آیت‌الله نوری همدانی:

ابرقدرت‌های مستکبر ببرهای کاغذی هستند

آیت‌الله نوری همدانی گفت: ابرقدرت‌های مستکبر در طول تاریخ ببرهایی کاغذی بوده‌اند که نمونه بارز آنها خسروپرویز بود که نامه پیامبر اکرم(ص) را پاره کرد و خود به دست پسرش کشته شد.
کد خبر: ۴۹۴۰
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۲ - ۱۰:۱۹ - 23October 2013

ابرقدرت‌های مستکبر ببرهای کاغذی هستند

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، حضرت آیت الله نوری همدانی از مراجع اعظام تقلید در جمع گروهی از نیروهای سپاه و وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح اظهار داشت: عید غدیر از بزرگترین و مهمترین اعیاد اسلامی به شمار میرود و لازم است توجه کافی به آن صورت بگیرد.


ایشان افزود: غدیر یک جریان معمولی و متعلق به 1400 سال پیش نیست؛ بلکه به همه بشریت مربوط میشود و باید در همه زمانها به پیام آن توجه شود.


این مرجع تقلید با بیان اینکه رهبر جامعه اسلامی پس از پیامبر اکرم (ص) در این روز و به فرمان خداوند معین شد، ادامه داد: نیاز به رهبر همانند دیگر نیازهای انسانی از سوی خداوند پاسخی در خور داده شده و در هیچ زمانی انسانها بدون رهبر رها نمیشوند.


آیتالله نوری همدانی انسان را موجودی مختار و متفاوت از سایر موجودات که با غریزه کار میکنند دانست و تصریح کرد: بشر باید به وسیله استعدادهای درونی خود راه صحیح را انتخاب کند و در این میان به رهبر و راهنما احتیاج دارد؛ تفاوت رهبر با راهنما این است که راهنما فقط راه را نشان میدهد ولی رهبر علاوه بر اینکه جامعه را به حرکت وا میدارد، جهتدهی به مردم را نیز بر عهده دارد.


ایشان صراط مستقیم مد نظر قرآن کریم را راه صحیح زندگی دانست و افزود: در روایتی از امام صادق (ع) میخوانیم که امام و رهبر پیش از اینکه سایر انسانها آفریده شوند خلق شدند؛ آخرین نفری هم که قبض روح میشود امام است و این بدان معناست که خداوند هیچگاه بندگانش را بدون راهنما رها نمیکند.


این مرجع تقلید با اشاره به انجام رسالتی 23 ساله توسط پیامبر اکرم (ص) و دعوت مردم به دین اسلام توسط ایشان گفت: اتکا به فرهنگ جهاد و شهادت بود که چنین دستاورد عظیمی برای پیامبر اکرم(ص) به ارمغان آورد زیرا هر پیامبری هم که مبعوث شده در یک دست کتاب الهی و در دست دیگرش ابزاری برای جهاد داشته است.


وی ادامه داد: اسلام هیچگاه سلطنت را نپذیرفته، بلکه میگوید پیامبر یا امام در رأس حکومت باشند و در زمانی هم که ولی خدا غایب است ولی فقیه جامعالشرایط این مهم را بر عهده میگیرد و امروز امام خامنهای در رأس جامعه اسلامی قرار دارند و اوضاع را به خوبی مدیریت میکنند.


آیتالله نوری همدانی با بیان اینکه امام خمینی(ره) نیز با استفاده از فرهنگ قرآن و مکتب اهل بیت(ع) موفق شد انقلاب را به پیروزی برساند و در دفاع مقدس نیز هدایتی پیامبرگونه داشته باشد افزود : ایشان تمام این تجربیات را در وصیتنامه خویش آوردهاند به همین دلیل مطالعه این کتاب بسیار سودمند است.


وی عید غدیر خم را عامل ناامیدی و یأس دشمنان اسلام ناب دانست و افزود: امیرالمومنین(ع) رهبری شایسته و توانا بودند و همین امر موجب شد با وجود کارشکنیهای فراوان بدخواهان ، اسلام ناب باقی بماند.


آیتالله نوری همدانی در خاتمه با تاکید بر ترویج فرهنگ امامت و ولایت و پیام غدیر در سطح بینالمللی گفت: همانطور که عاشورا به خوبی به جهانیان شناسانده شده باید غدیر را نیز در چنین گسترهای معرفی کنیم.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار