فرمانده سپاه گیلانغرب خبر داد؛

برگزاری مراسم یادواره عملیات غرورآفرین «مطلع‌الفجر» در گیلانغرب

سرهنگ «نجفی» از برگزاری مراسم گرامیداشت سالروز عملیات مطلع‌الفجر در شهرستان گیلانغرب خبر داد.
کد خبر: ۴۹۳۸۴۸
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۹ - 10December 2021

برگزاری حماسه عملیات مطلع الفجر در گیلانغربسرهنگ پاسدار «محمدجواد نجفی» فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه گیلانغرب در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس کرمانشاه اظهار داشت: به مناسبت سالروز عملیات غرورآفرین مطلع الفجر که در ۲۰ آذر ۱۳۶۰ در این شهرستان برگزار شده حماسه سالروز این عملیات و یادواره شهدای تیپ ۵۸ مسلم بن عقیل در این شهرستان روز ۲۰ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۹ صبح به صورت پیاده‌روی از روستای گور سفید به سمت یادمان شهدای مطلع الفجر شهرستان گیلانغرب برگزار خواهد شد.  

وی در ادامه افزود: این مراسم با حضور خانواده‌های معظم شهدا، پیشکسوتان دفاع مقدس و مردم مقاوم شهر گیلانغرب و استان کرمانشاه همراه با سخنرانی پیشکسوت دفاع مقدس «حسینالله کرم»، روایتگری حجت الاسلام «میر علی اکبری» و با مداحی «یزدان ناصری» برگزار می‌شود.

سرهنگ نجفی گفت: مراسم حماسه گیلانغرب با مشارکت اداره کل حفظ آثار ونشر ارزش‌های دفاع مقدس، هیئت رزمندگان اسلام شهرستان و ناحیه مقاومت بسیج سپاه گیلانغرب حمایت و انجام خواهد شد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه گیلانغرب بیان داشت: برنامه‌های دیگری از قبیل برگزاری ویزیت رایگان و توزیع ماسک در روستای‌های محروم مورت سبز، دهستان وی‍‍ژنان با همکاری ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی (ره) و بسیج سازندگی نام برد.

عملیات مطلع الفجر یک عملیات نیمه گسترده‌ای بود که در منطقه عمومی شهرستان گیلان غرب در ۲۰ آذر ۱۳۶۰ با رمز یا مهدی اردکنی توسط رزمندگان اسلام (ارتش و سپاه) طرح‌ریزی و با فرماندهی مشترک در چند محور با هدف آزاد‌سازی ارتفاعات شیاکوه، چرمیان و تنگه قائم آباد و کورک و قطع جاده قصر شیرین به طرف گیلان غرب اجرا شد.

در این عملیات از رزمندگان اسلام تعدادی شهید و مجروح شدند از جمله شهیدان شهید والامقام غلامرضا پیچک مسئول عملیات منطقه و شهید والامقام علی سوری مسئول عملیات سپاه کرمانشاه به درجه رفیع شهادت نائل گشتند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها