روسیه از بلاروس درخواست اعزام نیرو به سوریه کرد

شبکه خبری «راشاتودی» گزارش داد: روسیه از بلاروس خواست تا به منظور کمک به تلاش‌های بشردوستانه روسیه در سوریه به این کشور نیروی نظامی اعزام کند.
کد خبر: ۵۰۵۴۶۱
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۰ - 09February 2022

روسیه از بلاروس درخواست اعزام نیرو به سوریه کردبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، شبکه خبری «راشاتودی» گزارش داد: روسیه از بلاروس خواست تا به منظور کمک به تلاش‌های بشردوستانه روسیه در سوریه به این کشور نیروی نظامی اعزام کند. راشاتودی در ادامه گزارش داد: «میخائیل میشوستین» نخست وزیر روسیه به وزارتخانه‌های دفاع و امور خارجه این کشور دستور داده تا با بلاروس برای اعزام نیرو‌های نظامی به سوریه مذاکره کنند.

امکان دارد تا نظامیان بلاروس به منظور کمک به مسکو در ارائه کمک‌های بشردوستانه به سوریه اعزام شوند.

راشاتودی افزود: سندی که هفته گذشته به امضا رسیده و روز دوشنبه انتشار یافت، پیشنهاد می‌کند که روسیه با متحد نزدیک خود برای کمک به کشور جنگ زده سوریه همکاری کند. در این سند آماده است که بلاروس می‌تواند تا ۲۰۰ سرباز به سوریه اعزام کند، این نیرو‌ها به دور از مناطق جنگی مستقر می‌شوند و درگیر عملیات نظامی نخواهند بود.

در متن این سند تصریح شده که نیرو‌های نظامی بلاروس منحصرا درگیر اجرای فعالیت‌های مربوط به اهداف بشردوستانه و خارج از منطقه درگیری مشارکت خواهند داشت.

راشاتودی افزود: شمار دقیق نظامیان و اهداف آن‌ها از سوی مینسک با هماهنگی با مسکو تعیین خواهد شد؛ وزارت دفاع روسیه مسئول تامین اسکان و تدارکات این نیرو‌ها است؛ مسکو علاوه بر فراهم ساختن موارد اطلاعاتی و لجستیکی، مسئولیت تهیه سلاح و یونیفورم‌ها برای پرسنل نیرو‌های مشترک را بعهده خواهد داشت.

راشاتودی درادامه گزارش داد: هرچند این درخواست با استقبال چندانی از سوی «الکساندر لوکاشنکو» رئیس جمهوری بلاروس مواجه نشده است.

این گزارش می‌افزاید: عملیات نظامی روسیه از سپتامبر سال ۲۰۱۵ میلادی و بنابه درخواست بشار اسد رئیس جمهوری سوریه از کرملین برای مبارزه با گروه‌های تروریستی آغاز شد.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار