در ماه ضیافت الهی

حاج رجب فرشچی میهمان فرزندان شهیدش شد

پدر شهیدان محسن و بیژن فرشچی در سن 92 سالگی درگذشت.
کد خبر: ۴۹۸۲۳
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۹ - 16July 2015

حاج رجب فرشچی میهمان فرزندان شهیدش شد

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس از مشهد، حاج رجب فرشچی پدر شهیدان محسن و بیژن در شامگاه 27 رمضان امسال مقارن با بیست و سوم تیرماه در سن 92 سالگی بر اثر کهولت سن درگذشت و پس از سالها دوری از فرزندان شهیدش، چشم به دیدار آنان گشود.

پیکر این پدر والامقام، امروز پس از تشییع و طواف در حرم مطهر امام رضا (ع)، در بهشت رضا و در جوار شهیدان هشت سال دفاع مقدس آرام گرفت.

لازم به ذکر است شهیدان محسن فرشچی در سال 62 در عملیات والفجر و برادرش بیژن در سال 65 و در عملیات کربلای پنج به درجه والای شهادت نائل شدند.

فرازی از وصیتنامه شهید حاج بیژن فرشچی

خدایا تو خود شاهدی که با تمام بار سنگین گناهان، تمامی تلاشم را به کاربردم تا در جهت رضای تو حرکت کنم و به این امید که با ریختن خون ناچیز خود گناهانم آمرزیده شود و شهادت که یکی از آرزوهای دیرینهام بود به آن فیض عظیم الهی برسم.

شهادت مرگ دلخواهی است که مجاهد با همهی شعور و منطق و آگاهی که دارد، خود انتخاب میکند و شما ای پاسداران و بسیج و جهاد و دیگر نیروهای مردمی که برای دفاع از اسلام عزیز میجنگید، درود ما بر شما باد که شما باعث افتخار اسلام و این مملکت اسلامی هستید و بدانید شما که اینچنین در راه خدا، و در خط امام حرکت میکنید، شکست نخواهید خورد، و پیروزی همیشه از آن لشکریان اسلام است.

 بخشى از وصیت­نامه دانشجوی شهید محسن فرشچی

... درزمانی افتخار شهادت یافته ام که بزرگترین نشانه هاى پیروزى مستضعفین و نابودى مستکبرین در سراسر جهان و بخصوص در کشورمان به چشم مى خورد. شکوه و عظمت انقلاب اسلامى و دستاوردهاى آنچنان در همه جاى کشور و جهان اسلامى دیده مى شود که هرلحظه زندگى در این زمان، شاید بهاندازه سالها زندگى در زمان طاغوت ارزش داشته باشد. ما سعادتمند بودیم که در زمانى زندگى کردیم و شهید شدیم که بزرگترین پیروزیها براى اسلام بود و عظیمترین انقلاب جهان و فداکارترین مردم و زیباترین حماسه هاى تاریخ را شاهد بودیم، چیزى که بسیارى از گذشتگان از آن محروم بودند.

برادران و خواهران مسلمان و انقلابیام، قدر این لحظات بزرگ و تکرار نشدنى و این انقلاب شکوهمند و این رهبر بینظیر را بدانید و قدر و ارزش یکدیگر را بدانید و براى پیروزى نهایى انقلاب اسلامى که تنها راه رسیدن ملتها به سعادت و فضیلت است، از هیچ کوششى دریغ نکنید که باارزشترین چیزها نزد شماست. شما باکار و جهاد و خلاقیت و سازندگى خود انقلاب را پایدار و بارور سازید و با عزم راسخ همچون کوه، شب و روز تلاش کنید و از این انقلاب پاسدارى کنید و حرمت خون شهدا را نگهدارید که آنان بسیار بر گردن شما و نسلهای آینده حقدارند.

از تمام کسانى که کارى براى انقلاب نکرده اند و زحمتى براى انقلاب نکشیده اند تا قدر آن را بدانند مى خواهم لااقل سکوت کنند، و خاموش باشند و خون شهدا را که همه آنها از شما عاقل تر و صالح تر بودند و بیشتر ارزش زندگى را مى فهمیدند پایمال نسازند.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار