مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان رضوی عوان کرد؛

پیشرفت ایران در سایه نقش‌آفرینی مردم/ قدرت بازدارندگی جمهوری اسلامی، اندیشه‌ انقلاب اسلامی را جهانی کرد

سردار «یوسفعلی‌زاده» گفت: امروز جمهوری اسلامی در مقابل نظام سلطه به قدرت بازدارندگی دست پیدا کرده و همین امر باعث نگرانی استکبار شده است؛ زیرا در سایه قدرت بازدارندگی اندیشه انقلاب اسلامی به دنیا صادر شده است.
کد خبر: ۵۰۴۱۸۷
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۷ - 03February 2022

سردار سرتیپ دوم پاسدار «حسینعلی یوسفعلی‌زاده» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در مشهد، اظهار داشت: انقلاب شکوهمند اسلامی به رهبری امام خمینی (ره) و با ایثار فرزندان انقلابی امام، علی‌رغم کینه‌توزی‌های دشمنان به پیروزی رسید. به کوری چشم مستکبرین انقلاب اسلامی در طول ۴۳ سال حیات خود، آزمون‌های دشوار و نفس‌گیری را با سربلندی پشت سر گذاشته است.

وی افزود: تمام ناظران منصف جهان بر این نکته اذعان دارند که حجم توطئه‌ها، دشمنی‌ها و بدخواهی‌هایی که علیه انقلاب اسلامی، نظام مقدس جمهوری اسلامی، رهبران نظام و مردم دل‌بسته ایران اسلامی انجام گرفته، در دنیا بی‌نظیر است و نمونه دیگری وجود ندارد که ملتی قیام کرده باشد و نظام سلطه و ایادی آن در برابر انقلاب مردم صف‌آرایی و دشمنی کنند.

این مسئول خاطرنشان کرد: نهالی که ۴۳ سال پیش با پیروزی انقلاب اسلامی غرس شد، امروز به درخت تناوری تبدیل شده است که مستضعفین عالم از سایه‌سار آن و از جهاد، مقاومت و ازخودگذشتگی آحاد ملت ایران و امت اسلام به‌عنوان ثمره این شجره طیبه بهره‌مند شدند؛ به همین دلیل امروز کینه و نفرت مستکبرین و ابرقدرت‌ها که از این انقلاب ضربه خوردند، تشدید شده است.

گسترش اندیشه انقلاب اسلامی در مقیاس جهانی

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی گفت: انقلاب اسلامی در جهت تکامل خود در طول این ۴۳ سال، مسیرهای پرفراز و نشیبی را طی کرده، جنگ تحمیلی را پشت سر گذاشته و از صدها توطئه ریزودرشت نیز عبور کرده است. امروز در آستانه ۴۳ ساله شدن انقلاب شکوهمند اسلامی، دشمنان با حقد و کینه، با بهره‌گیری از تریبون‌ها و فرستنده‌ها، فریاد خود را علیه جمهوری اسلامی را بلند کرده‌ و سخن‌پراکنی می‌کنند.

این مسئول خاطرنشان کرد: آن‌ها به دنبال آن هستند تا در عملیات گسترده تبلیغاتی و جنگ روانی بر اندیشه‌های آحاد مستضعفین عالم و به‌ویژه ملت به پا خاسته ایران اثر بگذارند و این‌گونه القا کنند که «اگر انقلاب کردید و به تعبیر نظام سلطه در برابر نظام بین‌المللی ایستادید، دستاوردی را به همراه نداشت! بهتر نبود که در مقابل قدرت‌های بزرگ نمی‌ایستادید و شعارهای «مرگ‌بر آمریکا» و «مرگ‌بر اسرائیل» سر نمی‌دادید؟» دشمن می‌خواهد حرکت عظیم ملت ایران اسلامی را بی‌نتیجه جلوه دهد تا از عملکردی که در گذشته داشته‌اند، نادم و پشیمان شوند.

یوسفعلی‌زاده ادامه داد: به‌حمدالله انقلاب اسلامی در مقیاس بسیار گسترده و وسیع توانسته اهداف و آرمان‌های خود را دنبال کند و دلیل آشکار این ادعا، آن است که در طول سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون، آمریکا، ایادی استکبار و مرتجعین منطقه‌ای لحظه‌ای بدون توطئه علیه نظام از پای ننشستند و به‌دنبال روی کار آمدن حکومتی هستند که اهل سازش با استکبار جهانی باشد.

