نماینده مقاومت در پارلمان لبنان:

ایجاد دولت قدرتمند، منوط به تفاهم داخلی و قطع امید از خارج است

حسن عزالدین با بیان اینکه در سطح روابط حزب الله با متحدان و گروه‌های سیاسی هیچ تغییری ایجاد نشده است، گفت: تشکیل دولت قدرتمند منوط به قطع امید از خارج و دستیابی به تفاهم داخلی است.
کد خبر: ۴۹۶۴۳۶
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۷ - 25December 2021

ایجاد دولت قدرتمند، منوط به تفاهم داخلی و قطع امید از خارج استبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس به نقل از پایگاه خبری النشره، «حسن عزالدین» عضو فراکسیون وفاداری به مقاومت در پارلمان لبنان در جریان سفر به شهر «صور» در جنوب این کشور اظهار داشت: فشار‌های خارجی بر لبنان، اوضاع کشور را بدتر می‌کند به ویژه که برخی از جریان‌ها و گروه‌های سیاسی داخلی، دشمنان را برای تحقق شروط و خواسته‌هایشان همراهی می‌کنند و این مسئله، فشار‌ها را بر مردم لبنان افزایش داده و پیچیدگی‌های اوضاع را بیشتر می‌کند و بیش از بیش باعث ایجاد اختلال در عملکرد حکومت می‌شود، اما با وجود این وضعیت دشوار، امیدواری به خوب شدن اوضاع همیشه وجود دارد.

عزالدین ادامه داد: اگر لبنان در مسیر صحیح قرار بگیرد، خروج از بحران اقتصادی سخت نیست. چیزی که ما به آن نیاز داریم شکل گیری دولتی شایسته، صادق و غیر فاسد است. ایجاد نهاد‌های قدرتمند و عادل منوط به پیروی نکردن از خارج و دل نبستن به آن است چرا که لبنانی‌ها خودشان قادر به ایجاد تفاهم در بین خود هستند.

این نماینده پارلمان لبنان با اشاره به رغبت و تمایل ملی دوجانبه بین حزب‌الله و جریان آزاد ملی لبنان برای ایجاد همبستگی دوجانبه تصریح کرد: امیدواریم این وحدت به سایر گروه‌های سیاسی و جامعه تعمیم داده شود تا تفاهم و وفاق ملی در کشور حاصل شود و تحقق این هدف، ثبات لبنان و قدرت مقابله با طرف‌هایی را که خواهان شر برای لبنان هستند، افزایش می‌دهد. لبنان باید به تفاهم و فاق ملی دست یابد.

حسن عزالدین در پایان خاطرنشان کرد: روابط حزب‌الله و جریان آزاد ملی قطع نشده است. نوع و سطح روابط حزب‌الله با نیرو‌های سیاسی و متحدان هیچ تغییری نکرده است، زیرا بنیان روابط راهبردی با وجود برخی اختلافات و تفاوت دیدگاه‌ها همچنان پابرجاست. همه معتقدند انتخابات باید در موعد مقرر برگزار شود و دولت نیز شرایط را برای برگزاری انتخابات شفاف، دموکراتیک و بدون دخالت‌های خارجی فراهم می‌کند تا ملت لبنان نقش خود را در پاسخگو کردن نهاد‌ها و انتخاب آزادانه ایفا کند.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار