دریادار بی‌غم خبر داد

برنامه‌های گسترده نداجا برای توسعه سواحل مکران

جانشین فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: نداجا برنامه‌های وسیعی برای سواحل مکران در نظر دارد و در آینده این سواحل یکی از زیباترین و بهترین سواحل دنیا خواهد شد.
کد خبر: ۴۹۲۹۹
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۶ - 06July 2015

برنامه‌های گسترده نداجا برای توسعه سواحل مکران

به گزارش دفاع پرس به نقل از روابط عمومی نداجا، امیر دریادار غلامرضا خادم بیغم در محفل انس با قرآن مرکز آموزش تخصصهای دریایی رشت با اشاره به معرفی نیروی دریایی بهعنوان نیروی راهبردی از سوی رهبر معظم انقلاب افزود: معظمله نیروی دریایی راهبردی را دارای ویژگیهای علمی، سیاسی، نظامی و بینالمللی خواندند و این نیرو، حضور مقتدرانهای در منطقه و جهان دارد.

وی با اشاره به تأثیرگذاری نیروی دریایی ارتش در ابعاد مختلف سیاسی، بینالمللی و نظامی بهعنوان یک نیروی راهبردی ادامه داد: نیروی دریایی در حال حاضر در مرزهای آبی خارج از ایران انجام وظیفه میکند، و کارکنان این شناورها بهعنوان سفیران جمهوری اسلامی در جهت دیپلماسی خارجی، در بنادر و دید و بازدید از کشورهای دیگر حضور مییابند.

جانشین فرمانده نیروی دریایی ارتش، این نیرو را یکی از بازیگران دیپلماسی خارجی کشور عنوان و تصریح کرد: سالهاست که از منافع ملی در آبهای آزاد پاسداری میکنیم و بهواسطه حضور در اجلاسهای بینالمللی، بهعنوان یک نیروی مؤثر در مجامع جهانی شناخته میشویم.

امیر بیغم با اشاره به اینکه فرماندهی معظم کل قوا این نیرو را بهعنوان پیشگام آبادانی سواحل مکران معرفی فرمودهاند، گفت: بهعنوان علمدار آبادانی سواحل، طرحهای عمرانی زیادی را برای این سواحل آماده کردهایم.

وی خاطرنشان کرد: نیروی دریایی ارتش، برنامههای وسیعی برای این سواحل در نظر دارد و در آینده یکی از زیباترین و بهترین سواحل دنیا خواهد شد.

جانشین فرمانده نیروی دریایی ارتش حضور در این نیرو را دشوار و درعینحال نیازمند آموزشهای پیشرفته خواند و گفت: به تجهیزات مناسب آموزشی نیاز داریم و وجود شبیهسازها در آمادهسازی نیروها اهمیت بسزایی دارد.

دریادار بیغم در ادامه سخنانش با اشاره به ناامنیهای منطقه گفت: برخلاف شرایط ناامن منطقه، ایران اسلامی امروز در امنیت کامل به سر میبرد، و هماکنون بهعنوان الگویی در منطقه برای پاسداری از اسلام شناخته میشود.

وی تصریح کرد: بهعنوان یک نیروی راهبردی، در دریا حضوری با صلابت داریم؛ چراکه بسیاری از منافع ما از طریق دریا تأمین میشود؛ حال اینکه نقشه استعمار برای کشور، دور کردن ما از دریا و دسترسی به آبهای آزاد بوده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها