معاون هماهنگ‌کننده ارتش:

نیروی دریایی ارتش نبض تپنده اقتصاد کشور را تضمین می‌کند

امیر دریادار «سیاری» گفت: همت، غیرت، دانش و ولایتمداری نیروی دریایی ارتش پای کار است و نبض تپنده اقتصاد کشور و سلامت آن را تضمین می‌کند.
کد خبر: ۴۹۵۴۸۲
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۲ - 19December 2021

به گزارش دفاع‌پرس از هرمزگان، امیر دریادار «حبیب‌الله سیاری» صبح امروز (یک‌شنبه) در مراسم الحاق ناوشکن الوند و چهار فروند زیردریایی مرطوب «الساحبات ۱۵» به ناوگان سطحی و زیرسطحی نیروی دریایی ارتش، با بیان این‌که رهبر معظم انقلاب اسلامی روز الحاق ناوشکن جماران به ناوگان نیروی دریایی ارتش را روز شیرینی عنوان کردند، اظهار داشت: با راه‌اندازی ناوشکن جماران، خط تولید ناوشکن در کارخانجات نداجا راه افتاد و شاهد ساخت و الحاق سایر ناوشکن‌ها به ناوگان نیروی دریایی ارتش بودیم.

وی افزود: از ۲۲ بهمن سال ۱۳۵۷ که تحریم بودیم و کسی به ما تجهیزات و قطعه نداد، با بهره‌گیری از توان داخلی و متخصصان دانشگاهی، امروز توان ساخت انواع شناورهای رزمی و توان دریانوردی طولانی‌مدت را داریم.

به گفته وی، از سال ۱۳۸۷ که پدیده شوم دزدی دریایی شکل گرفت، نیروی دریایی ارتش حافظ منافع جمهوری اسلامی ایران در آب‌های بین المللی است و از خطوط کشتیرانی تجاری و نفتی کشور حفاظت و حراست کرده است.

دریادار سیاری عنوان کرد: در دوران دفاع مقدس ۱۰ هزار کشتی را اسکورت کردیم تا اقتصاد کشور سالم بماند؛ رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند که خوب است برای مردم بگویید یکی از نتایج عملیات‌های نیروی دریایی، سالم ماندن اقتصاد کشور است و از سال ۱۳۸۷ که بحث دزدی دریایی شروع شده و ۵ هزار کشتی توسط نداجا اسکورت شده است، همان معنای سالم ماندن اقتصاد کشور را دارد؛ چراکه همت، غیرت، دانش و ولایتمداری نیروی دریایی ارتش پای کار است و نبض تپنده اقتصاد کشور و سلامت آن را تضمین می‌کند.

وی اضافه کرد: بدانیم که توسعه سواحل و پس‌کرانه‌های مکران و استقرار جمعیت و رفع نیازمندی‌های مختلف، بدون اقتدار دریایی ممکن نیست و به اقتدار دریایی لازم داریم تا حرف از توسعه سواحل بزنیم؛ بنابراین حتما باید اقتدار دریایی داشته باشیم و با این حرکت‌هایی که داریم، اقتدار دریایی را به ارمغان می‌آوریم؛ حتما ارتش جمهوری اسلامی ایران و نیروی دریایی ارتش پا در رکاب است تا تدبیر رهبر معظم انقلاب اسلامی در توسعه سواحل مکران محقق شود.

معاون هماهنگ‌کننده ارتش جمهوری اسلامی اظهارداشت: زمانی که زیردریایی «یونس» در سال ۱۳۹۰ به سریلانکا سفر کرد افسران نیروی دریایی هند از آن بازدید کردند و گفتند زیردریایی را این‌طور نگهداری می‌کنند؛ رهبر معظم انقلاب اسلامی وقتی آمدند به بندرعباس، با کارکنان زیردریایی «یونس» دیدار کردند و فرمودند: وقتی شما در منطقه‌ای مختلف حضور پیدا می‌کنید، دشمنان مانند زنبور وز وز می‌کنند و از حضور شما در دریاها واهمه دارند، وقتی که ناوشکن‌های «سبلان» و ناو «خارک» در اقیانوس آرام پهلو گرفت، کسی باور نمی‌کرد که ما بتوانیم آن‌جا حضور پیدا کنیم.

دریادار سیاری گفت: ناوشکن تمام ایرانی «سهند» که ۵۰ هزار کیلومتر بدون پهلوگیری در هیچ بندری دریانوردی می‌کند،، معنی‌اش این است که آبروی ملت ایران در اوج قرار دارد و آبروی ملت با اقتدار، توانمندی و نشان دادن علم و دانش به نمایش گذاشته می‌شود.

معاون هماهنگ‌کننده ارتش جمهوری اسلامی خاطرنشان کرد: برای الحاق ناوشکن جماران، زمانی که رهبر معظم انقلاب اسلامی می‌خواستند برای بازدید به بندرعباس بیایند، به ما فرمودند زمان پیشنهاد دهید؛ ما گفتیم بهمن زمان مناسبی است؛ چراکه در این ایام هوا در بندرعباس خوب است اما آقا قبول نکردند و گفتند بازدید را در گرم‌ترین روز بندرعباس قرار دهید تا ببینم فرزندان من در آن گرما چه می‌کنند و در چه شرایطی امور را انجام می‌دهند.

وی افزود: بعد ما آمدیم و بررسی ‌کردیم و 20 مرداد را پیشنهاد کردیم که به‌‌دلیل تقارن با ماه مبارک رمضان به یکم و دوم مرداد تغییر یافت و ایشان در اوج گرما تشریف آوردند و به همه کارکنان کارخانجات خداقوت گفتند و ما هم پای کار هستیم تا نیروی دریایی ما در شان ملت ایران و تراز انقلاب اسلامی باشد.

دریادار سیاری اظهارداشت: افتخار می‌کنیم که نیروی دریایی ارتش دست بلند نظام جمهوری اسلامی در آب‌های دور دست هستیم. توسعه و آبادانی بدون اقتدار در بیرون مرزها و آب‌های دور دست امکان پذیر نبود و نیست. توسعه امروز سواحل مکران حاصل اقتدار نیروهای مسلح است.

وی تاکید کرد: خبرنگار مصری به نمایندگان مجلس گفت افتخار کنید که با حضور نیروی دریایی جمهوری اسلامی در دریای مدیترانه، آرزوی هخامنشیان تحقق یافت.

معاون هماهنگ‌کننده ارتش جمهوری اسلامی گفت: ناوشکن الوند با ۵۰ سال سن مجدداً نوسازی شد و با توانمندی به روز با تجهیز به سامانه‌های پیشرفته، آماده انجام مأموریت‌های بین‌المللی است.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار