دفاع‌پرس گزارش می‌دهد؛

آمریکا، نمونه عینی جاهلیت مدرن در دنیای امروز / ضرورت تقویت ایمان دینی و توسعه گروه‌های مؤمن و مقاوم در سراسر جهان

رژیم آمریکا نمونه کامل جاهلیت مدرن است. این رژیم، بحران‌زا و بحران‌زیست است و از طریق ایجاد بحران در دنیا ارتزاق می‌کند و باید کشورهای آزاده جهان، در برابر این جاهلیت مدرن به قرآن تمسک جویند و دو اصل «بصیرت» و «عزم و همت» را به کار گیرند.
کد خبر: ۵۰۹۴۰۶
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۳:۰۰ - 03March 2022

آمریکا، نمونه عینی جاهلیت مدرن در دنیای امروز / تقویت ایمان دینی و توسعه گروه‌های مؤمن و مقاوم در سراسر جهانبه گزارش خبرنگار اخبار داخلی دفاع‌پرس، جاهلیت مدرن و پیروان آن به دنبال حذف خدا از جامعه بشری و جایگزینی طاغوت و شیاطین به‌جای آن هستند.

تعطیل شدن عقل و خرد در امور جامعه و جایگزین شدن حس و تجربه در زندگی انسان، از نماد‌های بارز بازگشت جاهلیت به جامعه جهانی شمرده می‌شود. تحول در فطرت و سرشت انسانی و تغییر در هدف خلقت آدمی از دیگر اثرات مخرب و ویرانگر جاهلیت مدرن است.

به تعبیر امام خامنه‌ای «جاهلیت» عبارت از غلبه و حاکمیت نیروی شهوت و غضب انسانی بر محیط زندگی است. در چنین وضعیتی جوامع انسانی، به شکلی درمی‌آیند که فضایل و ارزش‌های اخلاقی و انسانی در آن‌ها گم می‌شود و با دور شدن جامعه از معنویات، رفتار‌های وحشیانه و رذیلانه به‌جای آن قرار می‌گیرند.

شرایط کنونی کشور‌های اسلامی، ناامنی، تبرج، فقر فضایل و حاکمیت رذائل، حاکمیت شهوت و غضب، کشتن انسان‌های بی‌گناه و سرکوب ملت‌ها، برادرکشی، تسلط گروه‌های تروریستی در کشور‌های منطقه و... را نمونه‌هایی از جاهلیت مدرن امروز می‌دانند که نتیجه طراحی قدرت‌های استکباری و در رأس آن‌ها آمریکا است.

به نظر مقام معظم رهبری برای در امان ماندن و ایستادگی در برابر جاهلیت مدرن، تمسک به قرآن و حفظ دو اصل «بصیرت» و «عزم و همت» لازم است. در ارتباط با مبارزه و برخورد نرم و سخت ناجا در برابر جاهلیت مدرن، بستر و ظرفیت‌های مناسبی در نیروی انتظامی وجود دارد که این نیرو می‌تواند با پیروی و تأسی از منویات و رهنمود‌های حکیمانه، هوشمندانه و عالمانه مقام معظم رهبری، با مظاهر جاهلیت مدرن در ابعاد مختلف مقابله کند.

همچنین حضرت آیت الله خامنه‌ای در سخنرانی تلویزیونی اخیر خود، نمونه واضح و کامل جاهلیت مدرن در دنیای امروز را رژیم آمریکا دانستند و با تأکید بر اینکه «بحران‌سازی» از ویژگی‌های اصلی آمریکا است، افزودند: رژیم آمریکا «بحران‌ساز و بحران‌زیست» و اساساً یک «رژیم مافیایی» است که شبکه‌های مافیای سیاسی، اقتصادی و اسلحه‌سازی در درون آن، از گسترش بحران‌ها در جهان، تغذیه و ارتزاق می‌کنند.

ایشان با اشاره به نقش مؤثر شبکه‌های مافیایی در کنترل و هدایت سیاست‌های آمریکا، گفتند: این مافیا‌ها که حتی روی کارآمدن و برکناری رؤسای جمهور آمریکا به دست آن‌ها است، برای بقاء خود به خلق بحران و ایجاد کانون‌های بحران در مناطق مختلف دنیا نیاز دارند.

تقویت ایمان دینی و توسعه گروه‌های مؤمن و مقاوم در سراسر جهان

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای بهره گیری از درس‌های بعثت برای مقابله با جاهلیت مدرن را ضروری خواندند و گفتند: تقویت ایمان دینی، توسعه گروه‌های مؤمن و مقاوم در سراسر جهان، قوت و استحکام نظام اسلامی، برنامه خردمندانه و حکمت آمیز و شناخت وسیع مختصات جاهلیت مدرن عواملی هستند که زمینه مقابله با این جاهلیت را فراهم می‌آورند.

ایشان با تأکید بر اینکه نظام اسلامی یک نمونه برای مقابله با جاهلیت مدرن است، افزودند: با اینکه نظام اسلامی هنوز در نیمه راه است و هنور با هدف‌های بزرگ فاصله زیادی دارد، اما برای مسلمانان و مردم دنیا یک الگوی جذاب است.

غرب به واسطه عملکرد‌های خود و ناتوانی در مهار و کنترل اسلام این بار در زیر لوای آزادی اندیشه، هجمه به اسلام را در دستور کار قرار داده است. توهین و هتاکی به رسول اکرم (ص)، قران سوزی و سایر موضوعات در این راستا است. این رویکرد منافقانه غرب فقط در قالب «جاهلیت مدرن» قابل تحلیل است. غربی‌ها به نام نوگرایی، آزادی اندیشه و نیز سایر موضوعات ضمن توهین به اسلام، رفتاری کاملا متضاد از خود بروز می‌دهند.

این جریان می‌خواهد بعد از فروپاشی مارکسیسم اسلام را به عنوان خطر و تهدید اول در غرب معرفی نماید. آنچه غرب را به شدت نگران کرده است، دامنه قدرت نرم در اسلام است که علی رغم تبلیغات پرحجم و گسترده در غرب در حال نفوذ است و جالب است که این نفوذ در میان لایه‌ها و طبقات روشنفکر و نخبگان بیش از اقشار دیگر است.

دلیل دیگر، تلاش برای انحراف افکار عمومی در جهان اسلام از روند عادی سازی روابط اسرائیل با کشور‌های منطقه خلیج فارس است. اقدامی که به مثابه یک خنجر از پشت به مسلمانان تحلیل می‌شود.

طبیعتاً مسلمانان علاوه بر واکنش آگاهانه به این اقدام و محکومیت جهانی انان، باید همچنان تلاش نمایند چهره واقعی اسلام. به غرب ارایه شود. بی شک با توجه به ماهیت نظام‌های فکری و سیاسی غرب وسرخوردکی انسان غربی و از طرفی ماهیت منطقی و جهانشمول اسلام، غرب روزی در برابر قدرت نرم اسلام زانو خواهد زد.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار