یادداشت/ علی عبدالصمدی

محکومیت واتساپ در مسدود کردن شماره ارتباطی شبکه الکوثر

معرفی شماره‌ی ارتباطی جدید از طریق پیام رسان‌های ایرانی بهترین روش برای تبلیغ پیام رسان‌های ساخت وطن به مخاطب مسلمان در عرصه‌ی جهانی بود.
کد خبر: ۴۹۷۲۴۴
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۴۰۰ - ۰۳:۳۰ - 30December 2021

محکومیت واتساپ در مسدود کردن شماره ارتباطی شبکه الکوثرگروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس _ علی عبدالصمدی؛ واتساپ در اقدامی کاملا بشردوستانه شماره‌ی ارتباطات واتساپی شبکه عربی زبان الکوثر را مسدود کرد.

دفتر اصلی این پیامرسان پرکاربرد در آمریکاست. دو سال قبل از این، آشکار شد یک شرکت امنیتی وابسته به ارتش اسراییل توانسته است با یک تماس از طریق این اپلیکیشن، نرم افزار جاسوسی را روی گوشی مخاطبینش نصب کند و به محتوای گوشی این افراد دسترسی داشته باشد.

جالب است بدانید علی‌رغم افشای این مهم، این شرکت امنیتی اسراییلی به صورت جدی در هیچ دادگاهی در هیچ کجای کره‌ی خاکی محکوم شناخته نشده است و همچنان به فعالیت‌های بشردوستانه‌ی خود در زمینه‌ی جاسوسی و سرقت اطلاعات محرمانه‌ی خبرنگاران، قضات، وکلا و سایر کسانی که در راه حق و عدالت قدم برمیدارند، ادامه میدهد.


حال در آستانه‌ی آغاز سال ۲۰۲۲ این شرکت آمریکایی شماره‌ی واتساپی شبکه عربی زبان الکوثر را مسدود کرده است. دست اندر کاران این شبکه هم در اقدامی کاملا ساده و بی هزینه شماره‌ای دیگر را برای ارتباط با مخاطبین خود اعلام کردند. البته بهتر بود شماره‌ی جدیدی که اعلام میشود شماره‌ی واتساپی نباشد و از طریق اپلیکیشن‌های داخلی مانند سروش، بله و ... ارتباط مخاطبین و شبکه‌ی الکوثر سیمای جمهوری اسلامی ادامه پیدا کند.

معرفی شماره‌ای از طریق اپلیکیشن‌های ایرانی به مخاطبین بین الملل مخصوصا مخاطبین عرب زبان از سویی اعلام انزجار و برائت از این اقدام غیر انسانی و غیر دموکراتیک دستگاه رسانه‌ای آمریکا به شمار میرفت و از سویی معرفی و تبلیغی برای پیام رسان‌های ایرانی برای مخاطبین عرب زبان بود. مخاطبین عربی زبان شبکه الکوثر میفهمیدند در ایران تنها اپلیکیشن‌های پیام رسان بین المللی فعال نیستند و در کنار این پیام رسانها، برنامه‌های کاربردی وطنی نیز در دسترس هستند.


در این میان نقش مهندسین ایرانی در نظارت بر پیام رسان‌های ساخت وطن بسیار مهم جلوه گری میکند. اکنون که در کمترین زمان ممکن چندین برنامه‌ی پیام رسان وطنی جایگزین، طراحی و روانه‌ی بازار شده اند، نظارت بر سلامت و امنیت فضای این گونه از اپلیکیشن‌ها و نیز به روزرسانی شدنشان باید در دستور کارمهندسین ایرانی قرار بگیرد.

مهندسین و شرکت‌های پیمانکار که وظیفه‌ی طراحی، ساخت و تحقیق و گسترش این گونه از برنامه‌های پیام رسان را بر عهده دارند با استفاده از دستگاه‌های تبلیغاتی صحیح میتوانند استفاده از خانواده‌ی اپلیکیشن‌های ساخت ایران را چه در بین مخاطبین داخلی و چه در بین مخاطبین بین المللی بالاخص مسلمان، ترویج دهند. به این طریق، اپلیکیشن‌های ساخت ایران وارد عرصه‌ی رقابت با برنامه‌های پیام رسان دیگر کشور‌ها خواهند شد و جنبه‌ای دیگر از توانمندی‌های تکنولوژیک در ایران به جهانیان عرضه خواهد شد.

انتهای پیام/133

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار