دور جدید مذاکرات صلح سوریه به میزبانی «نورسلطان» برگزار می‌شود

پایتخت قزاقستان ظرف امروز و فردا میزبان نشست آستانه با حضور کشور‌های حافظ آتش بس سوریه، نمایندگان دمشق و اپوزیسیون سوریه خواهد بود.
کد خبر: ۴۹۵۷۶۶
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۰ - 21December 2021

دور جدید مذاکرات صلح سوریه به میزبانی «نورسلطان» برگزار می‌شودبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس به نقل از اسپوتنیک، دور جدید مذاکرات صلح سوریه در چارچوب آستانه امروز (سه‌شنبه) به میزبانی «نورسلطان» پایتخت قزاقستان برگزار می‌شود و تمرکز اصلی آن روی وضعیت فعلی کشور جنگ زده سوریه و اجرای توافق‌های قبلی است.

همچنین، طبق اعلام قزاقستان، کشور‌های ضامن آتش بس سوریه (ایران، روسیه و ترکیه) نشست کارگروه مبادله اسرا را با مشارکت سازمان ملل و کمیته بین المللی صلیب سرخ برگزار می‌کنند.

بحث و تبادل نظر درباره چشم انداز کمیته قانون اساسی سوریه با هدف پیشبرد مذاکرات ژنو در چارچوب سازمان ملل نیز از دیگر مواردی است که در نشست امروز آستانه به آن پرداخته خواهد شد.

علاوه بر هیئت‌های نمایندگی ایران، روسیه، ترکیه، اپوزیسیون سوریه و دولت دمشق، نمایندگان سازمان ملل، اردن، لبنان و عراق نیز به عنوان ناظر به این نشست که دو روز طول خواهد کشید؛ دعوت شده‌اند.

نشست امروز آستانه در سطح معاونین وزارت خارجه کشور‌های ضامن آتش بس برگزار می‌شود حال آنکه گزینه برگزاری این نشست در سطح وزرای خارجه نیز در دست بررسی است.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار