رئیس هیئت تیراندازی استان اصفهان در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

شکست ضدانقلاب در تحریم ورزش بانوان ایرانی/ هزاران نفر مانند «جوادفروغی» در کشور وجود دارد

سردار «قربانی» گفت: فدراسیون تیراندازی مسئول است که هیئت‌های این ورزش را هدایت و کمک کند و در استان‌ها، بین مدیران استانی، استانداران عزیز و همه آن‌ها تعامل برقرار کنند که این هیات‌ها بتوانند ورزش‌کارها، مربیان و داوران خوبی را در استان پرورش بدهند.
کد خبر: ۵۰۶۹۳۰
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۹ - 17February 2022

حضور بانوان در رشته تیراندازی با هیچ محدودیتی مواجه نیست/ هزاران نفر مانند «جوادفروغی» در کشور وجود دارد

سردار «مرتضی قربانی» مشاور رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح و رئیس هیئت تیراندازی استان اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی دفاع‌پرس، ضمن تبریک ولادت با سعادت امیرمومنان امام علی علیه‌السلام به عموم مسلمین و ملت شریف ایران همه مردان ولایتمدار بخصوص همه دلاورمردان جنگ و دفاع مقدس ارزش‌های ملت ایران اسلامی اظهار داشت: فدراسیون تیراندازی و بقیه فدراسیون‌ها متولی همان رشته‌های ورزشی هستند که در آن‌ها مستتر است. در فدراسیون تیراندازی رشته‌های مختلف و متعددی هم برای خانم‌ها و هم برای آقایان وجود داشته و هیچ تفاوتی بین خانم‌ها و آقایان برای حضور در این رشته ورزشی وجود ندارد.

حضور بانوان در رشته تیراندازی با هیچ محدودیتی مواجه نیست

رئیس هیئت تیراندازی استان اصفهان با اشاره به اینکه تمام شئونات اسلامی و اخلاقی در این ورزش نمایانگر بوده و پیاده می‌شود، عنوان کرد: فدراسیون تیراندازی مسئول است که هیئت‌های این ورزش را هدایت و کمک کند و در استان‌ها، بین مدیران استانی، استانداران عزیز و همه آن‌ها تعامل برقرار کنند که این هیات‌ها بتوانند ورزشکارها، مربیان و داوران خوبی را در استان پرورش دهند.

سردار قربانی گفت: ارتقای سطح تیراندازی در استان‌ها در نهایت منجر به ارتقای سطح تیراندازی در حوزه کشوری و بین‌المللی می‌شود و طبیعتاً فدراسیون تیراندازی هم برای چنین برنامه‌ریزی، مسئولیت دارد. البته به نظر من فدراسیون نباید در بخش اجرایی دخالت کند و کار‌های اجرایی و مسابقات همه باید در بدنه باشگاه‌ها و هیئت‌های استانی انجام گیرند.

وی در پاسخ به این سؤال که ظرفیت تیراندازی در کشور ما چقدر بود و آیا از این ظرفیت‌ها به‌خوبی استفاده شده است یا خیر عنوان کرد: ما در سال‌های اخیر درخشش آقای فروغی در عرصه بین‌الملل را شاهد بودیم، اما باید بدانیم امثال فروغی در کشور زیاد هستند.

در کشور هزاران نفر مانند جواد فروغی وجود دارد که باید شناسایی شوند

رئیس هیئت تیراندازی استان اصفهان در ادامه گفت: باید توجه داشت این افتخار، نتیجه زحمت افراد زیادی است که در پشت صحنه تلاش کردند که آقای جواد فروغی این موفقیت‌ها را کسب کند و این حاصل بیش از هفت سال تلاش مکرر آقای فروغی و تجربه مربیان اوست.

مشاور رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح و همچنین خاطرنشان کرد: تیراندازی در ایران قبل از انقلاب و پس از انقلاب به‌عنوان یک ورزش و مسابقه وجود داشته و از آنجایی که در دین اسلام به این ورزش توصیه شده و حتی فتوای مراجع نیز حلال بودن آن را تأکید کرده، جای رشد و پیشرفت زیادی در کشور دارد.

سردار قربانی با اشاره به قدمت این ورزش در کشور بیان کرد: ما در کشور آنقدر استعداد‌های شکفته و ناپیدا داریم که شاید واقعاً در سطح عالی و بالا تعداد زیادی فروغی داشته باشیم؛ آقای فروغی یک انسان ارزشمند و با انگیزه‌ است که از یک خانواده معمولی پرورش یافته و در رشته تیراندازی علاقه نشان داد.

وی در ادامه گفت: وقتی فروغی به سکوی تیراندازی آمد سال‌ها تمرین کرد و تمرینات زیادی را در اوقات فراقت خود انجام داد و خداوند هم کمک کرد که ایشان را که به اولین مدال طلای المپیک دست پیدا کند.

لزوم حمایت بیشتر مسئولان از ورزش تیراندازی

مشاور رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح و همچنین عنوان کرد: ما تعداد زیادی از جوانان با استعداد‌های نهفته داریم که باید این استعداد‌ها بروز و نمود پیدا کرده و شکوفا شوند. با کمی همت بیشتر، تیراندازی می‌تواند جزو پنج رشته ورزشی برتر کشور قرار بگیرد که حتی قابلیت تبدیل شدن به رشته ورزشی اول کشور را نیز دارد.

رئیس هیئت تیراندازی استان اصفهان با اشاره به اینکه پیشرفت جامعه تیراندازی کشور در گروی علاقه متولیان به این رشته است، تأکید کرد: باید علاقه، عشق پیگیری، وقت‌گذاری، صرف هزینه‌های درست برای ورزش صورت گیرد تا تیراندازی به جایگاه اصلی خود دست یابد.

سردار قربانی در ادامه افزود: برادران عزیزی که روسای هیئت‌های ما در استان‌ها هستند عمدتاً کسانی هستند که مسئولیت دارند و این هیئت را با امکانات شخصی خود راه‌اندازی کرده‌اند که با چنین ظرفیتی برنامه ماست که در سطح وسیع و عالی این ورزش را ارتقا دهیم و بتوانیم به سکو‌های بالای درجه اول جهانی و کشوری و جهانی دست پیدا کنیم.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه تیراندازی یک اسطوره است و ما در اسطوره‌های خود و در داستان‌های حماسی خود ایرانی‌ها را به قدرت تیراندازی و این ویژگی‌ها شناخته می‌شود لازم است مشکلات مالی این رشته بیشتر مدنظر مقامات کشور قرار گیرد.

رئیس هیئت تیراندازی استان اصفهان با اشاره به سوابق رشته تیراندازی در کشور عنوان کرد: مردم و جوانان عزیز ما اعم از دختران و پسران جوان بدانند که بیش از ۱۴۰ مدال رنگی جهانی در این رشته به دست آمده است و سابقه مدال ورزشکاران این رشته در المپیک به و ۴۵ مدال هم رسیده است.

مشاور رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح در ادامه افزود: این حجم از افتخارات یعنی هیچ رشته‌ای تا این اندازه مدال ندارد ما باید با توجه به این سطح مدال‌آوری فدراسیون و ورزشکاران عزیز تلاش کنیم. مشکل مالی همه جا وجود دارد، اما آنچه مسلم است ما اگر بتوانیم این ورزش را خوب ارائه بدهیم و مردم ما آن را بشناسند به تیراندازی روی خواهند آورد، چرا که این ورزش بیشترین مدال‌ها را در خود دارد. در فوتبال تنها یک مدال می‌توانیم کسب کنیم یا در کشتی به تعداد نفراتی که می‌آیند می‌توانیم مدال کسب کنیم، اما در تیراندازی و رشته‌های متعدد اگر برنامه‌ریزی شود به‌طور قطع می‌توانیم این ورزش را ارتقاء بدهیم.

سردار قربانی در پاسخ به این سؤال که مشکلات مالی فدراسیون چگونه باید مرتفع شود، گفت: اسپانسر‌های خوب و یاری مردم می‌تواند بخشی از این مشکلات را حل کند، اما کمک‌های دولتی هم باید در سطح عالی انجام شود. این ورزش متعلق به اسلام است و تأکید رسول اسلام و رهبر معظم انقلاب روی این ورزش بالا، عالی و متعالی است. لذا ان‌شاءالله اگر ما برنامه‌ریزی خوبی داشته باشیم از سوی شخص رهبر معظم انقلاب اسلامی و بقیه مسئولان و مدیران و دولتمردان ان‌شاءالله پشتیبانی و کمک خواهیم شد.

وی در ادامه افزود: البته اگر این کمک‌ها انجام نشد نمی‌توان گفت تلاش را کنار بگذاریم؛ ما باید آستین خود را بالا بزنیم و نباید توقع بیهوده داشته باشیم به‌طور قطع این ورزش در سطح قهرمانی جهان در حد عالی و ارتقا پیدا خواهد کرد.

مشاور رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح در خصوص اهمیت رشته تیراندازی و همچنین دشمنی‌ها با این رشته در ایران گفت: رشته تیراندازی در کشورمان از سمت برخی رسانه‌های معاند و دشمن‌ها بسیار تحریم شده و مورد هجوم قرار گرفته است حتی زمانی که آقای فروغی مدال خود را به دست آورد، رسانه‌های معاند و بیگانه دست به تبلیغات منفی علیه او و این رشته زدند. آن‌ها حتی واردات تفنگ، ساچمه و فشنگ را هم مورد تحریم قرار دادند.

رئیس هیئت تیراندازی استان اصفهان در خصوص تأثیر این تبلیغات منفی و همچنین تحریم‌ها بر این رشته عنوان کرد: بخش بزرگی از تجهیزات و مهمات مورد نیاز رشته تیراندازی بعد از تحریم شدن، در کشور تولید می‌شود و در ادامه می‌توان سطح تولید این سلاح‌ها را در کشور ارتقا داد.   

پیشکسوت عرصه تیراندازی در ادامه افزود: یکی از اهداف فدراسیون تیراندازی این است که این فدراسیون تولید مهمات و سلاح خود را در حد عالی پیگیری کرده و سطح آن‌ها را به سطوح بین‌المللی نزدیک کند هرچند تحریم‌ها مانعی برای ما نبوده و همچنان ما برای تأمین بخشی از سلاح‌ و مهمات مورد نیاز کشور‌های دیگر نیز به آن‌ها کمک کرده و سلاح‌ تولید ایران به کشور‌های دیگر نیز راه پیدا کرده است.

سردار قربانی یادآوری کرد: امروز در کشور فشنگ و ساچمه تولید می‌شود، اما تولیدکنندگان باید اشکالات موجود را رفع کنند و ورزشکاران، مربیان و داوران باید این اشکالات را بررسی کرده و با همکاری فدراسیون به کارخانجات تولیدی اعلام کنند.

مشاور رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح در پایان گفت: نباید ورزشکاران به جوسازی‌های ضدانقلاب درباره ورزش ایران به‌ویژه ورزش بانوان توجهی نشان دهند چرا که اساساً فعالیت‌های آن‌ها ارزشی برای ما نخواهد داشت و محکوم به شکست هستند همانطور که در زمینه تحریم بانوان ورزشکار با حجاب شکست خوردند.

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار