انتقاد گروه های حقوق بشری از سرکوب معترضان بحرینی+ تصاویر

هر چند در بیش از دو سال گذشته انتقادات زیادی از سیاست های خشونت آمیز رژیم آل خلیفه صورت گرفته است ولی انتشار سندی مبنی بر سیاست دولت بحرین برای خرید مقادیر گسترده ای از گاز اشک آور موج جدیدی از انتقادات علیه آن را به همراه داشته است.
کد خبر: ۵۰۲۹
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۲ - ۱۱:۴۳ - 25October 2013

انتقاد گروه های حقوق بشری از سرکوب معترضان بحرینی+ تصاویر

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس به نقل از "راشا تودی"، در شرایطی که اقدامات خشونت آمیز نیروهای امنیتی رژیم های آل خلیفه و آل سعود در سرکوب حرکت های مردمی بحرین در بیش از دو سال گذشته باعث آشکار شدن ماهیت غیر مردمی و نامشروع حاکمان بحرین شده است، افشای اسناد جدید دولت بحرین در مورد خرید مقادیر زیادی از گاز اشک آور که به منظور سرکوب مردم استفاده خواهد شد، با انتقادهای گسترده ای از رژیم آل خلیفه همراه شده است.


طبق سند افشا شده توسط "دیده بان حقوق بشر بحرین" که در خارج از این کشور مستقر است، دولت بحرین تلاش دارد برای تداوم سرکوب حرکت های مردم مقادیر گسترده ای از گاز اشک آور و نارنجک های بی حس کننده خریداری نمایند به گونه ای که تعداد این گازهای اشک آور از میزان جمعیت بحرین بیشتر است.


 طبق این سند افشا شده، وزارت کشور بحرین طی مناقصه ای در ماه ژوئن میلادی (مصادف با اوایل تیر ماه) اعلام کرده است خواستار خرید تعداد یک میلیون و 600 هزار گاز اشک آور و 145 هزار نارنجک بی حس کننده است.


افشای این سند در روزهای اخیر که ناآرامی ها در بحرین با شهادت یک جوان مخالف رژیم بار دیگر به اوج رسیده است باعث موج گسترده ای از انتقادات علیه دولت بحرین و سیاست های خشونت آمیز آن در برخورد با مخالفان شده است؛ به گونه ای که دیده بان حقوق بشر بحرین مستقر در لندن به شدت سیاست های دولت در خریداری تسلیحات به منظور سرکوب مردم را مورد انتقاد قرار داد.


همچنین شایان ذکر است با توجه به این نکته که استفاده از گاز اشک آور از زمان آغاز اعتراضات در بحرین یکی اقداماتی است که همواره از سوی نیروهای امنیتی علیه مردم اتخاذ شده است، این نهاد حقوق بشری فراخوانی را در فضای مجازی علیه استفاده از این نوع تسلیحات خشونت آمیز و عواقب آن برای شهروندان بحرینی آغاز کرده است که یکی از محورهای این فراخوان به انتقاد از کشورهایی می پردازد که تسلیحات مورد نیاز دولت بحرین را برای آن فراهم می کنند.
 

نظر شما
پربیننده ها