تأثر قدرت بازدارندگی جمهوری اسلامی بر تحولات بین‌المللی

وی تأکید کرد: به برکت انقلاب اسلامی و ایستادگی امت حزب‌الله، نظام مقدس جمهوری اسلامی که در ایران شکل‌گرفته است، با قدرت به راه خود ادامه می‌دهد و قدرتمندتر از گذشته در عرصه داخلی، منطقه‌ای و بین‌المللی ایفای نقش می‌کند. امروز دیگر جمهوری اسلامی یک هدف سهل و ساده برای نظام سلطه نیست که به‌راحتی بتوانند با اجیر کردن یک مزدور، آن را هدف قرار دهد. امروز کشورمان در مقابل نظام سلطه به قدرت بازدارندگی دست پیدا کرده و همین امر باعث نگرانی استکبار شده است؛ زیرا در سایه این قدرت بازدارندگی اندیشه انقلاب اسلامی به دنیا صادر می‌شود.

این مسئول، تحقق انقلاب اسلامی را در دستیابی ملت ایران به پیشرفت و آبادانی کشور تعیین‌کننده دانست و ابراز داشت: به برکت انقلاب اسلامی امروز سطح زندگی، معیشت و تراز اجتماعی مردم ایران غیرقابل مقایسه با دوران نفرت‌انگیز طاغوت است و علاوه بر حفظ اقتدار ملت ایران در عرصه‌های بین‌المللی، شاهد پیشرفت‌های شگرفی در حوزه‌های مختلف هستیم؛ اگرچه مشکلات اقتصادی و سوءمدیریت‌ها را نباید کتمان کرد، باید تلاش و مجاهدت کنیم تا خلأها پر شود.

یوسفعلی‌زاده نقش‌آفرینی مردم در سازندگی ایران اسلامی را ضروری دانست و گفت: هیچ کشوری بی‌منت به ملت ما خدمت نخواهد کرد؛ بلکه کشورها با این شرط که منافعشان تأمین شود، با جمهوری اسلامی تعامل و همکاری خواهند داشت؛ بنابراین در این شرایط مردم باید روی پای خود بایستند و با قیام و مقاومت خود، برای پیشرفت میهن‌مان نقش‌آفرینی کنند تا به آنچه لایق آن هستند، برسند.

پویایی انقلاب اسلامی الگویی برای آزادی‌خواهان جهان

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی تصریح کرد: حدود سه سال از صدور بیانیه گام دوم انقلاب می‌گذرد و ما در گام دوم انقلاب قرار داریم. رهبر معظم انقلاب اسلامی ۴۰ سال اول انقلاب را به‌عنوان گام اول تعیین و تأیید فرمودند و ۴۰ سال دوم را نیز به‌عنوان گام دوم انقلاب به مردم ارائه کردند. معظم له در این بیانیه مستضعفین عالم را امیدوار کردند که نظام مقدس جمهوری اسلامی گام اول را باصلابت پیموده است و در گام دوم به اولویت‌ها خواهد پرداخت.

این مسئول افزود: ملت ایران در گام اول پیش‌رو بود، روی پای خود ایستاد و حرکت کرد و در مسیر کسب موفقیت گوی سبقت را از بسیاری از کشورها ربود و باعث ایجاد انگیزه برای حرکت، پویایی و ایستادگی در برابر زیاده‌خواهی‌های استکبار در سایر ملت‌های منطقه شد. بدون شک دین به‌عنوان ذخیره استراتژیک در این پیش‌روندگی نقش مؤثری داشت؛ البته از هدایت‌های امامین انقلاب نباید غافل شد. دین به ما آموخت که برای رسیدن به هدف‌های بلند باید در برابر مشکلات و سختی‌ها صبر کرد که این شکیبایی حلاوت به‌همراه خواهد داشت، همچنین دین این حقیقت را به ما دیکته کرد که اگر می‌خواهیم به حقوق و اهداف مدنظر دست پیدا کنیم، باید جهاد بی‌امان و همه‌جانبه داشته باشیم.

