وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

درخشش نام و آوازه سردار سلیمانی در جشنواره فجر/ در آغاز گام دوم انقلاب هنر باید پیشتاز باشد

اسماعیلی با اشاره به درخشش نام و آوازه سردار شهید قاسم سلیمانی در جشنواره فجر گفت: امروز در آغاز گام دوم انقلاب اسلامی هنر باید پیشتاز باشد.
کد خبر: ۵۰۵۹۷۵
تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۰:۴۰ - 11February 2022

درخشش نام و آوازه سردار سلیمانی در جشنواره فجر/ در آغاز گام دوم انقلاب هنر باید پیشتاز باشدبه گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، «محمدمهدی اسماعیلی» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در آیین اختتامیه چهلمین جشنواره فیلم فجر با تبریک فرارسیدن ایام ماه رجب و سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اظهار داشت: جای بسی خوشبختی است که بهار سینمای ایران مقارن با بهار انقلاب اسلامی شده است.

وی با اشاره به پایان چهلمین جشنواره فیلم فجر افزود: عدد چهل عددی مقدس در فرهنگ دینی ما است. از صبح فردا جشنواره چهل و یکم فیلم فجر برای ترسیم سینمایی امیدآفرین، آگاهی‌بخش و انگیره دهنده شروع به کار می‌کند.

اسماعیلی تصریح کرد: عدالت فرهنگی که شعار دولت مردمی است، در این دوره از جشنواره با اکران آثار در ۳۱ استان به ثمر نشست. انواع ژانر‌ها در سینما حضور داشتند و با حضور چهار نسل هنرمند سینمای بعد از انقلاب، جشنواره رونق گرفت.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: با بررسی تجارب به دست آمده در این چهل سال و با بررسی نقاط ضعف و قدرت برای اعتلای سینمای ایران و متناسب با ارزش‌های انقلاب اسلامی گام خواهیم برداشت.

وی گفت: سینمای ما موفقیت‌های زیادی تاکنون به ارمغان آورده، اما چیزی که امروز می‌بینیم سطح توقع ما را براورده نمی‌کند و به دنبال اعتلای هر چه بیشتر هستیم. در این دوره از جشنواره نام و آوازه سردار شهید قاسم سلیمانی درخشید. امروز در آغاز گام دوم انقلاب اسلامی هنر باید پیشتاز باشد.

اسماعیلی تاکید کرد: با سینما می‌توان روایت اصیل ایرانی را به تصویر کشید. با دیپلماسی فرهنگ و هنر که برای دولت اهمیت بسیار دارد می‌توان موفق بود. کرونا لطمه بسیاری به بدنه سینما زده، اما ما با برنامه‌ریزی مدون برای حل مشکلات ناشی از این مشکل می‌کوشیم. من از همه دست‌اندرکارانی که باعث برگزاری این جشنواره شدند تشکر می‌کنم. ما همه همت خود را برای برگزاری وزین جشنواره چهل و یکم در ابعاد انقلاب مصروف می‌کنیم.

انتهای پیام/ ۱۲۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار