جانشین رئیس پلیس راهور ناجا:

مجروحیت ۳۰۰ هزار نفر در جاده‌ها/ سمنان رکوردار بیشترین واژگونی است

سردار حسینی از مجروحیت سالانه ۳۰۰ هزار نفر در جاده‌های کشور خبر داد و گفت: استان سمنان رکورد دار بیشترین آمار واژگونی خودرو است.
کد خبر: ۴۹۲۱۰۶
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۷ - 30November 2021

مجروحیت ۳۰۰ هزار نفر در جاده‌ها/سمنان رکوردار بیشترین واژگونی استبه گزارش گروه اجتماعی دفاع‌پرس، سردار سید تیمور حسینی جانشین رئیس پلیس راهور ناجا  بعدازظهر سه‌شنبه در حاشیه جلسه راهبری وضعیت تصادفات رانندگی استان سمنان در گفت‎وگو با خبرنگاران ضمن بیان اینکه سالانه بالغ‌بر ۳۰۰ هزار نفر در تصادفات رانندگی کل کشور مجروح می‌شوند، اظهار داشت: این امار بسیار بالایی به شمار می‌رود که می‌بایست برنامه‌ریزی برای کاهش تصادفات در دستور کار قرار گیرد.

وی بابیان اینکه در این بین سمنان رکورددار واژگونی خودرو در کشور است، افزود: واژگونی خودرو ۵۶ درصد آمار تصادفات استان را به خود اختصاص داده است که به نسبت نرم کشوری عدد بالایی محسوب می‌شود.

جانشین رئیس پلیس راهور ناجا بابیان اینکه ریشه‌یابی علت بروز این تصادفات از سوی رئیس جمهور در دستور کار قرارگرفته است، ابراز داشت: سمنان نه تنها در واژگونی خودرو بلکه در تصادفاتی نظیر سرعت متوسط و غیرمجاز نیز در کشور رکورددار شده است.

حسینی بابیان اینکه خستگی و خواب‌آلودگی رانندگان علت عمده بروز این تصادفات است، تصریح کرد: در طول این مسیر کویری باید شرایط استراحت رانندگان فراهم و ضمن آن آموزش‌های لازم نیز از طریق رسانه‌های پر مخاطب نظیر صداوسیما ارائه شود.

وی بابیان اینکه گاهی مجروحیت و معلولیت ناشی از یک اشتباه کوچک در رانندگی می‌تواند تا پایان عمر یک خانواده را با مشکلات عدیده‌ای مواجه کند، افزود: نصب دوربین‌های پلاک خوان یکی از مواردی که می‌تواند به کاهش سرعت در نتیجه به حداقل رسیدن تصادفات و واژگونی خودروها کمک کند لذا توسعه ابزارهای کنترل هوشمند می‌بایست پیگیری و اجرایی شود.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار