از سوی رئیس اداره قرآن، عترت و نماز ارتش؛

جزئیات مسابقات قرآنی نیروهای مسلح تشریح شد

سرهنگ میدانی به تشریح جزئیات مسابقات قرآنی نیروهای مسلح پرداخت و گفت: برگزیدگان قرآنی ارتش در یگان‌های خود به آموزش قرآن خواهند پرداخت و سپس به مسابقات بین‌المللی اعزام خواهند شد.
کد خبر: ۴۹۴۶۲۹
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۲ - 14December 2021

جزئیات مسابقات قرآنی نیروهای مسلح تشریح شدبه گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، سرهنگ «مهدی میدانی» رئیس اداره قرآن، عترت و نماز ارتش در نشست خبری سیزدهمین دوره مسابقات قرآن کریم خواهران شاغل، سومین دوره مسابقات همسران و دومین دوره مسابقات فرزندان کارکنان نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران و بزرگداشت شهدای قرانی نیرو‌های مسلح «سوره‌های سرخ» اظهار داشت: این مسابقات از ۲۴ آذر با برنامه‌ریزی‌های نظام‌مندی که صورت گرفته است برگزار خواهد شد.

وی گفت: بخش سیزدهمین دوره مسابقات قرآن کریم خواهران شاغل از فردا (چهارشنبه) آغاز خواهد شد. مسابقات خانواده‌ها نیز در بخش‌های زیر ۱۵ سال و بالای ۱۵ سال و در روز‌های پنج‌شنبه و جمعه برگزار خواهد شد. این برنامه‌ریزی‌ها باعث خواهد شد تا متسابقین با زمانبندی درستی در مسابقات شرکت کنند و زمان کمتری را در محل مسابقات حضور داشته باشند تا بتوانند محفوظات خود را مرور کنند.

رئیس اداره قرآن، عترت و نماز ارتش تصریح کرد: روز اول مسابقات که از فردا آغاز می‌شود، در سه بخش داوری مسابقات در بخش‌های خواهران شاغل و خانواده‌ها، دختران و همسران مسابقات دنبال خواهد شد. روز پنج‌شنبه متاسبقین پسر نیز به مسابقات اضافه خواهند شد و در حقیقت با پنج گروه داوری کار را ادامه خواهیم داد.

سرهنگ میدانی درخصوص داوران این رویداد گفت: همه داوران ما با هماهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه انتخاب شده‌اند و از داوران برتر کشور هستند. روز جمعه مسابقات پایان خواهد یافت و منتخبین مسابقات معرفی خواهند شد و نیرو‌های اول، دوم و سوم با سخنرانی رییس محترم دفتر عقیدتی سیاسی فرمانده معظم کل قوا معرفی و تقدیر می‌شوند.

وی ادامه داد: برنامه اختتامیه این مسابقات روز شنبه ۲۷ آذر و از ساعت هشت صبح در سالن همایش‌های کوثر برگزار خواهد شد. در این مسیر از تمامی فرماندهان قرآنی نیرو‌های مسلح بخاطر برگزاری این مسابقات در یگان‌های خود تشکر می‌کنم. امیدواریم سال‌های آینده نیز بتوانیم موفقیت‌های قرآنی را تکرار کنیم.

رئیس اداره قرآن، عترت و نماز ارتش خاطرنشان کرد: قرار بود مسابقات قرآنی نیرو‌های مسلح شهریور ماه به صورت مجازی برگزار شود، اما بخاطر اینکه برگزاری حضوری مسابقات در سطح کیفی مسابقات تاثیر دارد چند ماه برنامه را تاخیر دادیم تا وضعیت کرونایی کشور بهتر شود که چنین شد و ما در این مسیر برای برگزاری مراسم اختتامیه تدابیر لازم را کاملاً اندیشیده‌ایم که نمونه آن تقسیم‌بندی متسابقین بود تا در هر مسابقه میزبان تعداد کمتری از عزیزان باشیم و بتوانیم فاصله‌گذاری‌ها را کاملا رعایت کنیم و برنامه مطابق پروتکل‌های بهداشتی باشد.

سرهنگ میدانی در ادامه در پاسخ به سوال خبرنگار دفاع‌پرس گفت: تمام ۶۴۴ نفر شرکت کننده این مسابقه از منتخبین نیرو‌های مسلح هستند که طی سال در مسابقات مختلف موفقیت‌هایی داشته‌اند و سپس در اردو‌های آمادگی شرکت کرده‌اند و حتی برخی از شرکت کنندگان به طور مستقیم از محل اردو به مسابقات خواهند آمد.

وی افزود: بعد از مسابقات برگزیدگان در کسوت استادی در یگان‌های خود تدریس خواهند داشت و علاوه بر این فعالیت‌ها، از اساتید کشوری بهره خواهند برد. در بخش مسابقات کادر نیز منتخبین به مسابقات ارتش‌های اسلامی و بین‌المللی اعزام خواهند شد.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها