مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان رضوی:

تبیین دستاوردهای دفاع مقدس یک ضرورت در حوزه «جهاد تبیین» است

سردار «یوسفعلی‌زاده» گفت: جهاد تبیین به دنبال آن است تا اهدافی را که به‌واسطه آن ملت ایران اسلامی در برابر زیاده‌خواهی‌های نظام سلطه ایستاد، تبیین شود تا ضمن خنثی‌سازی عملیات روانی دشمن، چراغ راهی برای تداوم حرکت رو به جلوی انقلاب اسلامی باشد.
کد خبر: ۵۰۶۲۶۰
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۱ - 13February 2022

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مشهد، مراسم افتتاح نمایشگاه دفاع مقدس و مقاومت با حضور سردار سرتیپ دوم پاسدار «حسینعلی یوسفعلی‌زاده» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی، نمایندگان دستگاه‌های اجرایی و یگان‌های نیروهای مسلح و همچنین مدیران اداره‌کل حفظ آثار استان به‌صورت مجازی در مرکز فرهنگی دفاع مقدس برگزار شد.

سردار یوسفعلی‌زاده در این مراسم با تبریک چهل‌وسومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اظهار داشت: ۴۳ سال از رجزخوانی، شیطنت‌ها، شرارت‌ها و توطئه‌های دشمنان می‌گذرد. نظام سلطه به دنبال آن بود تا در مرحله اول انقلاب اسلامی به پیروزی نرسد و در ادامه نظامی برپا نشود و اگر هم برپا شد دوامی نداشته باشد.

وی افزود: اما با مقاومت و ایستادگی ملت همیشه درصحنه ایران اسلامی توطئه‌ها یکی پس از دیگری خنثی شد و انقلاب اسلامی به عنایت الهی پابرجا ماند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی ادامه داد: وارد چهل‌وچهارمین سال انقلاب اسلامی شدیم. انقلاب اسلامی، نظام مقدس جمهوری اسلامی و حرکت توفنده‌ای که با خون شهیدان تضمین‌شده در سایه ایثار و مجاهدت بی‌امان آحاد جامعه ماندگار شد. خدا را شاکریم و از اولیای دین و شهدا که صاحبان اصلی انقلاب را سپاسگزاریم.

این مسئول گفت: توفیق سربازی در این نظام نصیب ما شده باید آن را قدر بدانیم و به‌نوبه خود کوشش کنیم مجاهدانِ زندگی کنیم، زندگی جهادی زندگی برمدار بندگی و از جنس زندگی شهداست.

یوسفعلی‌زاده در ادامه به‌ضرورت انعکاس نقش قشرهای مردم در دفاع مقدس اشاره کرد و بیان داشت: ۱۸ هزار شهید، ۳۰۰ هزار پیشکسوت دفاع مقدس و هزاران ایثارگر سند افتخار استان خراسان رضوی هستند. در دوران دفاع مقدس از خانه تا جبهه همه رزمنده بودند که باید سعی کنیم این نقش احصا و به بهترین نحو در قالب‌های مختلف هنری در مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان ارائه شود.

وی با اشاره به برپایی نمایشگاه دفاع مقدس و مقاومت گفت: برپایی این نمایشگاه به‌نوعی کسب آمادگی برای اجرای عملیات موزه‌آرایی مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان است؛ لذا غرفه‌داران تلاش کنند تا محتواهای ارائه‌شده پالایش و تکمیل شود.

این مسئول ابراز داشت: در حوزه محتوایی مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان جهت سوژه‌یابی، یک گروه تحقیقاتی متخصص کار پژوهش را دنبال می‌کنند که با اتمام پروژه مطالعاتی، تولید محتواهای فاخر قابل‌عرضه در گالری‌های موزه آغاز می‌شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی تأکید کرد: اگرچه نمایشگاه دفاع مقدس و مقاومت در حال برپایی است اما مأموریت اصلی در حوزه موزه‌آرایی با جدیت دنبال می‌شود تا این مرکز بیانگر شمه‌ای از رشادت‌ها و جهاد بی‌امان ملت بزرگ و جامعه ایثارگر استان باشد.

یوسفعلی‌زاده خاطرنشان کرد: احداث مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان کار اساسی است اما تا زمان اجرای عملیات موزه‌آرایی نمی‌شود مکان‌هایی را که برای احداث آن‌ها میلیاردها تومان هزینه شده معطل گذاشت. اجمالاً بهره‌برداری آغاز می‌شود و مأموریت اصلی را نیز دنبال خواهیم کرد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی با اشاره به‌ضرورت جهاد تبیین گفت: جهاد تبیین که رهبر معظم انقلاب اسلامی همواره بر آن تأکید دارند به دنبال آن است تا اهدافی را که به‌واسطه آن ملت ایران اسلامی در برابر زیاده‌خواهی‌های نظام سلطه ایستاد و زیر بار ذلت نرفت تبیین شود تا ضمن خنثی‌سازی عملیات روانی دشمن، چراغ راهی برای تداوم حرکت رو به‌پیش انقلاب اسلامی در گام دوم انقلاب باشد.

این مسئول افزود: در نمایشگاه دفاع مقدس و مقاومت با شعار محوری «ما مقتدریم» به دنبال تبیین دستاوردهای این حماسه جاوید هستیم و این منطق توأم بااقتدار را در تعامل با همه دستگاه‌ها، ساختارها و تشکل‌های استانی دنبال می‌کنیم.

در ابتدای این مراسم «سیدنعمت‌الله سجادی» معاون ارشد مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان ضمن ارائه گزارشی از روند برپایی نمایشگاه دفاع مقدس و مقاومت بر لزوم احصا نقش دستگاه‌ها و یگان‌های استان در دفاع مقدس تأکید کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار