معاون هماهنگ‌کننده ارتش عنوان کرد؛

عمردهی انقلابی به تجهیزات نظامی با تکیه بر توان متخصصان داخلی

دریادار «سیاری» گفت: با اتکا به توان تجهیزاتی و نیروی انسانی، هر روز شاهد افتخارات بیشتری در حوزه علمی و دانش نظامی هستیم و به لطف خدا و توان نیروهای متخصص داخلی، تجهیزات نظامی ما عمری انقلابی به‌دست آورده‌اند.
کد خبر: ۴۹۵۳۹۳
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۸ - 19December 2021

عمر انقلابی تجهیزات نظامی با تکیه بر توان نیروهای متخصص داخلی

به گزارش دفاع‌پرس از هرمزگان، امیر دریادار «حبیب‌الله سیاری» معاون هماهنگ‌کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران، صبح امروز (یک‌شنبه) در مراسم الحاق هواپیما، بالگرد و هواناو بازآمادشده به یگان هوادریای «نداجا» در بندرعباس، اظهار داشت: در گزارشی به فرماندهی معظم کل قوا، اعلام شد که عمر قانونی تجهیزات به پایان رسیده است که ایشان نیز فرمودند باید به تجهیزات نظامی عمر انقلابی داد.

وی افزود: در همین راستا، این تجهیزات از چرخه ناوگان خارج و مجدداً بازسازی شده و با عمری دوباره به ناوگان پروازی و دریایی ارتش الحاق شدند.

معاون هماهنگ‌کننده ارتش بیان کرد: تجهیزات بازآماد شده امروز شامل بالگرد SH، هواپیمای F27 و هواناو هستند که در دوران دفاع مقدس نقش اساسی در شناسایی و مأموریت‌های محوله داشتند.

دریادار «سیاری» عنوان کرد: هواپیمای F27 علی‌رغم تحریم‌ها، در سطح دریا به‌صورت روزانه گشت‌های دریایی را از پسابندر، فاو و جزایر خلج فارس انجام می‌داد. همچنین ترابری نیرو که وظیفه اصلی این هواپیما بود، به نحو احسن انجام می‌شد.

وی خاطرنشان کرد: بالگرد SH هم در خلیج فارس مأموریت‌های غرورآفرینی انجام داده بود و اضافه بر مأموریت‌ها و وظایف محوله، در سایر برنامه‌های ابلاغی نیز حسب نیاز نقش مؤثری داشته است. این بالگرد پس از پایان عمر قانونی، به دست متخصصان داخلی پس از نوسازی، مجدداً آماده الحاق به ناوگان هوانیروز ارتش شد.

وی ادامه داد: هوادریا و هوانیروز در شکستن حصر آبادان نقش‌آفرین بودند، هواناو‌ها در هورالعظیم، جزایر مجنون و حورالهویزه تأثیرگذار بودند. این هواناو‌ها از جزیره خارک به خوزستان منتقل شدند و توانستیم در کنار بالگرد SH در آزادسازی حصر آبادان از آن‌ها استفاده کنیم.

معاون هماهنگ‌کننده ارتش اضافه کرد: علم، دانش، خستگی‌ناپذیری، عشق به کار، تعهدکاری، ولایت‌پذیری، انسجام و وحدت تمام نیروی‌های نظامی، الزامات تحقق فرمایشات فرماندهی معظم کل قوا در عمر بخشیدن انقلابی به تجهیزات نظامی است.

وی افزود: زمانی تنها در خلیج فارس و دریای عمان دریانوردی می‌کردیم؛ اما امروز با اتکا به علم، دانش، انسجام و پیروی از فرامین فرماندهی معظم کل قوا، توانسته‌ایم در آب‌های دور، حضوری پرقدرت داشته باشیم و ژشاهد حضور نیروی دریایی ارتش در دریای سرخ و قاره آمریکا باشیم.

دریادار «سیاری» تاکید کرد: افزایش توان رزمی و نظامی عامل افزایش توان بازدارندگی و دفاعی جمهوری اسلامی ایران شده است و هیچ دشمنی جرأت حمله و تعرض به مرز‌های آبی و خاکی کشور را ندارد.

معاون هماهنگ‌کننده ارتش خاطرنشان کرد: با اتکا به توان تجهیزاتی و نیروی انسانی، هرروز شاهد افتخارات بیشتری در حوزه علمی و دانش نظامی هستیم و به لطف خدا و توان نیروهای متخصص داخلی، تجهیزات نظامی ما عمری انقلابی به‌دست آورده‌اند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار