امام جمعه موقت تهران:

عده ای می خواهند محصول القای دوقطبی بودن جامعه را در انتخابات بچینند/لزوم روشنگری پیشکسوتان سپاه درباره ترفندهای دشمنان

کسانی که به دنبال القای جامعه دو قطبی هستند می خواهند محصول این تفکر خود را در اسفند ماه زمانی که انتخابات مجلس شورای اسلامی برگزار می شود، بچینند.
کد خبر: ۴۹۱۰۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۸ - 01July 2015

عده ای می خواهند محصول القای دوقطبی بودن جامعه را در انتخابات بچینند/لزوم روشنگری پیشکسوتان سپاه درباره ترفندهای دشمنان

به گزارش خبرنگار گروه اخبار داخلی دفاع پرس، حجت الاسلام سید احمد خاتمی امام جمعه موقت تهران صبح امروز در میان جمعی از پیشکسوتان سپاه در شهرک شهید محلاتی درباره خصوصیات و ویژگی های پیشکسوتان سپاه گفت: خانه نسل اول سپاه در جبهه ها بود به نحوی که می توان گفت کمتر کسی از پاسداران نسل اول سپاه هستند که به جبهه نرفته باشند به همین خاطر برای پاسداران و نسل بعد از این عزیزان باید همواره حضور در دوران دفاع مقدس به عنوان یک ارزش باقی بماند.

وی با اشاره به اینکه پیشکسوتان سپاه مصداق بارز آیات 23 احزاب، 11 مجادله و 10 حدید هستند، بیان داشت: برخی از پاسداران نسل اول سپاه جانشان را عاشقانه بر سر پیمانی که با امام خود بسته بودند، گذاشتند بنابراین باید همسنگران این عزیزان که اکنون به کسوت بازنشستگی نایل آمده اند، همانند دوران دفاع مقدس، همچنان در دفاع از آرمان های انقلاب و امام و نیز ارزش های دفاع مقدس پیشگام باشند.

این عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه آیات مورد اشاره برای پیشکسوتان سپاه مدال افتخار است، عنوان کرد: عزیزانی که در سپاه بازنشسته شدند نباید خود را همانند بازنشستگان سایر ادارات فرض کنند زیرا این عزیزان تجربه دفاع از سنگرهای اسلام را طی هشت سال دفاع مقدس و سال های بعد از آن در کارنامه خود دارند که می توانند این تجربه را علاوه بر انتقال به نسل بعد در محل زندگی خود نیز مورد استفاده قرار دهند تا سنگر دفاع از اسلام با نیروهای جوان تر تقویت شود.

وی در ادامه به انتظاراتی که می توان از این قشر از جامعه داشت نیز بیان کرد: پیشکسوتان سپاه به دلیل اینکه زینت سپاه محسوب می شوند، هر عملی انجام دهند بخشی از نتایج آن در سبد سپاه محاسبه می شود پس باید همانند دوران شاغلی، هر عمل و رفتاری را از خود نشان ندهند.

حجت الاسلام خاتمی سپس با درخواست از پیشکسوتان سپاه مبنی بر اینکه تجارب و خاطرات خود را از دوران دفاع مقدس و حتی پس از آن را برای ثبت در تاریخ ضبط کرده و نشر دهند، اظهار داشت: دوران دفاع مقدس دوران جهاد، آزادگی، جانبازی و هجرت بود و معلوم نیست چنین فرصتی مجدد فراهم شود البته باب شهادت بسته نیست اما باب هشت سال دفاع مقدس بسته شد به همین خاطر باید در نشر و توسعه فرهنگ دفاع مقدس کوشا باشید.

وی در ادامه با اشاره به اینکه پیشکسوتان سپاه باید اهل بصیرت و بصیرت افزا باشند، تصریح کرد: پیشکسوتان سپاه باید زودتر از دیگران ترفندهای دشمنان را متوجه شوند و اقدام به روشنگری کنند.

امام جمعه موقت تهران در ادامه با اشاره به یکی از توطئه هایی که نیاز به بصیرت افزایی پیشکسوتان سپاه دارد، عنوان کرد: توطئه ای که اکنون در مذاکرات هسته ای در حال شکل گیری است، مقصر جلوه دادن ایران در شکست احتمالی مذاکرات هسته ای از سوی آمریکا و رسانه های غربی است تا بلکه از این طریق افکار عمومی جهان را برای مقابله با ایران آماده کنند.

وی با بیان اینکه گزینه مورد نظر آمریکایی ها در صورت شکست مذاکرات هسته ای تشدید تحریم ها است نه استفاده از گزینه نظامی، ادامه داد: گزینه نظامی مورد ادعای اوباما در صورت عملی شدن هزینه های بسیاری را برای آنها در پی دارد به همین خاطر از این گزینه علیه مردم کشورمان استفاده نخواهند کرد اما در مقابل از گزینه تشدید تحریم ها که تبعات کمتری برای آنها دارد، استفاده خواهند کرد.

حجت الاسلام خاتمی خاطر نشان کرد: در این شرایط عده ای هم در داخل با تحریک بیگانگان به دنبال القای وجود جامعه دو قطبی هستند یعنی به دنبال ترویج این خط فکری هستند که بگویند رهبری، سپاه و حزب الهی ها نمی خواهند توافقی صورت گیرد اما چنانچه توافقی صورت گیرد تمام گره مشکلات جامعه باز می شود.

وی یاد آور شد: این خط فکری را عده ای در حالی دنبال می کنند که رهبر معظم انقلاب همواره از تیم مذاکره کننده هسته ای حمایت کرده و از آنها خواسته تا به دنبال انجام یک توافق خوب باشند؛ البته در این میان متأسفانه برخی از دوستان نیز خیلی تند با موضوع مذاکرات هسته ای برخورد می کنند که باید به این افراد یاد آور شویم نباید در موضع گیری هایشان از مقام معظم رهبری جلو بزنند.

این عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: کسانی که به دنبال القای جامعه دو قطبی هستند می خواهند محصول این تفکر خود را در اسفند ماه زمانی که انتخابات مجلس شورای اسلامی برگزار می شود، بچینند.

وی تصریح کرد: این افراد می خواهند برای اینکه رأی بیاورند به جامعه این گونه القا کنند که چنانچه به حزب الهی ها رأی بدهید رفاه و آسایشی نخواهید داشت چون با توافق مخالف هستند اما اگر به موافقان توافق رأی داده شود، رفاه و آسایش نصیب مردم خواهد شد.

حجت الاسلام خاتمی با تأکید بر اینکه پیوند زدن تمام مشکلات کشور به موضوع تحریم ها کار غلطی است، بیان کرد: دعوت از پیشکسوتان برای انجام برخی کارها، روی داد خوبی است که می تواند در پیشبرد امور مفید باشد.

انتهای پیام/   

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
مدیرسایت شهیدلر
|
-
|
۰۷:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۶
0
0
سلام چگونه میتوانم با سایت شما تیادل لینگ یا لوگو داشته باشم لطفا درصورت امکان با سامانه 50002207373 در ارتباط باشید
نظر شما
پربیننده ها