یوسفعلی‌زاده با اشاره به عرصه‌های مورد تأکید رهبر معظم انقلاب اسلامی در بیانیه گام دوم انقلاب، عرصه‌های جهادی را که در گام دوم باید پیموده شود، برشماری کرد و گفت: اولین عرصه، جهاد اکبر است که خودسازی، مبارزه با نفس، معنویت و اخلاق را در برمی‌گیرد. اگر امتی خود را ساخت، می‌تواند جامعه را بسازد. مبارزه با نفس دستور کار آحاد امت اسلام، مردم ایران و دوستداران انقلاب اسلامی است؛ بر همین اساس باید از رذایل اخلاقی و مفاسد فاصله گرفت.

وی جهاد کبیر را دومین عرصه مهم جهادی خواند و عنوان داشت: رهبر معظم انقلاب اسلامی تمسک به دین را وجهه عام جهاد کبیر معرفی کردند، معظم له وجهه خاص جهاد کبیر را عدم اطاعت از کافرین می‌دانند. تلاش آحاد جامعه باید این باشد که با بصیرت و دشمن‌شناسی از دشمن اطاعت نکنند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی خاطرنشان کرد: سومین عرصه جهادی، جهاد فرهنگی است که بر امربه‌معروف و نهی از منکر، مبارزه با فساد و بی‌عدالتی و خنثی‌سازی جنگ نرم و عملیات روانی دشمن تمرکز دارد.

این مسئول، جهاد علمی و پژوهشی را چهارمین عرصه مهم جهاد دانست و ادامه داد: دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی گرایش مردم ایران اسلامی را به علم برنمی‌تابند؛ بر همین اساس این عرصه از اهمیت بالایی برخوردار است و در گام دوم انقلاب باید تلاش کنیم تا مرزهای دانش را تغییر دهیم و در مسیر رشد علمی حرکت کرده و با پیشرفت‌هایی که در عرصه‌های مختلف داریم، باید بتوانیم نیازهای داخلی امت اسلام و مستضعفین عالم را برطرف کنیم.

یوسفعلی‌زاده تأکید کرد: ارتقاء توانمندی‌های دفاعی، یکی دیگر از عرصه‌های جهادی مهم در گام دوم انقلاب است. در سایه این حرکت جهادی جمهوری اسلامی از خود و گروه‌های جهادی جهان اسلام حمایت می‌کند تا در برابر دنیای استکبار ایستادگی کنند.

جهاد تبیین و مصون‌سازی انقلاب اسلامی در برابر تهدیدات

وی زندگی به سبک ایرانی اسلامی و تقویت آن را که از تأکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی است، عاملی برای خنثی‌سازی تهاجم فرهنگی دشمن دانست و یادآور شد: رهبر معظم انقلاب اسلامی طی ماه‌های اخیر همواره بر «جهاد تبیین» تأکید دارند و از آن به‌عنوان جهاد عظیم روزگار ما نام می‌برند. امروز جهاد تبیین خط مقدم است. نظام، امام مظلوم جامعه و ملت به پا خاسته ایران باید بتوانند در قالب جهاد تبیین در برابر هجمه مستکبرین، امپراتوری رسانه‌ای و تهاجم فرهنگی دشمن از ارزش‌ها، اصول و آرمان‌های انقلاب اسلامی دفاع کنند که اگر این مهم محقق نشود، بدخواهان تاریخ را تحریف خواهند کرد و جای شهید و جلاد عوض می‌شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی تصریح کرد: باید با تمسک به جهاد تبیین از داشته‌های ایمانی خود دفاع کنیم. هر ایرانی و مسلمانی که دل در گرو انقلاب اسلامی دارد، رزمنده و مجاهد جهاد تبیین است و باید ضمن تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی و جبهه مقاومت، با روشنگری شبهات را پاسخ دهد.

این مسئول گفت: امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی به برکت هدایت‌های داهیانه امامین انقلاب اسلامی، ازخودگذشتگی شهدا و ایثارگران و ایستادگی مردم، در برابر نظام سلطه در اوج اقتدار قرار دارد و برای تداوم این حرکت باید سرباز ولایت باشیم و انتظار امام جامعه را از خود برآورده کنیم که اگر ولی فقیه را حمایت و پشتیبانی کردیم با ظهور حضرت مهدی (عج) یاریگر آن حضرت خواهیم بود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار