مقدم‌فر در همایش جنگ نرم و عملیات روانی:

عدم اطلاع رسانی به افکار عمومی به دیپلماسی کشور آسیب وارد کرد

امروز نظام دفاعی و امنیتی با سایر جنبه‌های اقتدار در ایران در ارتباط مستقیم است و موقعیت دفاعی با موقعیت توسعه علمی، فرهنگی، اقتصادی و فناوری ارتباط نزدیکی دارد.
کد خبر: ۴۹۰۳
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۲ - ۱۲:۴۰ - 22October 2013

عدم اطلاع رسانی به افکار عمومی به دیپلماسی کشور آسیب وارد کرد

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، حمیدرضا مقدمفر معاون فرهنگی اجتماعی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سخنانی در همایش جنگ نرم و عملیات روانی ارومیه با اشاره به نقش رسانهها در جنگ نرم و عملیات روانی گفت: رویکرد و دکترین امنیتی سپاه در کشور بویژه در مناطق مرزی، امنیت پایدار مردمی و امنیت مردمپایه است. در این مدل، مشارکت حداکثری مردم در برقراری امنیت و حضور و همراهی آنان یک اصل مهم و اساسی است.

وی افزود: در الگوی امنیت پایدار، کارکرد رسانهها کارویژه مهمی است که میتوان نقش سازنده یا مخربی داشته باشد.

معاون فرهنگی اجتماعی سپاه پاسداران با اشاره به نقش رسانهها بهعنوان اصلیترین ابزار جنگ نرم تأکید کرد: دشمن همواره از طریق انواع رسانههای خود بهدنبال مهندسی و مدیریت افکار عمومی بهسمت اهداف خود برای ناامنسازی محیط داخلی جمهوری اسلامی ایران بهویژه مناطق جداره مرزی و میان اقوام ایرانی بوده است.

مقدمفر اظهار داشت: امروز نظام دفاعی و امنیتی با سایر جنبههای اقتدار در ایران در ارتباط مستقیم است و موقعیت دفاعی با موقعیت توسعه علمی، فرهنگی، اقتصادی و فناوری ارتباط نزدیکی دارد.

وی افزود: حل مشکلات و معضلات امنیتی بدون توجه به سایر جنبهها ممکن نیست.

معاون فرهنگی اجتماعی سپاه پاسداران افزود: اگر امروز شاهد بومی شدن امنیت در منطقه شمال غرب هستیم و مشاهده میکنیم امنیت پایدار و آرامش توسط مردم منطقه مستقر شده، همگی مرهون مجاهدتهای نیرویهای انقلابی، شهدا، جانبازان و خانوادههای ایثارگرشان است.

وی با اشاره به مذاکرات ژنو و سناریوی فریب غربیها و عهدشکنی آنان تصریح کرد: در جریان مذاکرات ژنو طرفین متعهد به محرمانه دانستن مذاکره و عدم اطلاعرسانی جزئیات مباحث شدند اما به نظر میرسد فرآیند این کار به دستگاه دیپلماسی کشور آسیب وارد کرد، علت آن هم احساس مردم از نامحرم دانستن آنان و عدم اطلاع رسانی به افکار عمومی بود.

وی تصریح کرد: طرف غربی در بیعهدی ذاتیاش بلافاصله پس از پایان مذاکرات اطلاعات مطلوب خود، غلط یا درست را بدون اینکه ردپایی از خود باقی بگذارد، به رسانههای وابستهاش منتقل کرده و آنان نیز منتشر نمودند ولی افکار عمومی کشورمان در بیخبری کامل نظارهگر انتشار حجم زیادی از اخبار مخدوشی بود که نمیدانست چگونه باید در برابر آن قضاوت کند.

معاون فرهنگی اجتماعی سپاه پاسداران افزود: تیم مذاکره کننده کشورمان رسانههای زیادی همراه خود به ژنو برد، این اقدام خوبی بود اما برخی از این رسانهها جز حاشیهنگاری دستاورد خبری برای افکار عمومی نداشتند.

مقدمفر اضافه کرد: بدون اینکه قضاوتی در مورد نتایج مذاکرات شود، میتوان گفت که طرف غربی مذاکره، یک دام سناریوی فریب رسانهای در برابر طرف مقابل در ژنو پهن کردند.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار