را القا می‌کند که باعث رنجش خاطر و کدورت بین افراد می‌شود. در تازه‌های نشر مهرستان کتابی تحت عنوان «پیشکشی برای تو» به بازار عرضه شده است که مهارت‌های مواجهه با انتقاد از سوی خود و دیگری را به زبانی ساده بیان می‌دارد.

این کتاب با زیر عنوان نقد سازنده در خانواده، توسط سید حسن اصفهانی اردکانی که نویسنده‌ای پژوهش‌محور است در ۱۲ فصل به نقد و انتقاد در خانواده می‌پردازد و تلاش دارد این مسئله را بین زوج‌های جوان و همسران تبیین کند که با نقد‌های یکدیگر مواجه‌ای مسالمت‌آمیز داشته باشند و انتقاد را به معنای اعتراض و عیب‌جویی ندانند.

«پیشکشی برای تو» برای آموزش نقد مسالمت‌آمیز منتشر شدخانواده

در فصول دوازده‌گانه کتاب مهارت‌محور «پیشکشی برای تو» به مواردی نظیر اینکه معنای نقد، تفاوت نقد و عیب‌جویی، راهکار‌هایی مواجهه با نقد، نقد سازنده و غیر سازنده، موانع انتقادپذیری، خود انتقادی، اصول انتقاد از خود و چگونه دیگران را نقد کنیم پرداخته‌شده است.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار