مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان رضوی:

ساختارهای حاکمیتی بسترساز حضور مردم در نشر ارزش‌های دفاع مقدس هستند

سردار «یوسفعلی‌زاده» گفت: ساختارها و سازمان‌ها باید بستر حضور اجتماعی مردم را برای نشر ارزش‌های دفاع مقدس در جامعه فراهم کنند تا ظرفیت‌های مردمی به یاری مجموعه‌های حاکمیتی آمده و در جهت تحقق این مهم اقدام کنند.
کد خبر: ۴۹۴۴۵۸
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۷ - 13December 2021

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مشهد، نشست کمیته فرهنگی، اجتماعی، رسانه‌ای شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی به ریاست سردار سرتیپ دوم پاسدار «حسینعلی یوسفعلی‌زاده» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان و با حضور اعضا امروز در مرکز فرهنگی دفاع مقدس برگزار شد.

سردار یوسفعلی‌زاده در این نشست با اشاره به اهمیت نقش مردم در خلق حماسه جاوید دفاع مقدس اظهار داشت: تا زمانی که رسماً به مردم اجازه مشارکت در دفاع از میهن اسلامی ندادند جبهه حق موفق نبود، اما با نقش‌آفرینی پرشور مردم در دفاع از آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب اسلامی و انجام سلسله عملیات‌های بزرگ موفقیت‌های چشمگیری نصیب جمهوری اسلامی شد.

وی افزود: در دوران دفاع مقدس نیروهای مسلح و سایر ساختارها به وظیفه خود عمل کردند، اما حرف آخر را مردم زدند. امروزه نیز ساختارها و سازمان‌ها باید بستر حضور اجتماعی مردم را برای نشر ارزش‌های دفاع مقدس فراهم کنند تا ظرفیت‌های مردمی به یاری مجموعه‌های حاکمیتی آمده و در جهت تحقق این مهم اقدام کنند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی با بیان اینکه رسانه و فرهنگ در نشر ارزش‌های دفاع مقدس نقش تعیین‌کننده‌ای دارند، خاطرنشان کرد: مکتب شهدا و دفاع مقدس محدود به جریان خاص سیاسی نیست؛ بر همین اساس آحاد جامعه باید با سرلوحه قرار دادن اخلاص، با استفاده از ظرفیت‌های موجود که مورد پذیرش جوانان است در این حوزه اقدام کنند.

این مسئول بر ضرورت نقش‌آفرینی کمیته رسانه‌ای شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ‌استان خراسان رضوی در حوزه نشر ارزش‌های این حماسه جاوید تأکید کرد و گفت: جلسات این کمیته برای هم‌اندیشی جهت استفاده بهتر از ظرفیت‌های مردمی و دستگاه‌های اجرایی و ساختارها به‌صورت مستمر و با دستور کار مشخص برگزار شود و مصوبات جلسات تا حصول نتیجه پیگیری شود.

یوسفعلی‌زاده ادامه داد: نشر ارزش‌های دفاع مقدس در رسانه و فضای مجازی به‌عنوان یک دغدغه برای همه به‌شمار می‌رود امیدواریم با برگزاری جلسات کمیته رسانه‌ای شورای هماهنگی حفظ آثار دفاع مقدس استان و اتخاذ تصمیمات لازم بتوانیم این دغدغه را حل کنیم.

در ابتدای این نشست سرهنگ پاسدار «محمدرضا حقدادیان» مدیر روابط عمومی و تبلیغات اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی گزارشی از فعالیت‌های این مدیریت در راستای ارتباط با رسانه‌ها در حوزه نشر ارزش‌های دفاع مقدس ارائه کرد.

وی در ادامه نقش‌آفرینی رسانه‌ها را در انعکاس رسانه‌ای اختتامیه پنجمین جشنواره ملی فانوس، نمایشگاه دفاع مقدس و سالگرد شهادت سردار شهید قاسم سلیمانی و روز مقاومت ضروری دانست.

در این نشست اعضا نقطه نظرات و پیشنهادات خود را در جهت نشر ارزش‌های دفاع مقدس با بهره‌گیری از ظرفیت رسانه بیان کردند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار