مشاور امنیت ملی عراق عنوان کرد؛

پیشرفت در گفت‌وگو‌های ایران و کشورهای‌ منطقه

الاعرجی در دیدار با سفرای چند کشور اروپایی تصریح کرد که گفت‌وگو‌ها میان ایران و کشور‌های منطقه به خوبی پیش می‌رود.
کد خبر: ۵۰۳۶۰۵
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۷ - 31January 2022

پیشرفت در گفت‌وگو‌های ایران و کشورهای‌ منطقهبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «قاسم الاعرجی» مشاور امنیت ملی عراق، امروز طی پستی در توئیتر به توضیح درباره دیدار‌های روزگذشته و امروز خود با فرمانده ناتو در عراق و سفرای دانمارک، نروژ و سوئد پرداخت.

خبرگزاری رسمی عراق (واع) نیز با انتشار این خبر و دیدار رئیس شورای امنیت ملی این کشور با سفرای سوئد، نروژ و دانمارک نوشت که الاعرجی در این دیدار‌ها ضمن بررسی همکاری با ناتو در زمینه آموزش نیرو‌های عراقی تاکید کرد که کشورش به دنبال حداکثر استفاده و تداوم همکاری سازنده با ناتو است.

وی در خصوص گفت‌وگو‌ها میان ایران و کشور‌های منطقه اظهار داشت: گفت‌وگو‌ها میان ایران و کشور‌های منطقه به خوبی پیش می‌رود. میزبان بودن عراق برای این گفت‌وگو‌ها گواه نقش مثبت و سازنده دیپلماسی این کشور است.

الاعرجی همچنین در این دیدار با اشاره به خطری که تروریست‌های موجود در زندان‌های «قسد» دارند، بیان کرد که بیش از ده هزار تروریست داعشی وجود دارد و نیرو‌های «قسد» صلاحیت تعامل با این پرونده را ندارند.

الاعرجی که دیروز نیز با «مایکل انکر» فرمانده ناتو در عراق دیدار کرده بود، امروز در توئیتر نوشت: «طی دیدار روز گذشته‌ام با [فرمانده]ناتو و نیز دیدار امروز با سفرای دانمارک، نروژ و سوئد بر ضرورت اقدام این کشور‌ها در محاکمه اتباع داعشی خود تاکید کردم که شمار آن‌ها بیش از ۱۰ هزار تروریست است و متعلق به بیش از ۵۰ کشور در جهان هستند».

الاعرجی تصریح کرد: «این تروریست‌ها در حال حاضر در زندان‌های «قسد استان الحسکه واقع در شمال شرق سوریه به سر می‌برند و تهدیدی حقیقی برای منطقه و جهان به شمار می‌روند».

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار