مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان زنجان:

پاسداری تجلی عینی فرهنگ عاشورایی است

سرهنگ «موسوی» گفت: یکی از عرصه‌های تجلی عینی فرهنگ عاشورایی و مکتب اهل بیت (ع) عنوان پاسداری است.
کد خبر: ۵۱۰۰۸۴
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۹ - 06March 2022

پاسداری تجلی عینی فرهنگ عاشورایی استسرهنگ «سید شمس‌الدین موسوی» مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان زنجان در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در زنجان با گرامیداشت میلاد امام حسین (ع) و روز پاسدار اظهار داشت: روز پاسدار و پاسدار بودن یک فلسفه شیرین دارد.

وی با اشاره به اینکه یکی از عرصه‌های تجلی عینی فرهنگ عاشورایی و مکتب اهل بیت عنوان پاسداری است که توسط معمار کبیر انقلاب نامگذاری شده است، بیان کرد: این خلعت زیبا که در تن پاسداران پوشیده شده و گفته شده در امتداد مبارزات و نگاه امام حسین بوده است.

وی ادامه داد: راه پاسدار ادامه دهنده راه امام حسین (ع) در راستای مبارزه با جهل و خرافات، مبارزه با حاکمیت ظالم، امر به و نهی از منکر، ایستادگی بر عقاید و نترسیدن از عده دشمن است.

موسوی با اشاره به اینکه پاسدار از جان، مال و اهل بیت خود پاسداری می‌کند، عنوان کرد: اگر امام حسین (ع) نبود و حضرت زینب (س)، تلاش پیامبر (ص) و امر خداوند از بین می‌رفت.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان زنجان با اشاره به اینکه پاسداری، حفاظت از همه این ارزش‌ها بوده است، ادامه داد: انقلاب اسلامی موجب ایجاد فضایی شد تا این فضای پاسداری و انقلابی بودن فراهم شده و موجب خلق ارزش‌های دینی و اهل بیت شود.

وی ادامه داد: مبارزه پاسداران با مبارزه با علیه طاغوت تا پیروزی انقلاب آغاز شده و با مبارزه با منافقان و هشت سال جنگ تحمیلی، جبهه دانش و مبارزه با داعش ادامه داشت.

موسوی با بیان اینکه پاسداری دفاع از دیانت مردم و ارزش‌های دینی است، اضافه کرد: همه پاسداران با هر درجه و جایگاهی همواره پای کار بوده و همواره در مشکلات پای کار بوده و این خصلت پاسدار است.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان زنجان عنوان کرد: در هشت سال دفاع مقدس نیز پاسداران در صف بوده و برای حفظ کرامت انسان‌ها تلاش کردند.

وی با بیان اینکه شعارهای دفاع از ارزش‌های صلح و حقوق بشر در کشورهای غرب درست نبوده و یک چیز بی خود بوده است، ادامه داد: جداسازی سیاه و سفید و نژادهای مختلف نشان دهنده پوشالی بودن این شعارها است.

موسوی عنوان کرد: این در حالی است که شهید سردار سلیمانی عملا برای حفظ ارزش‌های انسانی فعالیت کرده و برای امنیت کودکان شیعه و سنی مبارزه کرد.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان زنجان با بیان اینکه پاسداری یک فرهنگ است و فرهنگ غنی برخواسته از انقلاب و دفاع مقدس است، اضافه کرد: عرصه تجلی و ایثار و از خود گذشتگی و خود را فدا کردند.

موسوی اضافه کرد: پاسداران همراه با انگیزه الهی فعال بودند و مشکلات را نمی‌بیند و برای همین مشکلی جلوی پای خود احساس نمی‌کنند.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان زنجان گفت: در هر عرصه پاسدار و سپاهی وارد شده درعرصه‌های مختلف موفق شدند.

وی با اشاره به سخنان بنیانگذار انقلاب اسلامی در زمینه پاسدار که فرمودند «کاش من یک پاسدار بودم» ادامه داد: این سخنان ارزش این جایگاه را نشان می‌دهد.

موسوی با اشاره به اینکه نتیجه بیش از ۴۰ سال فعالیت سپاه سخنی از رهبر انقلاب اسلامی «من از سپاه راضی هستم، ولی قانع نیستم» عنوان کرد: یعنی خرمشهر‌ها برای فتح باقی مانده است.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان زنجان بیان کرد: این خرمشهرها چه در عرصه میدانی و چه در جنگ سخت و نرم باید پیشران باشد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار