رئیس جمعیت هلال‌احمر تاکید کرد؛

لزوم اجرای مانور‌های تمرینی از سوی تمام ارگان‌های مدیریت بحران

کولیوند در پیامی به مناسبت سالروز فاجعه زلزله بم، بر لزوم اجرای مانور‌های تمرینی از سوی تمام ارگان‌های عضو شورای مدیریت بحران و آموزش و تمرین پناهگیری در نقاط ایمن ساختمان در هنگام زلزله تاکید کرد.
کد خبر: ۴۹۶۶۳۷
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۰ - 26December 2021

لزوم اجرای مانور‌های تمرینی از سوی تمام ارگان‌های مدیریت بحرانبه گزارش گروه اجتماعی دفاع‌پرس، «پیرحسین کولیوند» رئیس جمعیت هلال‌ احمر در پیامی به مناسبت سالروز فاجعه زلزله بم، بر لزوم اجرای مانور‌های تمرینی از سوی تمام ارگان‌های عضو شورای مدیریت بحران و آموزش و تمرین پناهگیری در نقاط ایمن ساختمان در هنگام زلزله تاکید کرد.

متن این پیام به شرح ذیل است:

مردم شریف ایران، امروز ۵ دی‌ ۱۴۰۰ هجدهمین سالروز فاجعه زلزله بم است. این زلزله درس‌های بزرگ و البته سختی به مدیران و تصمیم‌سازان دستگاه‌های خدماتی، امدادی، امنیتی و انتظامی کشور ما داد.

زلزله بم نشان داد که خدمات جمعیت هلال‌احمر به تنهایی در کنترل یک بحران کفایت نمی‌کند و تمامی ارگان‌هایی که اکنون عضو شورای مدیریت بحران هستند؛ باید نقش خود را در همکاری با هلال‌احمر به خوبی بازی کنند. نقشی که از قبل باید بار‌ها تمرین و بازآموزی شود تا سیستم مقابله با بحران در زمان فاجعه، هماهنگ، چابک و با آمادگی کامل عمل کند و اکنون سال‌هاست که با اتکا به این تجربه تلخ، مانور‌های مختلفی برنامه‌ریزی و اجرا شده است.

مردم باید از طریق درگاه‌های ارتباطی و شبکه‌های مجازی جمعیت هلال‌احمر، آموزش پناهگیری و ترسیم نقشه نقاط ایمن در ساختمان را بیاموزید و آن را بار‌ها با اعضای خانواده و همکاران خود در محل کار تمرین کنند.

تعامل سازنده و کمک به دردمندان و سانحه‌دیدگان در سایر کشورها، درس دیگر این واقعه بود. جمعیت هلال‌احمر جمهوری اسلامی ایران از دیرباز همراه و یاری‌رسان در اغلب استمداد‌های فدراسیون بین‌المللی جمعیت‌های صلیب‌سرخ و هلال‌احمر بوده است. هلال‌احمر کشور ما از بزرگترین و پر مسئولیت‌ترین جمعیت‌های ملی در دنیاست و سابقه مثبت کمک‌های بشردوستانه آن و مشارکت در عملیات‌های بین‌المللی مقابله با حوادث طبیعی و انسانی در بیرون مرز‌های ایران عزیزمان، موجب گشودگی در سخاوت و کمک‌رسانی از سوی جامعه جهانی در زلزله بم شد و ما همچنان به دنبال ارسال کمک‌های بشردوستانه بیشتر و گسترش روابط بین‌المللی خود هستیم.

امید است با همراهی داوطلبانه زنان غیور و مردان نیکوکار سرزمینمان از بالاترین آمادگی برای مواجهه با سوانح برخوردار باشیم.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها