رییس مؤسسه روایت سیره شهدا:

اصلی‌ترین سبب معنوی در مکتب حاج قاسم «ولایت» است

‌«ماندگاری» گفت: اصلی‌ترین سبب معنوی در مکتب حاج قاسم، ولایت است ما 42 سال در معرفی ولایت کوتاهی کردیم در حالی که ولایت، عصمت نسبی اکتسابی دارد و باید ولایت را درست برای مردم توضیح بدهیم اگر می‌گوییم مکتب حاج قاسم، مکتب ولایتمداری است.
کد خبر: ۴۹۷۵۰۳
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۱ - 30December 2021

اصلی ترین سبب معنوی در مکتب حاج قاسم «ولایت» است

به گزارش دفاع‌پرس از کرمان، حجت‌الاسلام «محمدمهدی ماندگاری» رییس مؤسسه روایت سیره شهدا امروز در آیین اختتامیه دوره روایتگری مکتب سلیمانی که بیش از یک هفته با حضور راویانی از سراسر کشور در استان کرمان برگزار شد؛ مکتب حاج قاسم را نمونه امروزی مکتب امام دانست و اظهار داشت: البته ما در تبیین مکتب امام (ره) که نمونه‌ای از مکتب جهاد و شهادت قرآن است هم کوتاهی کردیم.

رییس مؤسسه روایت سیره شهدا با اشاره به اینکه شهادت التماس زیاد می خواهد و چند آیه التماس در قرآن داریم از جمله آیه 88 سوره یوسف است؛ با استناد به این آیه تأکید کرد: شرط التماس این است خودت را هیچ و امام زمان را همه کاره بدانی و طلبکار نباشی و بخواهی که رزق معنوی ما را به ما صدقه بدهند.

وی آیات 97 سوره یوسف و 35 مائده را هم در این بخش یادآوری کرد و با تصریح به اینکه مکتب حاج قاسم، مکتب توسل به اسباب مادی و معنوی است؛ تأکید کرد: ما باید از دنیا جلوتر باشیم.

حجت‌الاسلام ماندگاری عنوان کرد: در مکتب حاج قاسم ارزش اسباب معنوی بیش از اسباب مادی است و از جمله اسباب معنوی که در مکتب حاج قاسم خیلی رونق داشت: ذکر و شکر (152 بقره) کمک گرفتن از نماز و عبادت (153 بقره) استغفار (33 انفال) انس با قرآن (82 اسرا) است که حاج قاسم انس ویژه‌ای با قرآن داشت؛ سبب بعدی تقوا است که رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند او در میدان جنگ هم اهل مراقبت بود؛ توسط به اهل بیت از دیگر اسباب معنوی در مکتب جاج قاسم است زیرا او اهل روضه و اشک بود.

وی با بیان اینکه حاج قاسم جزو بهترین و حاذق‌ترین و با تجربه‌ترین فرماندهان بود و همه فرماندهان نظامی دنیا در برابر حاج قاسم زانو زدند که فنون نظامی را به آنها بگوید؛ تصریح کرد: حاج قاسم وسط دیدار با پوتین نماز اول وقت خواند و پوتین گفت عاشق این مرد شدم؛ عباس بابایی اگر افتخار آفرید، در اتاق افسر آمریکایی هم نماز خواند اما ما گاهی برای فرار از نماز اول وقت هزار توجیه می‌آوریم.

رییس مؤسسه روایت سیره شهدا با متذکر شدن این نکته که مکتب حاج قاسم سخت نیست اما دقیق است و مکتب او این است تو کارگر و عمله خدا باش خداوند تو را در عالم پرواز می‌دهد؛ افزود: حاج قاسم به شکرانه آبرویی که داشت به واسطه دوستانش تحریم‌ها را دور زد و مواد اولیه و دارو وارد کشور می‌کرد.

وی ادامه داد: موکب‌های اربعین را راه انداخت و برای کمک به سیل زدگان آورد و این شکر آبروی او بود، خدا عزت و آبرویی به او داد که امام جامعه مکتب برای او نامگذاری  کرد.

حجت‌الاسلام ماندگاری با افزودن این نکته که حاج قاسم با شهادتش، انقلاب را در سال 98 بیمه کرد؛ گفت: 250 شهید تازه تفحص نیز بار دیگر انقلاب را بیمه می کند.

رییس مؤسسه روایت سیره شهدا با بیان اینکه اصلی ترین سبب معنوی در مکتب حاج قاسم، ولایت است؛ افزود: ما 42 سال در معرفی ولایت کوتاهی کردیم در حالیکه ولایت، عصمت نسبی اکتسابی دارد و باید ولایت را درست برای مردم توضیح بدهیم اگر می‌گوییم مکتب حاج قاسم، مکتب ولایتمداری است.

وی با بیان اینکه مکتب حاج قاسم مکتب خواستن و توانستن است اما تفاوت در این است چه بخواهیم؛ ابراز داشت: همه مشکلات ما برای نوع خواستن است؛ آدم ها با خواستن ها می شوند ان الانسان لفی خسر! 

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار