امیر سرتیپ احمدرضا پوردستان:

اقتدار نیروهای مسلح ایران، موجب ناکامی دشمن شده است

فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: اقتدار، جانفشانی و رشادت های نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران، موجب ناکامی دشمن در رسیدن به اهدافش شده است.
کد خبر: ۴۹۸۱
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۲ - ۱۶:۰۳ - 23October 2013

اقتدار نیروهای مسلح ایران، موجب ناکامی دشمن شده است

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، امیر سرتیپ احمدرضا پوردستان روز چهارشنبه در مراسم تودیع و معارفه فرمانده تیپ 71 مکانیزه پیاده مستقل ارتش در پادگان ابوذر سرپل ذهاب، اظهار داشت: تیپ 71 پیاده مکانیزه یکی از یگان هایی است که بنابر ضرورت های عملیاتی و در جنگ تحمیلی تشکیل شد.

وی تصریح کرد: ضرورت های عملیاتی در دوران دفاع مقدس ایجاب می کرد که یگان های نیروی زمینی گسترده تر شوند، لذا تیپ 71 پیاده مکانیزه مستقل ارتش تشکیل شد و در جنگ تحمیلی منشا برکات و خدمات بسیاری بود و کارکنان این تیپ در کنار سایر یگان های نیروهای مسلح رشادت های بسیار زیاد نشان دادند.
 
امیر سرتیپ پوردستان گفت: جای بسی افتخار است که در پادگانی حضور پیدا کرده ایم که معراج بسیاری از شهدای ما است و در هر قدمی از این پادگان خون شهیدی ریخته شده است و بدون وضو نباید به این پادگان وارد شد و نفس کشید و قدم زد.
 
وی با اشاره به رشادت های شهید شیرودی از شهدای والامقام پادگان ابوذر تصریح کرد: این شهید والامقام در این نقطه ساکن بود و از این نقطه سوار بر مرکب خود می شد و برای مقابله با تانک های دشمن فضای اینجا را نورانی می کرد.
 
وی با اشاره به زحمات امیر علی جلیلیان پور فرمانده سابق تیپ 71 پیاده مکانیزه مستقل ارتش افزود: یکی از سربازانی که در این عرصه منشاء خیر و اقدامات فراوان بوده جلیلیان پور است که از همان زمان که شیپور جنگ نواخته شد بعنوان یک سرباز به ندای "هل من ناصر ینصرنی" حسین زمان خود لبیک گفت و برای دفاع از نظام و مملکت آماده رزم شد و سلاح به دست گرفت.
 
امیر پوردستان در ادامه سرهنگ "ساسان مومنی" را بعنوان فرمانده جدید تیپ 71 پیاده مکانیزه مستقل معرفی کرد و گفت: ایشان از افسرانی است که مدارج شغلی را با موفقیت طی کرده و امروز با مدرک دکتری در سمت فرماندهی خدمت می کند و امید است که مسیر خدمت امیر جلیلیان پور را با موفقیت ادامه دهد.
 
در ادامه این مراسم امیر جلیلیان پور فرمانده سابق تیپ 71 پیاده مکانیزه مستقل ارتش گفت: آمادگی نظامی در تیپ 71 بسیار مطلوب است و این آمادگی محیط آرام برای کارکنان این یگان فراهم کرده و علاقه مندی به خدمت را بالا برده است.
 
وی در ادامه به وحدت و همدلی بین کارکنان و سیستم فرماندهی، عقیدتی و مسوولان لشکری و کشوری اشاره کرد و از تلاش ها و همراهی مردم شهرستان های قصرشیرین و سرپل ذهاب تقدیر کرد و گفت: با خدای خود عهد می بندم تا زمانی که زنده هستم، سرباز پا در رکاب کشورم باقی بمانم.
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار